Display vervangen MC-505

De MC505 is gebouwd als een fokking tank,.. en (buiten de display :stupid in de ouwe modellen) niet kapot te krijgen.

Een tank kan ook kapot. Ik heb mijn MC-505 DEFECT gekocht. Hij heeft altijd bij iemand in de kast gestaan die hem niet gebruikte. Waarschijnlijk heeft hij er wel iets op laten vallen, want de onderste drie toetsen waren dood. Na het herstellen van een behoorlijke printbreuk doet hij het weer als vanouds.

ALLES gaat kapot, maar een plaatstalen behuizing vouw je gemakkelijker dan massief hout.

Hey pannekoek,

Ik heb nooit gezegd dat het een kl*te synth is. Misschien moet je een beetje leren lezen. Ik heb alleen gezegd dat ik er nooit 1 zou aanschaffen gewoon omdat dat ding me niet trekt. En met dat dingen uit elkaar flikkeren doel ik meer op bv. een AN1X en dat soort plastic bakken. Daarbij heb ikzelf ook nog nooit problems gehad met mijn MC-303 behalve idd de interne batterij en het aan en uit knopje moest een keer vervangen worden. Voor de rest top ding die ook idd voor snare etc gebruik. Ook een stevige bak.
Gelukkig kom ik op plekken waar de security het publiek weghoudt bij me apparaten.....ik zou mijn analoge sh*t ook niet meenemen naar een goa of tekkno feest vol trippers...daar loop ook ik al te lang voor mee....
Dus eerst lezen voordat we beginnen te schelden....ik raadt hier toch ook niet de MC-505 af of aan dus waar maak je je druk om s*kkel.

Man man,..

Beetje lichtgeraakt?
ik heb nooit gezegd dat jij hebt gezegd dat 't een klotesynth is.
Waar lees je dat?
En waar vind jij dat schelden dan? Ik lees m'n post nog ff tien keer door,.. en het enige wat ik zie is fukky,..als in fuck hey,.. een uitroep van verbazing,.. kan me voorstellen dat een hypergevoelig persoon met een persoonlijkheidstype dat allles op zichzelf betrekt dat als een persoonlijke aanval ziet,. maar dat is typisch een geval van slecht lezen, een verwrongen zelfbeeld ,.. lange tenen,..of het verkeerde been!
Daarentegen word ik dan wel weer uitgescholden voor pannekoek en sukkel terwijl ik alleen maar zeg dat dat ding is gebouwd als een tank.
En zowiezo??? Over lezen gesproken?
Waar in deze thread hebben we 't ineens over een An1x? Of om het even welk ander plastic Yamaha spul? Volgens mij ging t over 505 lcd-problemen.

Gelukkig kan ik wel goed lezen en begin ik niet gelijk te stuiteren als iemand me vergelijkt met platgebakken meelpap en me sukkel noemt.
Nou nog ff je topics en je persoonsvormen uit elkaar leren houden en we hebben een mooie discussie gaande.

Beter lezen joh!!!! 8o)

Een tank kan ook kapot. Ik heb mijn MC-505 DEFECT gekocht. Hij heeft altijd bij iemand in de kast gestaan die hem niet gebruikte. Waarschijnlijk heeft hij er wel iets op laten vallen, want de onderste drie toetsen waren dood. Na het herstellen van een behoorlijke printbreuk doet hij het weer als vanouds.

ALLES gaat kapot, maar een plaatstalen behuizing vouw je gemakkelijker dan massief hout.

Jazeker,.. maar hout brandt weer veel beter,..

En ik heb al heel wat geks gezien,..maar als ik een dubbelgevouwen mc505
zie zal ik toch moeten denken aan een soort van kwade opzet,.. en de crimineel die dat dan op z'n geweten heeft zal ook wel om het even welke andere houten synthkast weten te mollen.
:mega:

Man man,..

Beetje lichtgeraakt?
ik heb nooit gezegd dat jij hebt gezegd dat 't een klotesynth is.
Waar lees je dat?
En waar vind jij dat schelden dan? Ik lees m'n post nog ff tien keer door,.. en het enige wat ik zie is fukky,..als in fuck hey,.. een uitroep van verbazing,.. kan me voorstellen dat een hypergevoelig persoon met een persoonlijkheidstype dat allles op zichzelf betrekt dat als een persoonlijke aanval ziet,. maar dat is typisch een geval van slecht lezen, een verwrongen zelfbeeld ,.. lange tenen,..of het verkeerde been!
Daarentegen word ik dan wel weer uitgescholden voor pannekoek en sukkel terwijl ik alleen maar zeg dat dat ding is gebouwd als een tank.
En zowiezo??? Over lezen gesproken?
Waar in deze thread hebben we 't ineens over een An1x? Of om het even welk ander plastic Yamaha spul? Volgens mij ging t over 505 lcd-problemen.

Gelukkig kan ik wel goed lezen en begin ik niet gelijk te stuiteren als iemand me vergelijkt met platgebakken meelpap en me sukkel noemt.
Nou nog ff je topics en je persoonsvormen uit elkaar leren houden en we hebben een mooie discussie gaande.

