Korg padkontrol

Overgewicht

Nieuwkomer
Hallo ik heb een KORG padKONTROL gekocht, handleiding door gelezen.
maar als ik hem aan mijn laptop hang met usb dan doet hij helemaal niks.
ik hoor dat deuntje dat hij contact maakt 3keer achterelkaar en dat was het.

zou iemand mijn kunnen helpen?
ik gebruik een laptop(windows xp) usb korg padkontrol.

kan zijn dat er zoveel andere usb apparatuur aanhangt dat er niet genoeg power overblijft binnen de usb bussen voor de padkontrol. Probeer het eens met een externe voeding aan de padkontrol (als dat mogelijk is).

ik heb er nu voeding aan hangen nu gaat hij wel aan, maar mijn windows ziet hem nog niet helaas:S

Heb alleen m'n muis aan m'n laptop hangen, als ik die eraf haal doet hij het nog steeds niet.
na reboot ook niks, heb de driver van de korgsite gedownload. en ook niets....

als ik hem aan zet dan hoor je dat geluid dat hij contact maakt en kort daarna hoor je datgeluid 2 keer achterelkaar.

en rechts onder in beeld komt te staan dat er een fout is bij opstarten van de hardware ofzo.

Kijk eens onder "Start" -> zoek naar de Korg padkontrol entry in je startmenu en dan "Install KORG USB-MIDI Device".

Heb je dat gedaan? Zo niet RTFM! :D Zo wel....lastig...korg support ff mailen.

Toen ik nog windows draaide dee de padkontrol het op deze manier altijd perfect.

Heb de handleiding gelezen maar niet goed genoeg zote zien dus...
sorry mannen maar het is gelukt thanks!
alleen dnek dat de usb kabel een beetje gaar is want hij stopt soms contact.

slotje!?

Hij lijkt het nog steeds niet goed te doen.
Als ik hem aan heb staan en Korgpadkontrol editor librarian aan heb staan lijkt het te zijn dat hij helemaal geen contact heeft met de korgpadkontrol.

Heel apart, dat ging toen ik nog windows draaide allemaal 100% probleemloos.

Heb je service pack 2 geinstalleerd? Dat wil nog weleens helpen voor usb apparatuur, ik heb een M-audio USB geluidskaart die zonder sp2 ook niet lekker werkt.

Zover ik weet hoef je helemaal geen drivers te installeren in XP, en doet hij het meteen. (bij mij tenminste op XP en SP2)

Heb je hem inmiddels met een nieuwe USB kabel geprobeerd? En doen de lampjes het wel gewoon?

Zover ik weet hoef je helemaal geen drivers te installeren in XP, en doet hij het meteen. (bij mij tenminste op XP en SP2)

Klopt, maar dan herkent hij hem alleen als audioapparaat, en dat is nogal lastig aangezien de pK in totaal 4 midiconnecties heeft. Als je wel de drivers installeerd herkent hij gewoon alles zoals het is (pK port A, port B en midi out), en dat is toch wel handig.

Oh?, dan moet ik die toch maar even gaan installeren. Al werkt ie gewoon voor wat ik ermee doe (erop slaan)

Back