Mixer voor <€100?

Maar toch zou ik je aanraden gewoon een goedkoop ding te kopen en te wachten tot je ergens vastloopt, dat je meer wilt. En dan weer een groter model kopen. Groei er gewoon in.

Wout

Ik had eerst een Phonic mixer maar die heb ik terug ingeruild. Iets te veel ruis vond ik. De Yamaha mixer is zelfs goedkoper (€117), ik denk dat dat wel onder de term "goedkoop ding" valt :)

edit: Deze Tapco mixer (Mix.100) lijkt me ook vet, en kost maar €77! Moeilijke keuze. Wie helpt me kiezen :engel:

edit2: Ik zie hier geen return inputs. Is het de bedoeling dat ik in plaats daarvan één van de stereo-inputs gebruik?

Laatst gewijzigd:
edit: Deze Tapco mixer (Mix.100) lijkt me ook vet, en kost maar €77! Moeilijke keuze. Wie helpt me kiezen :engel:
Je hebt als ik goed heb een Lexicon MX200 en deze kan in duo-mode draaien, dus zou ik zoeken naar een mixer met (minimaal) 2 x aux send.

edit2: Ik zie hier geen return inputs. Is het de bedoeling dat ik in plaats daarvan één van de stereo-inputs gebruik?
Ik denk dat het de bedoeling is dat je de terurn kabels niet aansluit;)
Sorry, kon het niet laten, maar in een van de eerdere berichten stond al dat je je fx niet persee op een aux-return hoeft te laten terugkomen. Voordeel van een stereo-inputs ipv een aux-return is zelfs dat je nog wat meer met het geluid kunt spelen (bv. eq) en/of het geluid terug naar de fx unit kunt sturen met aux-send (lekker voor dub delays).

Toch heb ik het idee dat die goedkope mixers allemaal uit die ene fabriek in China komen...

Wout

Je zegt dat ik een goedkope mixer moet halen terwijl ze volgens mij allemaal wel in China gemaakt worden ;)

Ik denk dat het de bedoeling is dat je de terurn kabels niet aansluit;)
Sorry, kon het niet laten, maar in een van de eerdere berichten stond al dat je je fx niet persee op een aux-return hoeft te laten terugkomen. Voordeel van een stereo-inputs ipv een aux-return is zelfs dat je nog wat meer met het geluid kunt spelen (bv. eq) en/of het geluid terug naar de fx unit kunt sturen met aux-send (lekker voor dub delays).

Hoe zit dat nou precies in elkaar? Als ik mijn lexicon mono aansluit, is het dan niet zinloos om mijn synths in stereo-outputs aan te sluiten? Want dan zal ik idd moeten uitkijken naar een mixer met 2 returns.

Hoe zit dat nou precies in elkaar? Als ik mijn lexicon mono aansluit, is het dan niet zinloos om mijn synths in stereo-outputs aan te sluiten? Want dan zal ik idd moeten uitkijken naar een mixer met 2 returns.
Ik ben niet te beroerd om te helpen, maar mijn advies is om een avondje manuals/uitleg draadje hier van het forum te gaan lezen en alle mogelijke connecties een keer op papier uit te gaan tekenen...

Anyway, je synths zou ik wel stereo aansluiten, want als je een mooie stereo patch hebt gemaakt wil je die ook kunnen horen. Hoe je je fx aansluit is afhankelijk van welke fx je wilt gaan gebruiken. Reverb is vaak stereo, dus die zou ik stereo terug naar het mengpaneel sturen (dus of aansluiten op een stereo-return of op een stereo line-in). Als je je lexicon voor twee verschillende mono delays wilt gebruiken (via aux-send 1 en 2), kun je hem terugsturen naar twee mono line-in kanalen.

Laatst gewijzigd:
Er is nog maar één ding dat ik moet weten (en daar wil ik geen avond aan kwijt!): gaat het aansluiten van de Lexicon op een aux-send (mono) er niet voor zorgen dat alle synths aangesloten op de stereo-inputs gereduceerd worden tot mono? Dan bedoel ik: als ik mijn koptelefoon op de mixer aansluit hoor ik dan enkel de effecten van de Lexicon in stereo of ook het geluid van de synths?

edit: foutje in mijn vorige post. Ik bedoelde 2 aux-sends, niet returns...

dat alle synths aangesloten op de stereo-inputs gereduceerd worden tot mono
Nope. Wat je naar je aux stuurt en terug krijgt van de fx moet je in principe los zien van de andere inputs (zie het dus als twee losse blokken).

Heeft iemand hier ervaring met de Behringer DDM4000, die djm-800 look-a-like?

Voor de prijs niet slecht en ik kan er maar weinig slechte dingen over vinden. Ik ben aan het zoeken naar een normaal geprijsde mixer, het liefste met Fx en midi voor evt traktor (later) en zit te twijfelen tussen deze, de korg-402 (met miniKP) of wat andersss..

Back