Advies bij selectie hardware geluidskaart

Bonnefooi

Ouwe rot
Heren en misschien ook wel dames,

Ik weet eigenlijk vrij weinig van hardware geluidskaarten met meerdere inputs om zo meerdere sporen tegelijkertijd te kunnen opnemen in cubase.

Ik heb in de afgelopen 2 jaar wat apparatuur bij elkaar gespaard:

- Machinedrum
- Monomachine
- Mpc 2000
- Drumstation
- Blofeld

Dit alles zit op een starcraft compact 10 mixertje. Op deze mixer kan ik bepaalde kanalen op record zetten en eigenlijk (nu gaan jullie lachen..) ben ik al een hele tijd ontzettend omslachtig bezig om elk spoor (dat kunnen er zo maar een stuk of 20 zijn..) los op te nemen om zo alles na te kunnen bewerken in cubase.

Nu ben ik die mixer zat aan het worden (en daarbij ook die werkwijze) en mijn huidige geluidskaart, intern, een audiophile 24/96 is ook wel aan vervanging toe na jaren dienst.

Nu is mijn vraag. Welke audio/midi/controller interface in 1 raden jullie mij aan?

- Ik heb genoeg inputs nodig om mijn apparaten op aan te sluiten. voor elke apparaat gebruik ik nu gewoon de stereo outputs en om niet aan 20 inputs te komen lijkt het me handig om zo te blijven werken, anders is het geen doen lijkt me om alle losse outputs, totaal 30 te gebruiken.
- 5 apparaten, 10 inputs dus
- prijskaartje maakt niet heel veel uit , 500 euro lijkt me een mooi uitgangspunt
- Firewire heb ik niet op mijn pc maar een los kaartje is zo gekocht
- Faders om de apparaten harder of zachter kwa volume te zetten zou makkelijk zijn, eveneens cubase bedienen zou ook handig zijn( Rec, stop)
- minimaal 2 keer midi in en out.
- Mic preamps gebruik ik niet , externe effecten ook niet

Wat zijn de opties? Ik heb gekeken naar een Tascam 1082 en die komt volgens mij aardig in de buurt van mijn eisen, of zie ik iets over het hoofd?

Misschien andere tips?

Alvast bedankt!

die Tascam heeft 10 inputs, maar dan wel 8x analoog en 2x spdif. Dit is zo bij veel 10 in-kaarten. Misschien iets om rekening mee te houden.

Ik weet nog wel een mooie audio interface met 24 inputs te koop. :P

Bedankt voor de reacties,

Ik waardeer het aanbod maar de vraag is dus of ik er verstandig aan doe om zo'n kaart te kopen die jullie aanbieden..

Wat is een logische en praktische keuze voor wat ik wil en welke interface voldoet aan mijn eisen?

- Faders om de apparaten harder of zachter kwa volume te zetten zou makkelijk zijn, eveneens cubase bedienen zou ook handig zijn( Rec, stop)
- minimaal 2 keer midi in en out.
Ik zou het MIDI-gebeuren naar een aparte USB MIDI interface verplaatsen (met de apparatuur die jij hebt is 5 x 5 geen overbodige luxe denk ik).

Voor de faders is het ook een optie om daar gewoon een controller voor te halen. Ja, je mist dan het alles-in-een-pakket effect, maar je kan dan ook de nadelen van zoiets compenseren.

Al denk ik dat je met de 1082 toch heel aardig in de buurt zit qua budget :) Doe er nog een patchbay bij zodat je de MD en Monomachine snel kunt omwisselen en het lijkt me dat je dan klaar bent.

Back