Ervaringen met Novation Nocturn

wouter

\B-)
Wat zijn jullie ervaringen met de Novation Nocturn? Zijn jullie bijvoorbeeld tegen hosts/plugins aangelopen waarmee die (de wrapper plugin) niet werkt.

De nocturn gebruikt gewoon automap universal net zoals de SL serie.

Elke VST/AU/RTAS plugin werkt hiermee mits ze automation toelaten. Als een plugin geen automation parameters ondersteund dan kan automap deze simpelweg niet mappen.

De interne logic plugins worden niet ondersteund omdat dit geen losse plugins zijn maar in de executable van logic zitten verwerkt.

Oh ja... en ik gebruikt Cubase SX 3 onder windows. Werkt ie ook met de interne plugins van Cubase. Ik weet dat dat gewoon vst plugins zijn maar als je die in een andere host opent geven ze een melding dat dat niet mag.

Zover ik weet is dat geen probleem omdat het alleen een wrapper is de de automatable parameters reroute, de plugin zelf wordt nog steeds door je host geladen.

Maar een vraagje richting novation support zou wellicht geen kwaad kunnen. Er zijn overigens ook speciale automap templates voor cubase.

Werkt redelijk goed hier. Ik kan niet alle parameters automatiseren maar wel meer dan ik anders zou kunnen onder Cubase 4.

Wat ik graag wil (en waarvoor ik em eigenlijk gekocht had) is parameters van verschillende effecten of instrumenten tegelijkertijd onder de knoppen te zetten van de Nocturn zetten.
Bijvoorbeeld aan de linkerkant wat filter parameters en aan de rechterkant wat delay dingetjes van een andere plugin. Weet iemand zeker of dat wel of niet kan?

Heb er inmiddels een gekocht, maar moet weer terug voor reparatie. Een handig apparaat is het wel, werkt lekker i.c.m. Cubase SX 3. Ik zou ook parameters van meerdere plugins willen bedienen. Heb een feature request gedaan bij Novation dus als meer mensen dat doen komt het er misschien...of niet. Als ie 200 euro was (maar een betere constructie had, metalen behuizing en zo) zou ik hem ook kopen. De draaiknoppen zijn wel fijn maar die fader is echt crappy, maar daar is wel mee te leven.

Werkt redelijk goed hier. Ik kan niet alle parameters automatiseren maar wel meer dan ik anders zou kunnen onder Cubase 4.

Wat ik graag wil (en waarvoor ik em eigenlijk gekocht had) is parameters van verschillende effecten of instrumenten tegelijkertijd onder de knoppen te zetten van de Nocturn zetten.
Bijvoorbeeld aan de linkerkant wat filter parameters en aan de rechterkant wat delay dingetjes van een andere plugin. Weet iemand zeker of dat wel of niet kan?

Deze vraag had ik ook al eens gesteld over de Remote SL's en volgens mij gaat dat NIET. (inherent aan gebruik van automap?) Daarom had ik toen ook al geen SL gekocht. Weet het echter nog steeds niet 100% zeker.

Deze vraag had ik ook al eens gesteld over de Remote SL's en volgens mij gaat dat NIET. (inherent aan gebruik van automap?) Daarom had ik toen ook al geen SL gekocht. Weet het echter nog steeds niet 100% zeker.

Zou zoiets wel kunnen als je 2 van die Nocturns hebt?

Dit kan absoluut wel maar niet met automap. Dan moet je gewoon een template maken die de verschillende midi cc's van de plugins aanspreekt.

Je kunt overigens wel weer een template aanmaken die een deel van de controls automatisch mapped en een ander deel vrijlaat voor toewijzing van eigen controls (op de SL serie in ieder geval). Allemaal te vinden in de helpfunctie van de automap server.

Dat was ook wat ze bij Novation support aangaven. Maar niet alle plugins hebben midi control. In cubase kan je dan wel een generic remote aanmaken en daar de parameters mappen. Maar dat is wel een stuk bewerkelijker dan de automap.

Back