MD rotary knoppen verspringen (niet tempo)

Sarrova-Q

Status: self-oscillating
Hey

De rotary knoppen ( 3 van de 8 ) van mijn machinedrum hebben de vervelende gewoonte om af en toe te verspringen en niet lineair te reageren op hoe ik draai.

Het gaat dus NIET om de grote tempo draaiknop, maar de encoders voor alle synth waarden. Iemand een idee hoe dit best op te lossen is?

Mijn eerste gedacht was een extra behringer BCR of zo erbij, maar dat is live weer meer om mee te nemen en aan te sluiten.

Je ken se ok poetsen. Kost minder geld maar meer tijd.

Ik heb er begin dit jaar ook besteld bij Elektron en die kosten je 5 euro 't stuk

Bedankt voor de tips.

Ik ga ze eerst proberen poetsen, als dat niet lukt bestel ik er nieuwe.
Hoe kan ik de knoppen eraf halen? Is dat gewoon trekken (op het eerste zicht leken ze toch nogal stevig vast te zitten)?
Ik heb nog nooit zelf knoppen op een synth/drummachine vervangen dus ik wou graag zeker zijn dat ik m'n MD niet stuk maak.

ik zou dat niet zelf doen want om ze los te solderen moet de bovenste plaat er af. (misschien kan je knoppen er af trekken om ze te kuisen maar daar zou ik zelf niet aan beginnen eigenlijk, als je'm kapot trekt ben je nog verder van huis) Maar heb ik je gisteren geen PB gestuurd met de uitleg hoe/waar ik dit zelf laten doen heb ? ik denk het wel...

Back