powerbook met 17" scherm

:{Waaahhhh:{

Heeeel mooi :D

Maar dan ga ik toch voor een ietsie minder mooie Sony Vaio met 16" TFT. Dies maar 1999 eurootjes ex btw voor een P4 en dat zal een stuk makkelijker te behappen zijn. En de software die ik daarvoor zal moeten kopen zal ook beter bij de portemonee passen ;)

En dat alles voor slechts $3299,-. Alsof het geld aan het plafond groeit ofzo. Wie geeft er nu zoveel geld uit voor een laptop. 8>

Kan je beter voor 2 computer halen van 1500 euro p.s. en een netwerkje ertussen leggen.
Of gewoon 1 computer en een leuke virus C erbij ofzo.

tegenwoordig draait een hele studio waar je vroeger tonnen voor moest investeren virtueel op een laptop. Natuurlijk kan je kiezen voor een slap aftreksel maar als je echt serieus neemt wat je doet kies je voor het beste... an dat is nog steeds Apple.

(ik lijk wel een verkoper)

Ik ben over het algemeen echt helemaal geen Apple fan, maar die powerbooks van hun zijn echt mooi. Vooral die breedbeeld schermen, en nou dus een 17"! Als ik later groot ben....

Waarschijnlijk kun je straks wel weer goedkoop de 15" versie 2e hands krijgen van al die rijke stinkerds die gaan upgraden naar de 17" versie :)

Voor dat geld kun je ook weer een vette synth halen en dan is de keuze voor mij snel gemaakt. Welliswaar geen platina behuizing maar wel leuke draaiknoppen, schuiven, noem maar op 8o)

Tsja, toch niet echt te vergelijken natuurlijk.

Nadeel van de nieuwe powerbook...
je kan niet meer vanaf OS9 opstarten en dat is vooral vervelend
als je een hoop muzieksoftware hebt dat alleen werkt vanaf OS9.
hier wat info van Futurestore Utrecht:

Apple
Op de Mac World in San Francisco werd er door Apple weer allerlei nieuws
aangekondigd:
De eerste 17Ó Powerbook met superdrive, maar ook een Powerbook G4 met 12Ó
scherm.
Daarnaast het programma ÔKeynoteÕ voor flitsende presentaties en Safari, de
gratis webbrowser voor OS X.
Verder is het, met name voor audio mensen, belangrijk om te weten dat alle
nieuwe MacÕs alleen nog in OS X zullen gaan booten. OS 9 kan je dan nog
alleen innen OS X opstarten (Classic Mode), iets wat met name OS9 audio
software niet wil doen. Dit soort software wil meestal alleen werken als de
Mac opstart in OS9, en dat gaat dan niet meer.
Op dit moment worden er nog OS9 bootable machines uitgeleverd, maar de
nieuwe Powerbook series (zoals de 17Ó en de 12Ó) bijvoorbeeld al niet meer.
Overweegt u de aanschaf van een nieuwe Mac, maar gebruikt u software die
voorlopig nog niet onder OS X draait, neem dan even contact met ons op, om
te kijken wat dit voor betekend.
Ook heeft Apple hun G4 line-up weer opgewaardeerd: de kloksnelheden liggen
nu op de 1Ghz, 1.25Ghz en de 1.42Ghz, waarbij de 1Ghz een single processor
machine is.
Ook de TFT line-up is vernieuwd (en de prijzen zijn omlaag):
De 22Ó gaat uit het programma, de 23Ó en de 17Ó zijn veel goedkoper geworden
en daarnaast is er nu ook een 20Ó leverbaar. Apple levert ook een adapter om
2 Apple schermen op 1 Mac aan te kunnen sluiten.
http://www.apple.com

achja... nu we toch reclame voor de Futurestore aan het maken zijn...

Voor in uw agenda:
Woensdag 5 maart komt Digidesign bij ons op bezoek met de ÔUltimate
production TourÕ die helmaal is gewijd aan ProTools 6 voor OS X.
Nieuwe features, systeemeisen, compatibility met third party software, het
upgrade programma, dit en nog meer komt deze avond aan bod.
http://www.digidesign.com

Waves
Waves is ook bijna klaar voor OS X. Ze verwachten tegelijkertijd met de
release van ProTools 6 hun Plug-In lijn voor OS X te kunnen uitbrengen. De
update policy is nog niet helemaal bekend, maar we vernamen dat iedereen die
het na half september 2002 (IBC) heeft aangeschaft gratis kan updaten naar
4.0!
http://www.waves.com

Cubase SX
Steinberg heeft Cubase voor OS X uitgebracht. Mensen die Cubase al hebben
kunnen upgraden naar Cubase SX. Informeer naar de upgrademogelijkheden.
http://www.steinberg.net

