wedstrijd MPC versus ABleton Live qua geluid

Er is ooit eens een nieuwsbericht geweest van een fabrikant die een geluidskaart op de markt wilde zetten waarvan de helft van de DA stages zo clean mogelijk waren (zoals bij elke geluidskaart) en de andere helft met schakelbaar karakter. Ik weet echter niet meer wie dit was en wat er van het product is gekomen.

Lijkt erop dat dit een langzame dood is gestorven. Zonde!

Sjeez dat ik het uit moet leggen. Akai (of wie dan ook) zou een geluidskaart moeten uitbrengen met het karakter van een MPC. Waarom? Om een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven aan TS. Het zou toch ontzettend fijn zijn om een softwarepakket te draaien met de zelfde geluidskwaliteit als die van een MPC. Een MPC kan nu eenmaal niet alles.

wel waar yoozer, ik heb uitgelegd dat ableton alle audio door de warp mangel haalt waardoor het minder strak klinkt.. wel ff goed lezen aub

alleen is dat dus niet waar. Zolang je clips op hetzelfde tempo zijn opgenomen als je mastertempo en je niet de "complex" warp modus ingeschakeld hebt wordt de warp engine gewoon ge-bypassed.

btw waarom post er nou niet ff iemand een vergelijking met twee stukjes audio? Eentje direct uit Ableton via een doorsnee geluidskaart (zonder warp) en eentje opgenomen vanaf de outputs van de MPC.
Met al dat geouwehoer komen we nergens, bewijs willen we horen!! }:|

ja ik was wakker

als je die akai-knallerij wil moet je blij zijn dat er een mpc omheen zit
mpc=god

serieus, echt waar echt echt, serieus, nee echt

ja ik heb er 1 en het is niet mijn eerste. Desalniettemin is het niet voor idereen de manier van werken. Je mening wordt op prijs gesteld hoor, daar niet van.

Sjeez dat ik het uit moet leggen. Akai (of wie dan ook) zou een geluidskaart moeten uitbrengen met het karakter van een MPC. Waarom? Om een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven aan TS. Het zou toch ontzettend fijn zijn om een softwarepakket te draaien met de zelfde geluidskwaliteit als die van een MPC. Een MPC kan nu eenmaal niet alles.

... :(

Wat een gezeik zeg ... ik maak op software (ableton) betere tracks dan ik ooit gedaan heb met al mn hardware.

Die hardware freaks zijn net van die suffe dj's die het vinyl maar niet los kunnen laten omdat ze voor meer dan 2000 euro aan platen hebben staan. Stumpers :Z

Waar kunnen we elkaar niet gewoon in hun waarde laten en gebruik gewoon lekker wat je het fijnste vind om te gebruiken :bekdicht:

:D

wel waar yoozer, ik heb uitgelegd dat ableton alle audio door de warp mangel haalt waardoor het minder strak klinkt.. wel ff goed lezen aub

Mja, je breekt imo iets af op basis van een extra mogelijkheid dat het biedt:
warp.JPG

Vind ik ook niet logisch.

...
btw waarom post er nou niet ff iemand een vergelijking met twee stukjes audio? Eentje direct uit Ableton via een doorsnee geluidskaart (zonder warp) en eentje opgenomen vanaf de outputs van de MPC.
Met al dat geouwehoer komen we nergens, bewijs willen we horen!! }:|

+1

En voor mijn part mag dat ook uit een goede geluidskaart komen. Anders wordt Ableton nog afgebroken op basis van een mindere geluidskaart.

Ik zie geen uitleg van jouw kant, alleen het reguliere "beuh hardware klinkt altijd beter, had je kunnen weten :doei:".
Software klinkt uberhaupt niet. het genereert alleen maar :Z

Het hele SW v/s HW debat is onzin, een MPC is ook gewoon een soundcard met een stukje embedded software....... :luv: Wat toevallig gewoon LOFI meuk is, wat analoge aanhangers weer lekker vinden klinken.... jongens allemaal aan de adlib soundcard en terug naar 8bits :okdan:

ik heb misschien iets te veel mijn ongezouten mening gegeven eerder in deze draad waarmee sommigen zich misschien persoonlijk aangevallen voelen. dat was niet mijn bedoeling maar ik had het natuurlijk wel kunnen verwachten.

ik heb een eerdere versie van ableton live gebruikt maar vond die warp functie dus niet acceptabel. anderen kunnen dat misschien wel acceptabel vinden, vrijheid blijheid.

dat ableton in versie 7 de audio engine drasticsh heeft aangepast wist ik niet en is goed nieuws. ik ga het zeker onderzoeken.

verder wil ik er niet zo veel over kwijt.
behalve dat ik hoop dat sommigen mijn opmerkingen iets met een korrel zout kunnen nemen en dat ik hoop de rust weer een beetje wederkeert op het forum. ik zie nu ook al flames ontstaan in mpc forums... laten we de ableton/mpc oorlog aub beperken tot deze topic.

ok?

vrede op aard! :dj:

Back