Indiegame Solis met eigen muziek

Tierelantijn

Gibberish
Hoi SF-leden,

De laatste jaren heb ik voor het eerst aan een game gewerkt. Ik heb het meeste zelf gedaan (programmeren, animatie, art, muziek, sfx, design) maar door een subsidie heb ik ook wat hulp bij o.a. het programmeren weten te organiseren.

Hieronder kan je de eerste trailer zien van de game:

Er staat ook een demo op Steam
Solis demo op Steam

SOLIS is een handgetekend verhaal gedreven avontuur waar je gedurende de nacht een stad verkent en het mystery ontrafelt achter het tech bedrijf waar je voor werkt. Het verhaal bevat grote en kleine keuzes en consequenties en zal meerdere eindes hebben.

De muziek die ik voor de game heb gemaakt kan je hier vinden:
Luister naar Solis soundtrack, een afspeellijst van Solis op #SoundCloud

Daarnaast heb ik laatst een interview gedaan.
Interview met Gamescout

Het lijkt me leuk als sommige van jullie hier een blik op werpen!

Cool!

Het ziet er niet helemaal uit als iets wat ik normaal speel, maar ik heb hem gewishlist en volg hem. Er is altijd wel zo'n zondagmiddag waarin je nergens zin in hebt en een obscure indie game gaat proberen en dan zal ik checken.

Werkt de demo ook op steamdeck? Dat maakt het nog laagdrempekiger voor me om uit te proberen.

Cool!

Het ziet er niet helemaal uit als iets wat ik normaal speel, maar ik heb hem gewishlist en volg hem. Er is altijd wel zo'n zondagmiddag waarin je nergens zin in hebt en een obscure indie game gaat proberen en dan zal ik checken.

Werkt de demo ook op steamdeck? Dat maakt het nog laagdrempekiger voor me om uit te proberen.
De demo werkt perfect op Steam Deck. De instructies voor de controls zijn wel voor toetsenbord, maar dat is zo simpel, daar kom je wel uit/

Respect, als retired ontwikkelaar weet ik dat in zo'n project echt gruwelijk veel tijd en werk gaat zitten. Komt er nog een Mac versie, heb geen Windows namelijk maar zou best eens willen kijken - ik vond adventures vroeger altijd wel leuk in elk geval.

Respect, als retired ontwikkelaar weet ik dat in zo'n project echt gruwelijk veel tijd en werk gaat zitten. Komt er nog een Mac versie, heb geen Windows namelijk maar zou best eens willen kijken - ik vond adventures vroeger altijd wel leuk in elk geval.
Bedankt, een Mac versie komt er waarschijnlijk wel. Mijn Macbook heeft niet zo lang geleden de ene na de andere functionaliteit verloren en om deze nu te kunnen gebruiken moet het aan een externe monitor, met een extern toetsenbord en muis. Dit in combinatie dat het niet stabiel is maakt het een gruwel om een build te exporten van de game voor Mac. Maar ik zou het eigenlijk wel moet doen. Ik zal ook even checken of ik niet een Mac van een vriend kan gebruiken. Ik laat het je weten als ik de demo voor Mac heb.

Tof! In welke engine heb je deze game gemaakt?

Is een Linux versie eventueel ook mogelijk? ;)

(misschien werkt het wel met Proton, maar native is natuurlijk altijd beter)

[edit: ah het werkt op de Steamdeck, dus met Proton]

Bedankt, ik gebruik Unity. Een Linux versie zie ik nog niet helemaal gebeuren, maar wie weet...

Bedankt, ik gebruik Unity. Een Linux versie zie ik nog niet helemaal gebeuren, maar wie weet...
afhankelijk van of je nog plugins/shaders ofzo gebruikt die niet op linux werken is een build maken in unity kwestie van de module instaleren

1736610661623.png

Eindelijk de demo gespeeld. Het is net alsof in een stripboek bent. Heel mooi. Ben benieuwd naar de rest. Ik wil wel een setting waarbij de tekst in een keer verschijnt šŸ¤“ Geen geduld.

Eindelijk de demo gespeeld. Het is net alsof in een stripboek bent. Heel mooi. Ben benieuwd naar de rest. Ik wil wel een setting waarbij de tekst in een keer verschijnt šŸ¤“ Geen geduld.
Bedankt man. Je kan met een druk op de knop de tekst in 1x laten verschijnen, je moet wel iedere keer drukken. Hopelijk helpt dat!

Aha. Zo slim was ik nog niet. Dat scheelt zeker voor mij. Succes met al het werk, ik kijk uit naar de rest.

Hey Nap, met hulp van @stoter komt er inderdaad een Mac versie. Release 29 mei. (Demo is wel nog alleen PC)

Er komt ook een Linux versie. Release 29 mei. (Demo is wel nog alleen PC)

Back