Antares Kantos
Kantos is een VST Plug In die werkt als een (monofone) audio to synth
converter. Met deze Plug In wordt het erg gemakkelijk om bijv. zanglijnen om
te zetten of te dubbelen met een synth partij. Het geluid wordt niet eerst
omgezet in MIDI, maar gelijk geconverteerd naar een uitgebreid editable
synth.
http://www.antarestech.com

Pluggo
Cycling 74 heeft ook Pluggo vernieuwd, de verzameling (meer dan 100) van
gewone maar ook heel aparte effect- en softsynths plug ins, verkrijgbaar
voor VST RTAS en MAS.
http://www.cycling74.com

http://www.futurestore.nl/

Laatst gewijzigd:
Apple het beste? Echt niet. Wordt alleen het meeste in de grafische wereld gebruikt.

Origineel geplaatst door bounce
tegenwoordig draait een hele studio waar je vroeger tonnen voor moest investeren virtueel op een laptop. Natuurlijk kan je kiezen voor een slap aftreksel maar als je echt serieus neemt wat je doet kies je voor het beste... an dat is nog steeds Apple.

(ik lijk wel een verkoper)

ONZE GOD IS DE BESTE!!!

Origineel geplaatst door olafmol
ONZE GOD IS DE BESTE!!!
U riep mij?

Origineel geplaatst door sander
Apple het beste? Echt niet. Wordt alleen het meeste in de grafische wereld gebruikt.

als iets het meeste wordt gebruikt wil dat nog niet zeggen dat dat het beste is
overigens wordt Apple in de amerikaanse muziekwereld wel veel meer gebruikt

maarja, zoals Olaf terecht opmerkte... ieder z'n ding

I love my Apples......

Apple vs. Wintel

Apple vs. Wintel

Blijven altijd leuke discussies. Apple of Wintel of toch maar Linux...? Ik zweer bij mijn appeltje G3 en een nieuwe G4 of Imac zal er ook wel aan komen. Maar ik hoor altijd heel hard roepen vanuit de Wintelhoek als er weer zo'n Applefreak in het openbaar zijn liefde verklaart aan zijn Appelmachien. Maar volgens mij hebben de meeste niet eens ooit een Apple in het echt gezien, laat staan er mee gewerkt. Mensen, roep pas als je weet waar het over gaat... ;-)
Ik heb een jaartje een Wintel gehad voor muziek/grafisch/video werk, maar om dit alles goed te kunnen had ik gewoon een Apple nodig. Wintel gaf continu problemen. Hardware met elkaar in conflict, software die shit was, slechte drivers, onzinnige vragen van Bill als; waar is die .dll gebleven???!?!? Ik wil gewoon mooie dingen maken en geen computerwizzkid zijn!

Niet dat dit op Win niet kan, maar het is volgens mij een stuk moeilijker om een goed systeem te krijgen. Iedere computerboer op de hoek stopt die dingen maar vol met een hoop rotzooi. Iemand van het Winkamp die trouwens tips voor een goed Win muzieksysteem heeft, mag ze hier melden, want ik zoek naast mijn Mac nog een winmachine voor wat muziektoepassingen. ( ;-) Ja, ik gebruik dan beide systemen...!?)

Wie weet lukt het dan toch ooit om een goed Win muzieksysteem te hebben. Hier komt nu eenmaal toch ook leuke software voor uit die niet op de Mac te krijgen is.... vandaar....

Re: Apple vs. Wintel

Re: Apple vs. Wintel

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
Wintel gaf continu problemen. Hardware met elkaar in conflict, software die shit was, slechte drivers, onzinnige vragen van Bill als; waar is die .dll gebleven???!?!? Ik wil gewoon mooie dingen maken en geen computerwizzkid zijn!

Niet dat dit op Win niet kan, maar het is volgens mij een stuk moeilijker om een goed systeem te krijgen. Iedere computerboer op de hoek stopt die dingen maar vol met een hoop rotzooi. Iemand van het Winkamp die trouwens tips voor een goed Win muzieksysteem heeft, mag ze hier melden,

