Hoe werken met Monomachine?

draven

Stamgast
Ik heb net een monomachine. Nu vraag ik me af hoe kan ik dit nou in feite deftig kan recorden...

Hoe werken jullie met een monomachine in een setup met logic/protools?

BVB Eerst baslijntje in de sequencer van de monomachine stoppen en dan recorden in protools of logic...dan dit baslijntje knippen en plakken in logic/protools...

Dat lijkt me het meest logische...maar waarom dan de interne sequencer van de monomachine?

Of is er een betere manier om er mee te werken?

Last edited by a moderator:
.....maar waarom dan de interne sequencer van de monomachine?..

Ik gebruik alleen de piano klanken van m'n synth, waarom zitten er dan al die andere geluiden ook in?
:erm:

kijk, doe ermee wat je op het moment het beste lijkt. Soms is de monomachine m'n master, de andere keer ableton, de ene keer sample ik de mono, de andere keer niet, de ene keer trigger ik de sequences van de mono vanuit ableton, de andere keer blabla ... ik bedoel maar.. er is geen vast script van hoe je het beste iets kan gebruiken.... ga er gewoon mee kloten, de sequencer is trouwens echt wreed, parameterlocks etc, interne routingmogelijkheden, de effects stel je dus ook per stap in, daarnaast is hij natuurlijk tegelijkertijd geheel midi bestuurbaar.... kan er verder niets zinnigs over zeggen.... behalve dat de monomachine een echt wrede bak is, waar je gewoon mee moet gaan spelen (dus zeker ook de interne sequencer gebruiken)... evt manual ff ernaast leggen in het begin... succes.

ik heb de mm net een week en het eerste wat me opviel was hoe creatief de interne sequencer wel niet is. Tot nu toe heb ik het nog niet echt tot concrete tracks verwerkt maar ik kan me zo voorstellen dat ik wat patterns op de mm bak en daarmee ga jammen, via de aparte outputs als aparte tracks opnemen en dan van het resultaat lekkere trakkies maken :)

Ik zet er zsm ook nog een md naast en het idee is dat ik dat ga ik dan via adat direct cubase inmikken (via digitale mixer met wat analoge compressie en ander geklooi om het geluid wat op te beefen). Cubase wordt voor mij zo steeds niet meer dan een veredelde multitracker op deze manier en dat bevalt me wel moet ik zeggen :)

(ik zit er nu zelfs sterk over te denken om er bijv een korg es naast te zetten om direct stukkies te samplen en gelijk x0x style mee kan laten jammen.. de mogelijkheden zijn oneindig!!!!).

Heb zelf een Machinedrum gehad en daarvan was juist de "gimmick" de sequencer voor mij. Echt Humor met een H. En dus niet de h van huilen. Volgens mij geldt dat ook voor de monomachine.

Ik zelf zou er voor kiezen in jouw geval om protools master te laten zijn (midiclock) en echt de interne sequencer van de monomachine gebruiken.

Lekker toch...Elektron CC locks in je protools

ik heb ook net twee weken een monomachine maar heb er nog weinig tijd voor gehad. Mijn insteek zal echter echt wel zijn om in the box te blijven werken met de sounds en sequencer van de MM.

Ik zou denken dat je een monomachine in eerste instantie koopt voor de handige sequencer en dan pas voor de geluiden. Gewoon clocken met je DAW en vervolgens de eigen sequencer gebruiken, zo zou ik het doen.

Gagarin

Altijd leuk om mensen uit te lachen die eerst iets kopen en dan pas gaan nadenken.

gewoon lekker in die machine duiken, tis best wel een slim ding hoor.
en makkelijk in gebruik van wat ik gezien heb.

Klank is toch mss niet ieders smaak (niet de mijne iig)

Je kan er wel toffe deuntjes mee maken, ik zou zeer zeker wel de interne seq gebruiken, dat is het kloppend hart van de MM als wel de MD.

Echt on the fly electrotracks uit die bakkies!

Back