Logic Pro -> Access Virus B Geen Geluid

leonh

Nieuwkomer
Dag mensen

vandaag heb ik me een 2e hands Virus B gekocht maar nu lukt het niet helemaal met aansluiten ofja gedeeltelijk

mijn midi keyboard heb ik zoals normaal ingeplugd in de mac, en die geeft ook nog steeds signalen af als ik een noot aansla.
De virus heb ik ook aangesloten via de midi, en als ik aan knopjes draai etc. zie ik in het scherm onderin bij logic allerlei getallen veranderen dus die werkt ook hierop.
Als ik een noot aansla zie ik ook op de Virus ook een nootje verschijnen dus ik zou dan zeggen dat het keyboard ook de Virus ziet en andersom uiteraard.

maar het grote probleem is dat ik dus helemaal geen geluid hoor als ik een nieuw instrumentspoor aanmaak en daar dan external MIDI kies :S

terwijl mijn software-instrumenten wel gewoon werken

weet iemand wat ik hierbij verkeerd doe?
heb namelijk nog 0,0 verstand van hardware synths en aansluiting/aansturen hiervan

alvast bedankt!

Waar loopt de audio vanuit de Virus B heen (vrij cruciaal puntje bij dit soort zaken)?

Met andere woorden, de audiokabels uit de achterkant van de Virus zitten aangesloten op?????

Van de headphones out naar de pc in. De audio krijgt ie wel door aangezien het metertje bij de audio instellingen signaal geeft. Volgens mij gaat het puur om logic instellingen aangezien hij wel alles pakt

Maak ook even een audiotrack aan! bovenin bij track... en dan new selecteren. stereo audio track aanmaken... record-ready aanvinken (tevens ook monitoring) et voila

ja, had idd een audio kanaal aangemaakt en toen kreeg ik tenminste geluid eruit.

Nu nog kijken hoe ik net als bij AU, op ieder kanaal een ander geluid van de Virus krijg... :L

als ik me nou iets van een externe geluidskaart ga halen, een fasttrack pro o.i.d. heb ik dan ook nog deze "omslachtige" weg? of kan ik 'm dan gewoon aansluiten zonder dat ie via de "pc in" moet lopen, en dus gewoon alles via het midi kanaal kan regelen?

Als je die omslachtige weg wilt vermijden moet je een Virus Ti kopen, die doet audio over USB. Met een B moet je gewoon audio via een kabel naar je pc trekken, de aparte outs zullen niet werken als je geen aparte kabels gebruikt.

Verder moet je dit ook configureren in de Virus zelf.

ja, had idd een audio kanaal aangemaakt en toen kreeg ik tenminste geluid eruit.

Nu nog kijken hoe ik net als bij AU, op ieder kanaal een ander geluid van de Virus krijg... :L

als ik me nou iets van een externe geluidskaart ga halen, een fasttrack pro o.i.d. heb ik dan ook nog deze "omslachtige" weg? of kan ik 'm dan gewoon aansluiten zonder dat ie via de "pc in" moet lopen, en dus gewoon alles via het midi kanaal kan regelen?

Omslachtig? Misschien dat ik het probleem niet helemaal begrijp maar de virus heeft 6 audio uitgangen welke rechtsstreeks naar je mixer kunnen zonder bijkomst van een geluidskaart. Deze kunnen met 1 midi kabeltje op 16 verschillende midi kanalen worden aangestuurd vanuit Logic waarbij je in de virus kunt specificeren welke kanaal naar welke audio uitgang moet.

Back