Nou ik heb met mij computer in de loop der jaren ook heel wat problemen gehad maar zeker niet continu. En sinds Windows XP erop zit eigenlijk sowieso bijna niets meer dus ik denk dat dat zeker een merkbare verbetering is (mits getweaked). Verder is het natuurlijk onzin om een mac te gaan vergelijken met een computer van "de computerboer op de hoek". Een (muziek) PC kun je toch het beste laten bouwen door iemand die er verstand van heeft. Of laat je in elk geval over de te gebruiken componenten adviseren. Zelf in elkaar zetten is op zich niet zo moeilijk. Belangrijkste dingen waar je op moet letten zijn de chipset van het moederbord (geen Via, liever intel), natuurlijk je geluidskaart, en verder het aantal extra PCI kaarten wat je erin hebt. Als je er ook nog een een netwerkadapter, modem, soundblaster enz in hebt zitten krijg je sneller problemen dan met alleen je audio kaart en videokaart. Ik denk dat er met een beetje zoeken op internet wel tips te vinden zijn m.b.t. het kiezen van een goed audio systeem. Een tijdje geleden heb ik ook onder een ander topic links naar uitgebreide tweak-handleidingen voor windows gepost, die moet je zeker gebruiken anders wordt het niks. Windows XP heeft van zichzelf een hoop geautomatiseerde dingetjes die je allemaal uit kunt zetten. Verder is het soms nodig om extra irq's vrij te maken om conflicten met je geluidskaart op te lossen. Dit kun je dus voorkomen door niet te veel extra hardware te installeren of door bijvoorbeeld in je BIOS dingen als COM poorten of USB (mist niet gebruikt) uit te schakelen.
Handig is ook om een aparte harde schijf voor audio te gebruiken. Zorg ervoor dat je een goede 7200 rpm IDE schijf gebruikt, of misschien een SCSI, hoewel dat volgens mij niet heel veel sneller is. Ik gebruik zelf Maxtor schijven en heb daar nooit problemen mee gehad.
Vaak hoor je ook dat je vooral geen spelletje of internet moet gebruiken op je muziek PC, maar dit hoeft volgens mij niet waar te zijn. Ik gebruik mijn Pc zelf voor grafisch design, video editing, muziek, internet, games en tekstverwerken, alles zonder problemen. Zorg er gewoon voor dat je niet allemaal zooi in de background hebt draaien, (doe even bij "uitvoeren" "msconfig" intikken en dan naar de "startup" lijst kijken. Hier hoeven echt maar drie of vier dingetjes aangevinkt te staan. De rest is overbodig en gebruikt kostbare resources) , en niet allerlei vage software installeert waarvan je niet weet wat het doet.

Re: Re: Apple vs. Wintel

Re: Re: Apple vs. Wintel

Origineel geplaatst door King of Snake
...laat je in elk geval over de te gebruiken componenten adviseren. Zelf in elkaar zetten is op zich niet zo moeilijk. Belangrijkste dingen waar je op moet letten zijn de chipset van het moederbord (geen Via, liever intel), natuurlijk je geluidskaart, en verder het aantal extra PCI kaarten wat je erin hebt. Als je er ook nog een een netwerkadapter, modem, soundblaster enz in hebt zitten krijg je sneller problemen dan met alleen je audio kaart en videokaart....

...Windows XP heeft van zichzelf een hoop geautomatiseerde dingetjes die je allemaal uit kunt zetten. Verder is het soms nodig om extra irq's vrij te maken om conflicten met je geluidskaart op te lossen. Dit kun je dus voorkomen door niet te veel extra hardware te installeren of door bijvoorbeeld in je BIOS dingen als COM poorten of USB (mist niet gebruikt) uit te schakelen....

...Zorg ervoor dat je een goede 7200 rpm IDE schijf gebruikt, of misschien een SCSI, hoewel dat volgens mij niet heel veel sneller is. Ik gebruik zelf Maxtor schijven en heb daar nooit problemen mee gehad...

...(doe even bij "uitvoeren" "msconfig" intikken en dan naar de "startup" lijst kijken. Hier hoeven echt maar drie of vier dingetjes aangevinkt te staan. De rest is overbodig en gebruikt kostbare resources)...

Nu noem jij als Win gebruiker precies het grote voordeel van Mac. Je koopt een computer, installeert de software en gaat aan de slag... Voor Win is het gewoon te complex en zijn er zoveel variabelen om tot een goed subliem systeem te komen. Het kan dus wel, maar dan moet je verstand hebben van allerlei computerdingetjes die ik als gebruiker eigenlijk helemaal niet wil weten. Ik wil muziek maken en ben dus geen onderhoudsmonteur of iets dergelijks.

Mijn eerste (en tevens laatste ;) ) Win machine had ik ook zelf samengesteld met goede componenten (dacht ik), maar zelfs die gingen met elkaar in conflict. Een Terratec geluidskaart met een Matrox videokaart. Toch niet echt de meest exotische merken lijkt me...

Zijn er voor muziek geen kant en klare Winsystemen? Ik zie in de Engelse Future Music wel eens een adv. van bijvoorbeeld Carillon. Iemand mee bekend? Werkt dit goed?

Back