Aantal vragen over Apple Mac

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik zeg toch dat het wel kan als je het os kraakt?
beter lezen... of kan je het niet zien met die kromme windows letters 8D

Zal nog 1 korte keer off topic gaan...je doet NIETS aan het OS. geen cracks of weet ik dan ook.

De huidige Apple's draaien gewoon op standaard X86 hardware (Zeker de laptops die gewoon 1 op 1 het intel Montevino platform hebben gekopieerd (die nieuwe macbooks) en daarvoor het oude standaard intel mobiele platform). De Macpro's zijn iets anders door de multi cpu opstelling maar op de OS laag maakt dat allemaal niets uit.

Verder blijft de toon die jij in veel van je reacties plaatst erg vervelend en vooral nogal kinderachtig. Aangezien we volgens mij allemaal de 15 wel gepasseerd zijn mogen we denk ik van iedereen wat minder puberige reacties verwachten (en dat gaat verder dit topic).

Maar goed, daarmee wil ik de hele off topic onzin van mijn kant afsluiten.

On topic:

Ik had zelf ook een aantal plugins die er alleen voor windows waren. Ik heb daar toch afscheid van genomen door deze te verkopen en een alternatief te zoeken (wat in sommige gevallen helaas niet lukt).

Het is een keuze die je maakt. Wat betreft 2 schermen aan 1 laptop......dat is een lastige kwestie. Er zijn wat oplossingen voor maar die bieden geen maximale resolutie voor 2 grote schermen. Dit is helaas 1 van de zaken die bij laptops vaak over het hoofd wordt gezien, zeker als het niet om echte desktop replacements gaat.

Waarom wil je overigens overstappen op OSX als je met cubase werkt? Cubase crasht onder OSX net zo vaak als onder windows. Is geen OS gerelateerd iets maar eerder plugin en steinberg gerelateerd.

Heb je veel problemen met windows dat je de overstap wilt maken?

Wat betreft 2 schermen aan 1 laptop......dat is een lastige kwestie.

Sorry voor de quote Acid. ;)

Maar topicstarter, als jij zegt dat je een laptop wil omdat je mobiel wil zijn en er dan 2 schermen aan gaat hangen (plus de rest van je studio) dan kan ik dat echt niet rijmen.

De beste, snelste, stabielste, DAW is nog altijd een desktop (Mac of PC, whatever...).

Zal nog 1 korte keer off topic gaan...je doet NIETS aan het OS. geen cracks of weet ik dan ook.

De huidige Apple's draaien gewoon op standaard X86 hardware (Zeker de laptops die gewoon 1 op 1 het intel Montevino platform hebben gekopieerd (die nieuwe macbooks) en daarvoor het oude standaard intel mobiele platform). De Macpro's zijn iets anders door de multi cpu opstelling maar op de OS laag maakt dat allemaal niets uit.

Verder blijft de toon die jij in veel van je reacties plaatst erg vervelend en vooral nogal kinderachtig. Aangezien we volgens mij allemaal de 15 wel gepasseerd zijn mogen we denk ik van iedereen wat minder puberige reacties verwachten (en dat gaat verder dit topic).

Maar goed, daarmee wil ik de hele off topic onzin van mijn kant afsluiten.

On topic:

Ik had zelf ook een aantal plugins die er alleen voor windows waren. Ik heb daar toch afscheid van genomen door deze te verkopen en een alternatief te zoeken (wat in sommige gevallen helaas niet lukt).

Het is een keuze die je maakt. Wat betreft 2 schermen aan 1 laptop......dat is een lastige kwestie. Er zijn wat oplossingen voor maar die bieden geen maximale resolutie voor 2 grote schermen. Dit is helaas 1 van de zaken die bij laptops vaak over het hoofd wordt gezien, zeker als het niet om echte desktop replacements gaat.

Waarom wil je overigens overstappen op OSX als je met cubase werkt? Cubase crasht onder OSX net zo vaak als onder windows. Is geen OS gerelateerd iets maar eerder plugin en steinberg gerelateerd.

je praat wartaal
ik volg je niet meer

deze thread kan ook wel op slot :slotje:

tenzij er ook moderators zijn die met mac osx werken maar ik geloof niet dat de mods zo slim zijn hier ;)

Als je later groot bent zul je d'r achter komen dat het allemaal 1 pot nat is...Mac heeft problemen,Windows heeft problemen...klaar...

De beste, snelste, stabielste, DAW is nog altijd een desktop (Mac of PC, whatever...).

Inderdaad...waarom wil je een laptop en daar dan 2 schermen aan hangen ?

Betere koeling, geen gezeik met batterijen (die kunnen ontploffen).
Ze kunnen op de grond vallen (en het moederbord breken). Ze kunnen gejoept worden. Zijn doorgaans trager qua CPU en HD. HD's zijn zowieso kleiner.
Je kan niet (alle) onderdelen apart upgraden of vervangen als het niet goed werkt met een geluidskaart of midi controller.
Je moet er een apart scherm bij aanschaffen als je een lekker hoge resolutie wilt hebben. (Hoge resolutie op een laptop scherm moet je bijna erin gaan zitten om het duidelijk te zien.)

Je kan wel makkelijker live gigs bouwen met een laptop en als je veel reist dan is een laptop ook praktischer.

Is er hier geen algemeen Apple v/s PC bashtopic?!? wat een gemis jongens, nu moet in iedere draad op zoek of er nog wat te macbashen valt......:duivels:

Als je veel met plug-ins en meerdere audio sporen werkt merk je het verschil tussen een Dual Core (MacBook Pro) en een 8-Core (Mac Pro) ook wel denk ik.

