goede dubstep..

nomore

Lintage Vid
wie kan wat goede dubstep aanraden. ???

Als jungle veteraan probeer ik het een beetje te snappen.. misschien heb ik juist net alle slechte dubstep gehoord maar tot nu toe kan het me niet echt boeien. Althans, dat is allemaal vrij langzame dubstep, het lijke me dat dit toch niet zo in de clubs gedraait wordt zo?

Je zou 'Evangeline' kunnen kopen. Een supergoeie compilatie die is samengesteld door de Britse Mary-Anne Hobbs. Een Britse DJ (BBC's Radio 1) die geldt als één van de voortreksters van de Dubstep. De compilatie biedt een mooie waaier aan dubstep en aanverwante. Ik vind het één van de beste dingen die ik de laatste tijd kocht!
En je mag natuurlijk de twee erg goeie albums van Burial ook zeker niet vergeten! Zou dat trouwens nu toch Kieran Hebden aka Four Tet zijn die achter Burial schuil gaat?

goede dubstep / goede artiesten;
plastician
skream
burial
mark one / virus syndicate
D1
Skynet (die DnB Producer)
Chase & Status (die DnB producers)
Slaughter Mob
Kode9
Zed Bias
The Others

wie kan wat goede dubstep aanraden. ???
Althans, dat is allemaal vrij langzame dubstep, het lijke me dat dit toch niet zo in de clubs gedraait wordt zo?

Eeehmmmm, ja dus. Dubstep is meestal 140 BPM halftime, dus kom je technisch op 70 BPM uit. Ja dat is langzaam.

Veel goede namen zijn al genoemd. Wil ik graag Boxcutter, 2652 en The bug aan toevoegen.

Klopt! Had mijn nummers niet op orde. Naar wat ik hoorde is het idd zijn postcode. Zit ie eigenlijk op SF?

maakt goldie nu ookal dubstep???

Volgens mij is hij zo ook begonnen hoor... toen heette het alleen anders (jungle of breakbeat of zo...).

[edit]corrigeer me als ik het niet bij het juiste eind heb, ik heb niet zo'n verstand van genres of hokjes, ik hoor alleen overeenkomsten[/edit]

Volgens mij is hij zo ook begonnen hoor... toen heette het alleen anders (jungle of breakbeat of zo...).

[edit]corrigeer me als ik het niet bij het juiste eind heb, ik heb niet zo'n verstand van genres of hokjes, ik hoor alleen overeenkomsten[/edit]

Nou corrigeren dan maar. :)

Goldie maakt Drum&bass, hoewel het in de tijd dat hij begon ook wel jungle werdt genoemd. Volgens mij heeft Goldie zich nooit bezig gehouden met dubstep, hoewel het me niet zou verwonderen als hij het gaat doen. Maar dan hobbelt ie wel achter de trend aan. :)

Maar eens wat dubstep dingetjes op Youtube opgesnord zodat we weten waar we over praten:

Burial: http://www.youtube.com/watch?v=_MigURCQQA0
The bug feat warrior queen: http://www.youtube.com/watch?v=-aW7NFSGklM
Benga: http://www.youtube.com/watch?v=rNStVlJWy88

Shackleton is erg goed, durft al eens af te wijken van het dubstep-sjabloon, want veel van de nummers in dit genre zitten toch wel erg dicht op elkaar qua sounds & stijl. Ben er zelf niet zo weg van, maar er zijn wel mooie dingen te ontdekken.

Skream maakt wel dubstep als ik me niet vergas.

Skream maakt inderdaad dubstep (en zijn CD is zeer de moeite waard), maar dan hoef je je nog niet te vergassen hoor. :)

lekkersss.! :)

toch... ik vind het meeste wat ik nu geluisterd heb niet super venieuwend.. Veel van de tracks klinken mij ook erg digitaal in de oren. de vsts vliegen je om de oren hehe.

Mwoah, daar let ik nooit zo op. Maar ik weet dat Burial zijn muziek volledig op de computer maakt, en naar verluidt geen hardware gebruikt, dus dat zou allemaal heel goed kunnen.

Back