The Synth-God Collectie, ode aan Mario Mathy

Hey @Freakydile , ik ben geboren in Hasselt, opgegroeid in Zonhoven en momenteel verblijvend in een gehucht van Landen.

Je wist blijkbaar niet dat je bijna zijn hele oevre gratis kunt downloaden op mijn Bandcamp page:

"0" invullen bij "Buy", en naar je pc downloaden.

Vanwaar ben jij ?

Ik vraag me af of iemand van jullie weet van wie het nummer "Magic Butterfly" komt. Ik dacht eerst dat het Mario was maar vind daar nergens bevestiging van. Iemand van jullie een idee?

Voor de rest kon zijn oeuvre mij niet zo echt pakken maar dat neemt niet weg dat zijn producties knap in mekaar zitten.

Misschien leuk voor Gloomy en/of Freakydile: ik ben geboren in Hamont-Achel, lang lang geleden :engel:

Aha, ooch ne Limburreger :)

Magic Butterfly is niet van Mathy, maar wel van deze heer:

Thnx voor je leuke feed!

Gloomy

Dat is inderdaad het nummer dat ik bedoel :okdan: . De laatste keer dat ik het hoorde, moet zo'n 30 jaar geleden zijn maar die melodie is al die tijd in m'n hoofd blijven steken.

Bedankt Gloomy voor je gewaardeerde feedback :halleluja

Synth leads die als zanglijn dienen….dat is error in mijn hoofd. Dit is toch geen muziek. Klinkt als een jaren 70 huiskamerorgel. Orgel Joke…remember? Sorry hoor! :D

Uiteraard is dit muziek. Of het jouw smaak van muziek is, betwijfel ik, maar om iets geen muziek te noemen...
Hey @Freakydile , ik ben geboren in Hasselt, opgegroeid in Zonhoven en momenteel verblijvend in een gehucht van Landen.

Je wist blijkbaar niet dat je bijna zijn hele oevre gratis kunt downloaden op mijn Bandcamp page:

"0" invullen bij "Buy", en naar je pc downloaden.

Vanwaar ben jij ?

Ik ben van Zolder, zoals het denk ik in mijn avatar staat. Jawel, vroeger in de Napster tijd was er al veel te vinden.

Op de piratenzenders in NL was en is Mario Mathy beter bekend dan in eigen land denk ik. Nu, dat van die CD's was in
2001, dus ook weer bijna een kwarteeuw geleden...

En muziek mag van mij best op een fysiek medium, als LP of CD. Surtout ben ik meet fan van de Bodyline / Jambo Sana Sound
dan de zachtere muziek van hem.

Donderdag zal ik luisteren. Ik zet het in mijn agenda.

De inmiddels overleden Andres Romero wilde in 2010 Jambo Sana nog een nieuw leven inblazen voor hem, maar dat is nooit, zo ver ik weet, wat geworden...

Wat is is, en wat was, is geweest... En daar is niks mis mee. Fier zijn op wat je was, is altijd mooier dan ontevreden zijn om wie je bent.

Jaaa! 2 uur en 28 minuten om precies te zijn. Ik hoop dat ze na twee uur niet onderbreken, want om 22h00 begint normaal een andere DJ. Zal wel lukken, hoop ik.

Ben aan het luisteren... net thuis. Kan het complete programma naderhand nog bekomen worden?

Bodyline!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dé sound!!!!!!!!!!

En nu wil ik uiteraard ook de singles uit 1983 en 1984 horen, toen hij al Mario Mathy was,
maar nog niet de Mario Mathy die hij werd.

Fasing, Sunlight, Let's Go en Blacklight.

Dan heb ik heel goed nieuws voor jou @Freakydile :)

Gratis download in Hoge Kwaliteit:

Dank je wel voor mij een goed gevoel te geven!! :okdan:

Ah, stonden ze er toch tussen, ik keek gisteren, maar dan heb ik er toch nog overheen gekeken, het is ook een hele lijst...

Het mooie aan die nummers is, er zit in de leads veel sinewave, gepolijste square, de snare primeert (daar krijgt mijn huidige
"leraar" soundmixing het sch**t van, alles wat oud was is slecht en alles wat nieuw is, is beter volgens hem. Maar ik luister niet
(meer) er staat bij mijn nick al 22 jaar "I used to be a snaredrum"), vibrato en een sausje van lichte aliasing (lage bitrate voor de waves).

Ben dat in mijn eigen nummers ook altijd blijven doen, de invloed was te groot.

Ben je van limburg, en was je jong van synthesizers begeesterd, dan was de kans (heel) groot, dat je net als Mario Mathy wilde zijn.

"Tsjah!!!"

Back