Als je veel met plug-ins en meerdere audio sporen werkt merk je het verschil tussen een Dual Core (MacBook Pro) en een 8-Core (Mac Pro) ook wel denk ik.

Dat is inderdaad een heel valide punt. Laptops zijn vaak kwa performance toch een factor langzamer (ik snap dan ook niet dat Apple niet met een desktop replacement quadcore laptop lijn komt (MacBook Performance edition oid). Desktop replacement laptops staan bekend om hun korte accutijd doordat er voor een laptop beesten van cpu's in zitten. Echter werken vele mensen nagenoeg constant met de adapter aan de laptop dus is dat geen probleem.

Nadeel daarvan is weer dat de prijs nog een aanzienlijke stap hoger zal liggen (een windows laptop komt dan al snel boven de 2000 euro dus je kunt zelf bedenken wat apple hiervoor zal gaan vragen). Ander nadeel is de kleoling die daarvoor nodig is want uiteindelijk willen we allemaal een stille laptop natuurlijk. De laatste quadcore gaming laptop die ik in het echt heb gezien was echt niet stil te noemen.

Zeker plugins als massive zijn extreem hongerig kwa cpu en een quadcore is met meerdere instances echt geen luxe meer en plugins zullen alleen maar hongeriger worden.

LAptops zullen eigenlijk altijd achter lopen wat betreft performance en door het mobiele karakter ook altijd duurder zijn dan gelijke prestaties op een desktop.

ik ben daar inderdaad ook bang voor. Vooral de Genesis CM plugin gebruik ik regelmatig...

het is op zich geen must. kan ik wel 1 scherm aansluiten en het laptopscherm als dualhead gebruiken?
of misschien zoiets als de Matrox dualhead2go?

Ik wil inderdaad gewoon C4 blijven gebruiken maar heb nu een desktop. wil portable en zoek de meest stabiele/betrouwbare laptop oplossing

werkt windows dan wel stabiel en/of even snel als op een pc?

gewoon exact hetzelfde
even slecht dus

er zijn op synthforum ook vast C4/mac gebruikers die je er meer over kunnen zeggen... ik waag me er niet aan.

MOTU Digital Performer is mijn Audio/MIDI pakket, werk er al jaren mee en ben er zeer over te spreken

dat meen je niet =( werkt C4 echt niet goed op een mac dan? ken een aantal producers die dit wel gebruiken..

1 van de mensen waarmee ik af en toe in de studio zit draait C4 op een nieuwe iMac en tijdens een avond hebben we toch wel 2 a 3 cubase crashes.

Je kunt dan wel weer direct starten en doorgaan overigens.

Ik wil inderdaad gewoon C4 blijven gebruiken maar heb nu een desktop. wil portable en zoek de meest stabiele/betrouwbare laptop oplossing

Je kunt het beste een PC/Mac alleen voor het maken van
muziek gebruiken dus geen internet , spelletjes etcc.
Zo kun je een goede setup maken en dan maakt het niet
uit of je een Mac of een PC gebruikt al geef ik zelf een voorkeur
als ik Protools , logic of DP gebruik dit te doen op
een Mac.
Wat betreft Cubase daar heb ik niet zoveel ervaring mee
op een mac , heb toen de tijd wel Cubase VST gebruikt
en dat ging prima maar hoe dit met C4 zit geen idee.

Je kunt het beste een PC/Mac alleen voor het maken van
muziek gebruiken dus geen internet , spelletjes etcc.
Zo kun je een goede setup maken en dan maakt het niet
uit of je een Mac of een PC gebruikt al geef ik zelf een voorkeur
als ik Protools , logic of DP gebruik dit te doen op
een Mac.
Wat betreft Cubase daar heb ik niet zoveel ervaring mee
op een mac , heb toen de tijd wel Cubase VST gebruikt
en dat ging prima maar hoe dit met C4 zit geen idee.

ik gebruik de computer alleen voor muziek, zeker geen internet ;-)
zal C4 op een Macbook hetzelfde draaien als C4 op een PC laptop?
want dan heb ik inderdaad geen voordelen om een mac te kopen..

ik gebruik de computer alleen voor muziek, zeker geen internet ;-)
zal C4 op een Macbook hetzelfde draaien als C4 op een PC laptop?
want dan heb ik inderdaad geen voordelen om een mac te kopen..

Voordeeltje is wel dat je met je Mac wel safe het internet op kunt*. Natuurlijk kun je dat op je PC ook doen maar dan zul je zelf wel voor firewall-, antivirus en antispyware-pakketten moeten zorgen wat de snelheid van je Windows OS zekers te weten naar beneden zal halen en de nodige conficten met hard & software kan veroorzaken en bovendien een boel geheugen vreet.

Als je toch ergens een optreden hebt dan is het wel handig dat je in de backstage eventueel lekker kunt internetten.

Ook wel handig dat je voor je optreden nog snel even een driver kunt downloaden omdat je zgn. plug-and-play midi of geluidskaartdriver de geest geeft...

Het is ook altijd kut om voor je optreden al je firewall en antiweetikveelwatsoftware en onnodige services & drivers moet uitschakelen om net ietsjes meer performance en stabiliteit te krijgen.

[olieophetvuurmodus]*laat de discussie over virussen e.d. maar zitten betreft OSX*[/olieophetvuurmodus] sorry.

Topicstarter maakt 3 treads aan over het zelfde en tevens gaat het allemaal nergens over. :slotje: :slotje: :slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back