[Techno] Labcoast/Magazine

DeMeneer

Ingeburgerd
Ik heb mij de afgelopen tijd bezig gehouden met nieuwe mogelijkheden van mijn synths te ontdekken en deze twee (unfinsished) trackjes zijn daar het resultaat van. De gratis synth1 is in beide tracks intensief gebruikt, laat me weten wat jullie ervan vinden.

DLE on Virb.com

de 1e is wel leuk....

tis geen techno, maar meer progressivehouse...
maar het zijn nog geen tracks he...die 2e is eigenlijk nog helemaal niks.

De eerste track heeft wel een mooie sound. Ik word alleen een beetje gek van het gepomp van die compressor, nergens voor nodig naar mijn mening.
Tweede track laadt niet...

@ Alex, ja je hebt gelijk, ligt meer in de buurt van progressive, maar tegenwoordig is er zo veel overlapping te zien (beatport ahum) dat het moeilijk is om muziek in een bepaald genre te plaatsen.

@ Hazes, het ligt dan waarschijnlijk aan mijn monitoren, die moeten nodig vervangen worden. De compressor is moeilijk af te stellen met deze dingen, maar ik zal toch proberen het gepomp te verminderen.

idd even die compressor gewoon uitzetten. Of anders in ieder geval een multiband ding gebruiken zodat niet je hele track op en neer gaat met de bassdrum (beetje kan leuk zijn maar dit gaat wel erg ver idd).
Ik vind dat beide "tracks" erg leuke geluiden en melodieen hebben, zit echt wel ok in elkaar, maar zou mooi zijn als je erg echt complete nummers van zou maken, met een begin een midden en een eind.
Het klinkt in elk geval zeer veelbelovend!

DAt pompen hoort erbij toch? Ik zou hem lekker laten pompen! :) Laat de crowd lekker freaken. Daar is deze muziek toch voor! Wat heb je gebruikt om het te maken?

Zoals ik al zei heb ik Synth1 gebruikt, mede als genesis en 3xOsc van fruity loops.

Het 'pompen' klinkt naar mijn mening gewoon lekker, dus op wat kleine aanpassingen na laat is het pompen voor wat het is.

Binnenkort brei ik er een introtjes en outrotje aan, maar ben op het moment even met een ander projectje bezig.

Op de tracks zit echt teveel limiter/compressie. Dat gaat pompen voorbij/klinkt niet lekker. Ik maak me er zelf ook weleens schuldig aan trouwens.

Clockworks is wel een leuk trackje verder. Lekker ritme. Vind alleen de baslijn een beetje ongecontroleerd overkomen. Denk dat dit met wat werk wel een heel goede track kan zijn!

Labcoast is lekker spacy, wel wat ongedefinieerd. Akoorden doen me aan windowlicker van aphex twin denken.

Magazine vind ik een beetje te computerspelachtig/eentonig.

Sourcream vind ik in de basis ook wel eenlekker nummertje. Alleen volgens mij is de samplekwaliteit niet helemaal jofel. beetje dof. En er mag wel wat meer spannends in gebeuren. Kun je nog alle kanten mee uit.

Hoop dat je er wat aan hebt. :)

Back