The Synth-God Collectie, ode aan Mario Mathy

Was er nog een bepaalde reden voor de 100% Casio setup, sponsor ofzo? Prijs zal waarschijnlijk wel meegespeeld hebben, maar voor de prijs van zijn duurste Casio's kon je toen ook wel een instapper van de Drie Groten kopen. Dus vraag ik me af of hij gewoon superfan was ofzo. Er werd in die tijd ook niet per se neergekeken op Casio, bv hun horloges waren toch wel the bomb in de 80's.

Ah, stonden ze er toch tussen, ik keek gisteren, maar dan heb ik er toch nog overheen gekeken, het is ook een hele lijst...

Het mooie aan die nummers is, er zit in de leads veel sinewave, gepolijste square, de snare primeert (daar krijgt mijn huidige
"leraar" soundmixing het sch**t van, alles wat oud was is slecht en alles wat nieuw is, is beter volgens hem. Maar ik luister niet
(meer) er staat bij mijn nick al 22 jaar "I used to be a snaredrum"), vibrato en een sausje van lichte aliasing (lage bitrate voor de waves).

Ben dat in mijn eigen nummers ook altijd blijven doen, de invloed was te groot.

Ben je van limburg, en was je jong van synthesizers begeesterd, dan was de kans (heel) groot, dat je net als Mario Mathy wilde zijn.

"Tsjah!!!"

Nou, eigenlijk is mijn interesse pas gewekt in 2004, toen ik een geripte versie van FL van de zonen van mijn toenmalige vriendin kreeg :)

Was er nog een bepaalde reden voor de 100% Casio setup, sponsor ofzo? Prijs zal waarschijnlijk wel meegespeeld hebben, maar voor de prijs van zijn duurste Casio's kon je toen ook wel een instapper van de Drie Groten kopen. Dus vraag ik me af of hij gewoon superfan was ofzo. Er werd in die tijd ook niet per se neergekeken op Casio, bv hun horloges waren toch wel the bomb in de 80's.

Nee, Casio was zijn werkgever. Hij heeft op tig beurzen gestaan, voor zover ik weet. :)

Legendarische Yamaha demoman, werkt nu voor Arturia geloof ik. En bekend van TV riedels zoals Bassie & Adriaan. Aardige vent ook.

Legendarische Yamaha demoman, werkt nu voor Arturia geloof ik. En bekend van TV riedels zoals Bassie & Adriaan. Aardige vent ook.

:)
Heb zijn eerste CD hier nog, zit inventief in elkaar, als je hoort wat hij met beperkte middelen in elkaar heeft gezet.

Attachments

• IMG_20250503_134254175.jpg
    IMG_20250503_134254175.jpg
    202,9 KB · Bekeken: 81
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Een ode uit 2020, volle corona periode, zalige tijd!!! En guess who liked it :okdan:

Back