OBERHEIM EXPANDER

mansher

Vintage Voltage
Hoi beste mede forumleden,

Ik was vandaag weer aan de slag met de expander, toen ik me opeens meende te herinneren dat er ergens één of andere vorm van software editor voor moet (geweest) zijn...Ik dacht dat het sounddiver of soundtower was, maar dat bleek niet zo te zijn...Het ging hier om een allround editor die de expander ook in zijn gamma had, dus geen dedicated expander editor maar ik kan er dus nergens niks meer van terugvinden...Is hier iemand aan de slag met een expander en enige vorm van software editten?

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Hey xpanded stereo, wat bedoel je met een total recall in Ableton.
Ableton savet toch geen sysex of wel c.q. er is toch geen plug in o.i.d. dat die edits in Ableton kan laten opslaan ?
Of bedoel je dat je je sysexdumps in de projectfolder van de betreffende song gaat bewaren ?
Ben wel benieuwd, want het is inderdaad wel aardig om al die patches die je op je post '83 synths maakt altijd op de juiste plek paraat te hebben, in plaats van geklooi met floppies of losse sysex dumps.

midiquest geeft je alle supported synth's en fx ook als vsti ;)
Uberchill! External instrument support in Ableton + Midiquest is total recall

kickuh,
dat betekent dat ik al die Midiquestsynths op hun kant in de hoek kan zetten met een midikabeltje eraan.
Hee, dat is leuk, dan passen er opeens meer in mijn studio ;)

one more thing...
Je gaat met toch niet vertellen dat Midiquest ook nog eens CC nummers ondersteunt (a la de Matrix1000 Strijbos editor) ?
... BCR, Remote SL etc. ...

Back