MPC Groove templates

Ik heb het fimpje niet helemaal afgekeken want ik heb weinig mpc gezien, alleen Fruityloops.
Als je cubase gebruikt kan je zelf aan de slag.
Ga naar het quantize vakje, en selecteer setup. (dit kan zowel in het hoofdscherm als in ieder edit scherm)

attachment.php

Voila, schuif met de swing en je hebt bijna hetzelfde als het FL verhaal.

Attachments

• quntiser.JPG
    quntiser.JPG
    64,9 KB · Bekeken: 95
Laatst gewijzigd:
Okay thanks!

Krijg je daar dan ook een typische MPC swing?

Er schijnen dus templates van de MPC-60 te zijn...

USM

Hij zegt in de video dat je ze van z'n site kunt downloaden. Lijkt erop dat je wel even moet registreren.

Maar of dat ook in Cubase gaat werken? Denk dat het alleen voor Fruity Loops is. :-/

...als je wil kan ik proberen het te exporteren naar MIDI, dan kun je er wel wat mee denk ik. Laat maar weten :)

Cool!

En ik denk ook dat het met name om de naam gaat...

hier zijn ze,
mid file openen, part selecteren, optie part to groove aanklikken om er een quantiserings groove in cubase van te maken.

Attachments

• MPCtemplates.mid
    11 KB · Bekeken: 103
Wat een onzin dit.
Ik snap echt niet dat mensen dit willen hoor.
Je hebt toch wel een beetje de behoefte om iets van jezelf in je tracks te leggen? Neem drumles ofzo!

Wat een onzin dit.
Ik snap echt niet dat mensen dit willen hoor.
Je hebt toch wel een beetje de behoefte om iets van jezelf in je tracks te leggen? Neem drumles ofzo!

He....laat me nou :P.

Maar serieus. Ik ben ook gewoon benieuwd naar dat bekende geluid, soms is het voor de heb, soms niewsgierigheid...

Ik blijf het bijzonder vinden dat sommige geluiden/instrumenten/etc zo bepalend zijn geweest voor gehele muziekstromingen...

Maargoed, bedankt allemaal!

USM

Back