Jan (Gloomy)
Gepokt en gemazeld
Midden jaren 80 was ik DJ in het beruchte dancecafé "The Dreams Club," later hernoemd tot "Discotheek El Cid" in Zonhoven, België. Op een dag wandelde een zeer charismatische jongeman binnen, die meteen opviel door de roze hoofdband die hij droeg. Hij overhandigde me twee singles: Jambo Sana en Liberty. Zijn artiestennaam was Mario Mathy. Ik draaide die plaatjes eindeloos en ze vormden de basis voor de mooiste tijd van mijn leven. Ik had geen idee dat hij later wereldberoemd zou worden en titels zoals "Synthesizerkoning" of zelfs "Synth-God" zou krijgen. Met 11 synthesizers creëerde hij enkele van de mooiste synthpopnummers van zijn tijd. Destijds nam Mario de onverwachte beslissing om volledig te stoppen met muziek maken en trok hij de stekker uit zijn creatieve carrière.
Jaren later plaatste zijn vrouw Lindsey een video op YouTube, wat de eerste stap was naar een nieuw hoofdstuk:
Bekijk de video hier.
Een paar dagen geleden besloot ik alles wat ik gratis kon vinden te downloaden als MP3- en WAV-bestanden. Ik verzamelde zijn 39 nummers in een collectie die ik de naam gaf: Synth-God Collection - Ode to Mario Mathy. Hij verdient het echt om enorm populair te worden, zeker nu hij besloten heeft om zijn ongelooflijke muzikale talenten opnieuw te delen. Gloomy is een grote fan, en ik weet zeker dat jij dat ook zult worden na het beluisteren van deze bewonderenswaardige collectie.
Je kunt Mario steunen door zijn muziek te kopen op iTunes, Deezer, Spotify, Discogs en meer. Gewoon doen!
Geniet van de muziek, en een toast op jou, Mario & Lindsey!
Gratis downloads in hoge kwaliteit op Bandcamp:
Gratis download als één groot MP3-bestand op SoundCloud (Klik op "...More"):
Ook te vinden op YouTube:
Jaren later plaatste zijn vrouw Lindsey een video op YouTube, wat de eerste stap was naar een nieuw hoofdstuk:
Bekijk de video hier.
Een paar dagen geleden besloot ik alles wat ik gratis kon vinden te downloaden als MP3- en WAV-bestanden. Ik verzamelde zijn 39 nummers in een collectie die ik de naam gaf: Synth-God Collection - Ode to Mario Mathy. Hij verdient het echt om enorm populair te worden, zeker nu hij besloten heeft om zijn ongelooflijke muzikale talenten opnieuw te delen. Gloomy is een grote fan, en ik weet zeker dat jij dat ook zult worden na het beluisteren van deze bewonderenswaardige collectie.
Je kunt Mario steunen door zijn muziek te kopen op iTunes, Deezer, Spotify, Discogs en meer. Gewoon doen!
Geniet van de muziek, en een toast op jou, Mario & Lindsey!
Gratis downloads in hoge kwaliteit op Bandcamp:
Gratis download als één groot MP3-bestand op SoundCloud (Klik op "...More"):
Ook te vinden op YouTube:

ik begrijp dat ze een hoop betekend voor hem.. maar age is just a number.. mooi toch?? Het maakt niet uit als iemand je gelukkig maakt. Man / vrouw.. als de regenboog vlag kan wapperen, kan alles..