Reason 4 M-Audio Keyboard

fresh88

Jay Keyz
Ik heb echt een heel simpel vraag voor jullie. Ik ben 2 dagen geleden begonnen met reason te werken, en ik heb een M-Audio Keyrig 25 gekocht met als bedoeling beats te maken met reason. Mijn vraag is eigelijk als het mogelijk is : hoe kan ik drums intikken met de keyboard? Moet ik dat ergens instellen of heb ik meer nodig dan alleen deze keyboard?:erm: Ik heb het programma zelf ook nog niet helemaal door. Ben nog allerlei tutorials aan het bekijken en lezen. Maar hier kom ik echt niet uit...
iemand??:kont:

zodra je je driver hebt geinstalleerd, van je midi controller, op je Operating system * XP of osx... open je reason, ga naar instellingen./prefs en naar midi, zorg dat reason je midi keyboard kan zien.
hierna open je een nieuw project, begin met een mixer, open dan een synth, zoals de malstrom of de thor.... kies een drum patch, selecteer het kanaal zodat ie een rood rondje aangeeft, en drummen maar

overigens is ReDrum het eenvoudigst om drum beats mee te maken, het werkt als een drum computer. Click run en ontwerp je beats

zekerwel cool, werkt perfect!

Ik heb een vraag over reason, kan ik traktor player of native absynth aansluiten zodat ik kan recorden in reason?

En zo niet, wat is de oplossing??

Groet!

hoe kan ik drums intikken met de keyboard? Moet ik dat ergens instellen of heb ik meer nodig dan alleen deze keyboard?
Je zou genoeg moeten hebben aan het keyboard, alleen wat je voor de drums gebruikt.. je kunt met NN-XT of NN-19 aan de slag gaan en 1 sample per toets inprogrammeren.

Ik heb het programma zelf ook nog niet helemaal door. Ben nog allerlei tutorials aan het bekijken en lezen. Maar hier kom ik echt niet uit...
Er zit een handleiding bij als je 'm netjes gekocht hebt, en je kunt ook hier eens kijken: http://www.reasontutorial.be/

Ik heb een vraag over reason, kan ik traktor player of native absynth aansluiten zodat ik kan recorden in reason?
Nee.
En zo niet, wat is de oplossing??
Rewire. Pak een sequencer die wel VST-plugins ondersteunt, en Rewire Reason. Zie hier: http://www.propellerheads.se/substance/rewirehelp/

is hier hulp met rewire?

ik ben nou uit aan het zoeken hoe ik de syntax vst in cubase kan laten spelen en dan daarna gaan rewiren naar reason!

Je kunt geen audio rewiren naar Reason. (je kunt überhaupt geen audio opnemen in Reason). Als je Cubase via rewire koppelt aan Reason kun je alle audio kanalen opnemen vanuit Reason in Cubase. Bovendien worden midi en sync gekoppeld.

Had je het hoofdstuk over rewire in de manuals van Cubase en Reason al doorgelezen?

ik heb reason tutorial, en heb help al gelezen alleen datis engels.
maar cubase ben ik noob in.

ik wil mn syntax opnemen als wav en dan in reason zetten.

Hoe wil je dat audio dan in Reason gaan gebruiken? Reason heeft geen audio tracks. Je kunt hem in cubase opnemen als wav bestand en dat in één van de samplers in reason gebruiken. makkelijker is gewoon Cubase en reason rewiren. Je kunt dan de syntax gewoon als audio(track) in cubase houden en sync laten lopen met je reason geluiden die dan via de cubase mixer binnekomen.

Maar als je een Noob bent in Cubase. zou je dan niet eerst eens stapje voor stapje cubase leren kennen voordat je dit soort ingewikkelde dingen wilt proberen?

dank voor je antwoord.

Ingewikkeld ja, ik wil gewoon met die syntax werken, die heb ik niet voorniks gekocht, en reason werkt wel lekker.

Maar vst niet werkt in reason en nu moet ik met cubase of een ander programma met vsti gaan werken.

Hoe doe je die audiotrack maken dan van vsti in cubase?
Ik heb eigenlijk ook geen sequenser gezien in cubase, klopt dat?

Tips zijn altijd welkom, ben verder klungelen:kroon:

Groet!

Nee reason werkt niet met VST's. (wist je dat niet toen je het kocht?
Een audiotrack maken van een VSTi staat uitgebreid beschreven in de handleiding. (heb je daar al in gekeken? ). Het heet "export". Je hoeft niet persé een audiotrack te maken van een vsti. Het geluid ervan komt gewoon uit de mixer van cubase. daar kun je dan allerlei plugins op loslaten.

Een sequencer in Cubase. Wat bedoel je dan precies? In feite is Cubase één grote sequencer. Als je een stepsequencer zoekt, die zit er standaard niet in. Maar hoe wil je cubase eigenlijk gaan gebruiken? Toch niet alleen om VSTi's te draaien? Daar zijn veel simpelere / goedkopere oplossingen voor...

Ja dat wist ik dat vst niet kunnen in reason, de syntax had ik toenal omdat ik het mooi geluid vind, nu tijdens gebruik van reason kom ik er achter dat ook andere dingen niet kunnen dus ga je zoeken.

Met sequencer bedoel ik een track erinzetten, een kanaal wat ik inspeel met mn midikeyboard.

Ik gebruik voornamelijk samples allleen een refillbank in reason of een vsti instrument (in een ander programma dus) is ideaal, alles in 1 ding.
Ik ben nogsteeds zoekende naar een goede setup.

Niks, niet goed.Daar ben ik nou mee bezig, ik zit nog met veel vragen.
Op zoek naar de juiste setup! wat ik met welk programma kan.
ik gebruik alleen software + een midikeyboard en mn ms40 behringer boxjes op dit momeNt

Ok, ik heb nu de kontaktplayer vst aan in cubase, deze kan ik met mijn muis wel bespelen, alleen als ik toets op mijn midikeyboard krijg ik geen geluid.

Hoe krijg ik dat goed, en dat ik iets op kan nemen?

grrr OET!

Nogmaals, dit staat keurig in de handleiding. Maar goed ik wil je wel effe op weg helpen:

Maak een Miditrack aan. Kies als input je M-audio Keyrig. Kies als output de kontaktplayer. Vergeet niet het speakertje in het midi spoor aan te zetten. Als de M-audio niet zichtbaar is als input bron dan is hij waarschijnlijk niet goed geïnstalleerd.

Opnemen doe je door het midispoor in opname te zetten en in vervolgens...REC+PLAY!

dank voor je bericht, ik heb nog niks gekocht, zodoende heb ik ook geen handleiding.
Wel heb ik de cubase ask tutorial dvd besteld, voormij is zien geloven, ik ben ook beter in praktijk dan in theorie:frons:

Ik heb nu new, create 16 miditracks..click op midi1, device-midi instruments, open de traktor en ik heb geluid~op mn keyboard:okdan:

Back