Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je kan het display ook zelf repareren met behulp van een strijkijzer. Het is namelijk de kabel en met name de verbinding van de kabel naar het LCD wat het probleem veroorzaakt. Als je deze verhit en goed aandrukt is het probleem ook verholpen. Tenminste bij mij wel!
Gegroet, Norphe
serieus hoor

Echt voor een tientje heb je een sodeerbout......je gaat je MC505 toch niet strijken....meest idiote tip die ik heb gehoord. Het zal best werken daar geloof ik je wel in maar toch....dus als je apparaat vies is breng je hem ook naar de stomerij?![]()

:confused:
Bij het authentiek houden van je apparaat zijn alle middelen geoorloofd. Ipv klakkeloos een moduletje vervangen de oorzaak van het probleem te lijf gaan heeft toch meer charme.
Dus als je ramen lekken ga je nieuwe ramen met kozijnen laten plaatsen. Ik zou gewoon opnieuw afkitten. Dat scheelt toch weer ff.![]()

Waar is de degelijkheid gebleven?In de jaren 70 maakten ze nog dingen voor on stage. Degelijke (maar wel lompe) elektronica in een degelijke (maar wel lompe) massief houten behuizing. Loodzwaar, maar onverwoestbaar. En toen kwamen er uitgebreidere mogelijkheden. En toen kwamen er mensen die die mogelijkheden wilden hebben. En dat werden er steeds meer. En een plastic behuizing is goedkoper en verkoopt beter. En nog meer verkopen.Waar is de degelijkheid gebleven?
Ik heb besloten om geen synths meer te kopen (misschien maak ik ooit nog wel een uitzondering voor een speciaal geval). Ik ga ze voortaan allemaal zelf ontwerpen en bouwen. Dan weet je wat je hebt (of niet). Je moet toch iets met de tijd die ik niet op stage sta.
Nog ff verder leren.Ja dat is zo als je een beetje hard blaast tegen die dingen van tegenwoordig flikkeren ze al uit elkaar...of breekt een toets af en dat soort grappen. Zelf bouw en verbouw ik ook het een en ander.....zie bv de Dr55 thread of de SIDDER thread. Zelf ontwerpen ben ik nog niet aan toe omdat me kennis nog niet zo ver reikt maar dat staat wel in de planning.Nog ff verder leren.
in de ouwe modellen) niet kapot te krijgen,.. De mijne is sinds releasedatum op alle cybx-parties en veel andere underground events meegegaan en heeft me nooit in de steek gelaten,. er is cola en bier op gevallen ,.. een speaker,. regen en sneeuw,..rookmachinevloeistof,..generator aan uit piekspanningen,. hij is met stand en al omgegooid door trippende partisten helemaal bekalkt en beklad,. ziet er niet uit,. knoppen krom en zelfs hardhandig afgebroken,.. maar alles werkt nog steeds als dag 1.OKe,..
Ik heb dus een mc505,..
Ben er geen echte fan van maar is wel leen leuke goedkope sequencer voor livesets,.. Smaken verschillen en ieder apparaat is natuurlijk net zo bagger als degene die ermee werkt,.. (in sommige kringen is bagger trouwens een compliment maar dat terzijde).
Maar,.. 1 ding moet me echt ff van t hart.
De MC505 is gebouwd als een fokking tank,.. en (buiten de displayin de ouwe modellen) niet kapot te krijgen,.. De mijne is sinds releasedatum op alle cybx-parties en veel andere underground events meegegaan en heeft me nooit in de steek gelaten,. er is cola en bier op gevallen ,.. een speaker,. regen en sneeuw,..rookmachinevloeistof,..generator aan uit piekspanningen,. hij is met stand en al omgegooid door trippende partisten helemaal bekalkt en beklad,. ziet er niet uit,. knoppen krom en zelfs hardhandig afgebroken,.. maar alles werkt nog steeds als dag 1.
Zelfde geldt trouwens voor de mc303 die ik ook heb sinds ie uit is! Die gebruik ik nu alleen voor kick en snare ondersteuning maar buiten de interne batterij
heeft ie altijd gewerkt!!!
En ik ga echt niet mn mooie analoge spullen blootstellen aan de gekkigheid die ik al heb meegemaakt.
Moet ik ook ff vermelden dat mn ms20,.. mn eerste synth die ik pakweg 28 jaar terug kocht ook nooit kapot is gegaan,.. en die is ook op heel wat gigs meegegaan.
Hey fukky,.. er is van mij eigenlijk nog nooit een synth of drumcomputer kapot gegaan (jaja,.. die display) bij mij in al die drie decennia,.. dus waar hebben we t eigenlijk over?
Mgoed,.. iig,.. stevig bakkie die mc505!!!
Laterzzz!!