Ik zoek advies voor een alles-in-1-doos oplossing

Heine

Passief toetsenist
Wat ik graag aantref in mijn aan te schaffen toetsendoos:
- 88 toetsen, liefst met aftertouch
- véél user-performances (minimaal 128, liever 256 of meer: elk nummer zijn eigen instellingen, met layers, splits, whatever)
- reële geluiden (piano, strings, blazers, orgels, dat soort spul, van goede kwaliteit)
- synth geluiden (pads, begeleidend spul, is iets minder belangrijk)
- minimaal 64 voices, liever 128
- makkelijk live-toegankelijke userinterface
- beetje betaalbaar (< 2000 euri of zo)

Doel: gewoon het hele repertoire van de band met één toetsenbord kunnen spelen. Ik loop momenteel met 2-3 toetsenborden te sjouwen, en dat ben ik een beetje zat.

Graag advies over wat ik volgens jou moet aanschaffen.
Alvast bedankt voor je reactie.

Peter

Ik zat met precies hetzelfde, en heb de oplossing zelfs voor onder de 1000 euro gevonden: de Alesis Fusion 8HD.
Goede geluiden op alle fronten, practisch oneindige user-perfomances (programs of mixes), Veel geluiden bij te downloaden, een hoop zelfs gratis legaal, en je hebt er nog een sampler en een sequencer bij ook.

Naar verluidt uitverkocht bij Musicstore.de, maar volgens mij nog te koop bij Nederland Muziek te Almere.

Of je kijkt naar tweedehands spul. Voor onder de 2000 moet je toch wel een wat oudere Motif o.i.d. kunnen scoren. Wat dacht je van de Roland XV88?

succes,

Cornel

De Yamaha S90ES is volgens mij precies wat je zoekt, kost nieuw 1899 bij Feedback. Mijn vader heeft een gewone S90 (niet ES) en gebruikt hem ook voor z'n band en ik kan uit ervaring wel zeggen dat hij voldoet aan al je eisen. Het is een heel veelzijdig ding want er zitten gewoon alle Motif geluiden in, zowel reeël als synth. Het klavier is ook zeer goed. Enige nadeel is dat de wat meer gecompliceerde functies zoals het maken van splits niet heel makkelijk uit te zoeken zijn, maar daar moet je met de manual wel uit kunnen komen.

Succes met je zoektocht in ieder geval :okdan:

Back