De sound design thread

peterdh

Collabs
Heb je een zelfgemaakte patch/sound die je erg mooi vindt? En je wilt hem delen met ons? Plaats dan in deze thread een audiofragment, noem de synthesizer en geef een beschrijving van de patch. Hoe uitgebreid je dit laatste wilt doen, moet je zelf weten.
Beginner tot professional is welkom. Het maakt niet uit of het een 1 oscillator patch is of een 6-operator FM patch; het gaat er dus om of je de patch goed vindt klinken.

Ik zal de aftrap geven:

Deze patch heet Oldschool house 2. Hij is gemaakt met de softsynth Blue. De patch maakt gebruik van 5 oscillators, waarvan 2 triangles en de rest zijn speciale golfvormen van Blue. 2 osc’s hebben een normale toonhoogte, 2 osc’s zijn een octaaf hoger gestemd en 1 osc een octaaf lager. De osc’s hebben onderling een verschillend volume.
De 1-vingerakkoord optie op Blue staat aan (0-3-7).
De osc’s gaan allemaal door een 12db lowpass filter (83hz) waarvan de resonantie op 19% staat en de keytracking op 15%. De filterenvelop staat op 100% ; het gaat om een speciale vrije envelop van Blue en die heb ik bol laten lopen.
De volume envelop heeft een korte decay (210 ms) en geen sustain.
Dan passeert het geluid 2 effecten: een amp simulator en een reverb.
Het modulatiewiel regelt het opengaan van het filter.

Attachments

• Blue bank 1-31 Oldschool house 2.mp3
    777,2 KB · Bekeken: 127
Leuk Roland! Als er patches van je Nord Modular (G2) tussen zitten, dan is een screenshot misschien wel leuk (of was je dat al van plan?).

Is het niet handiger om per geluid een aparte thread te maken? Anders zoek je je straks wezenloos tussen alle house geluiden naar een motorgeluid

nou, het kopje van dit bericht verklaart al veel. van mij mag hier elk geluid. wel is het handig om de klank metteen te benoemen. dus bv categorie house bass, acous bass, pads, drums, fx(bv motor geluid) etc. en ja peter, ik was zeker van plan de patch pic er bij te zetten.
overigens is dat zeer makkelijk te maken dat plaatje. shift+prt scr(een). dan naar photozjop. cntr+n, cntr+v.....ff bijsnijden....klaar. dus dat geld ook voor pics van alle softsynths.

... van mij mag hier elk geluid. wel is het handig om de klank metteen te benoemen. dus bv categorie house bass, acous bass, pads, drums, fx(bv motor geluid)
+1

Ik gebruik trouwens voor een printscreen altijd het freeware programma MWSnap.

Beste moderator: Zou je in mijn 2e post het volgende willen toevoegen: "Categorie: House chord." Bedankt voor de moeite.

De waarschijnlijk bevuilde FM-pot van m'n Sherman reageert soms een beetje vreemd, hetgeen gisteren tot deze overstuurde mug heeft geleid 8o)

Attachments

• distorted gnat.mp3
    229,4 KB · Bekeken: 119
SEQ_DRONE

ik was bezig met deze G2 pch op een andere draad.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1256741#post1256741
variatie 8 is een
echt synthi onweertje.(mwa....).
kwa uitleg gaat het hier te ver, zoveel instellingen.
maar goed te zien is hoe je zoon matrix maakt.
mischien kunnen de draadjes worden samengevoegd?
(niet de pch snoertjes maar de draad).

Attachments

• Synthi A Drones.pch2
    8,5 KB · Bekeken: 129
  • roland_kuit_synthi_drone.jpg
    roland_kuit_synthi_drone.jpg
    195,1 KB · Bekeken: 110
Laatst gewijzigd:
Mn "tussen de herrie door" jingle voor mn radioshow [de KraakPiepShow .. R.I.P.]
Ben even de officieele benaming ervoor vergeten. Het is iig echt scheurend papier + een kHz piep.

*D

Attachments

• KraakPiep Break.mp3
    30,7 KB · Bekeken: 119
Laatst gewijzigd:
VCO van de Dark Energy waarvan de audio output teruggekoppeld is naar de VCO F en VCF F. Vervolgens door een VCA waarvan de output weer de VCA A van de Dark Energy moduleert. VCO F en VCF F worden tevens licht door lfo’s gemoduleerd. Als laatste nog wat galm uit de DP Pro erbij. Het resultaat? Klinkt bijna net zo stoer als die jochies op hun scootertjes die hier altijd door de wijk rijden :okdan:

Attachments

• Dark Energy- cycling sounds.mp3
    962,7 KB · Bekeken: 127
Back