De sound design thread

emu morpheus roeleert :okdan:

Attachments

• 99%morpheus.mp3
    408,5 KB · Bekeken: 103
Eentje van een hele tijd geleden op een korg R3. (waarschijnlijk niets speciaals voor de synth-veteraan!)

http://soundcloud.com/flipthemtables/terminat-short

[sjonny flodder mode]
hehe... dat stukkie mp3 hier boven lijkt meer op een lawine die achteruit rijd :D
[/sjonny flodder mode]
:dubbel::dubbel:
niemand een morpheus?

Heb em net weggedaan :verkoght:

Niet helemaal mijn richting qua sounddesign maar wel erg knap dat je dat er uit gekregen.
Wist echt niet dat dat soort niet aardse geluiden er ook uit te halen zijn.:mega: zit meer in een andere richting qua geluidskeuze misschien ;)

:dubbel::dubbel:

Heb em net weggedaan :verkoght:

Niet helemaal mijn richting qua sounddesign maar wel erg knap dat je dat er uit gekregen.
Wist echt niet dat dat soort niet aardse geluiden er ook uit te halen zijn.:mega: zit meer in een andere richting qua geluidskeuze misschien ;)

niet?
dat ding is juist geschikt voor ambient soundscapes! :okdan:

niet?
dat ding is juist geschikt voor ambient soundscapes! :okdan:

Dat is zeker zo.. hele mooie pads ja... maar heb immers de K5000s, Z1, Fs1r, Wsa1x nog.. beetje overkill van het digitale, extreme, multiband filter werk zeg maar.

Kleine herinnering. Mocht je willen vertellen hoe je je sound hebt geprogrammeerd, leuk voor de mensen die een poging willen doen om de patch na te maken. Maar ja, niets moet natuurlijk :D

gister even met absynth en alchemy aan de slag geweest en dit is het resultaat.

ik heb een tijd geleden met absynth 100den patches gemaakt door 1000den keren op de random knop te duwen .
hier heb ik gister een paar patches van uitgekozen en deze in alchemy in de granular engine geladen.
toen ben ik wat parameters gaan moduleren met env's en lfo's en heb een beetje reverb erop gezet.
ik hou wel van dit soort geluiden maar oordeel vooral zelf lol.

Attachments

• droning space thing.mp3
    9,9 MB · Bekeken: 92
Leuke patch die ook op de Arturia Moog Modular System heb gemaakt.

Vanaf 0:14 komt het mooie plukje. Is wel beetje kneiter hard opgenomen...

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=75475&stc=1&d=1323377845

modular---patch.jpg

Attachments

• Chord pluk - Modular System.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 97
Kleine herinnering. Mocht je willen vertellen hoe je je sound hebt geprogrammeerd, leuk voor de mensen die een poging willen doen om de patch na te maken. Maar ja, niets moet natuurlijk :D
Ik heb in een andere thread een soundscape patch stap voor stap uitgelegd.
Geluid vind je hier.
De uitleg vind je hier.

Ik heb ooit een patch gehad maar heb nooit precies genoteerd wat ik precies deed met mijn VCS3
Hier alvast een schreeuwende dame

ps: ik heb hem zo een half uur laten lopen omdat ik niet kon geloven dat hij dit geluid maakte, de buren waren alvast even ongerust ;)

Back