Beter lezen joh!!!! 8o)

Kijk Mario ik ken jou niet en ook niet hoe jij normaal bent en hoe jij dingen zegt dus al jij zegt hey fukky als reactie op mijn post kan ik me dat persoonlijk aantrekken aangezien je ook een gedeelte had ge-quote......dus bij deze dan mijn excuses en ik zal t aanpassen.....en een an1x is goedkoop plastic spul:D en een verwrongen zelfbeeld naaah denk t niet...misschien moet ik eerst maar wakker worden voordat ik reageer:kimono:
dus bij deze sorry:dj:

Kijk Mario ik ken jou niet en ook niet hoe jij normaal bent en hoe jij dingen zegt dus al jij zegt hey fukky als reactie op mijn post kan ik me dat persoonlijk aantrekken aangezien je ook een gedeelte had ge-quote......dus bij deze dan mijn excuses en ik zal t aanpassen.....en een an1x is goedkoop plastic spul:D en een verwrongen zelfbeeld naaah denk t niet...misschien moet ik eerst maar wakker worden voordat ik reageer:kimono:
dus bij deze sorry:dj:

Jajoh,.. was al goed,. ik voelde de miscommunicatie al hoor,.. Ik was ook maar net wakker,.. Laat maar,. :mega:

Ik ga nu ff een an1x kopen!!! Laterzz :walker:

Aloha,.. had de strijkijzer truuk al geprobeerd,.. Meerdere malen,..
Veel research ernaar gedaan,.. uiteindelijk was ik geen ruk verder gekomen maar had ik wel een flinke blaar en een vieze chemische wolk in mn studio,.. ghehe
Hahaha, :halleluja ja het is wel oppassen geblazen, maar een chemischhe wolk heb ik nooit in mijn studio gezien, op een avond na een chinese maaltijd na dan!:)

Nogmaals uitleg voor degene die geen zin hebben in kosten voor een nieuw display en het aanschaffen van een dremel om het niet passende vervangingsdisplay te monteren met plakband e.d. : Het probleem zit ´m niet in het display.

Het probleem: Die koperen kabeltjes (die in de witte flatkabel) drukken tegen het LCD, tenminste dat horen ze te doen!
Op een of andere manier verliest de kabel op een gegeven moment contact op sommige punten.
Oplossing: Verhitten EN AANDRUKKEN
Dat aandrukken niet vergeten! Met het verhitten van de kabel alléén schiet je niets op. Je moet tijdens het afkoelen op dit punt goed aandrukken over de gehele breedte van de kabel, met je nagel bijvoorbeeld . (of vlak stuk ijzer voor de mensen die niet zo hittebestendigd zijn) Alleen dan gaat het werken.

:confused:
Dus als je ramen lekken ga je nieuwe ramen met kozijnen laten plaatsen. Ik zou gewoon opnieuw afkitten. Dat scheelt toch weer ff. *D

Precies, én bij het vervangen loop je het gevaar dat je eerst een verkeerd display of een display met een heel andere kabel koopt of dat je betaald en niets binnen krijgt oid.

Gegroet!

Laatst gewijzigd:
Hahaha, :halleluja ja het is wel oppassen geblazen, maar een chemischhe wolk heb ik nooit in mijn studio gezien, op een avond na een chinese maaltijd na dan!:)

Nogmaals uitleg voor degene die geen zin hebben in kosten voor een nieuw display en het aanschaffen van een dremel om het niet passende vervangingsdisplay te monteren met plakband e.d. : Het probleem zit ´m niet in het display.

Het probleem: Die koperen kabeltjes (die in de witte flatkabel) drukken tegen het LCD, tenminste dat horen ze te doen!
Op een of andere manier verliest de kabel op een gegeven moment contact op sommige punten.
Oplossing: Verhitten EN AANDRUKKEN
Dat aandrukken niet vergeten! Met het verhitten van de kabel alléén schiet je niets op. Je moet tijdens het afkoelen op dit punt goed aandrukken over de gehele breedte van de kabel, met je nagel bijvoorbeeld . (of vlak stuk ijzer voor de mensen die niet zo hittebestendigd zijn) Alleen dan gaat het werken.

Precies, én bij het vervangen loop je het gevaar dat je eerst een verkeerd display of een display met een heel andere kabel koopt of dat je betaald en niets binnen krijgt oid.

Gegroet!

Jaja,.. verhitten,.. aandrukken ,.. met een lepeltje erover wrijven,.. verschillende temperaturennoem maar op,.. alle tips en tricks er op losgelaten,.. niks mee verder gekomen,..,.. t werd er niet beter of slechter op.
Die chemische wolk was eigenlijk maar een penetrant geurtje,.. maar chemische wolk klonk gewoon leuker,..

En het risico van een verkeerd display is natuurlijk uitgesloten omdat het gewoon de originele display is die in de latere modellen is geplaatst toen de klachten binnen kwamen stromen. Komt bij roland vandaan,..met dezelfde kabeltjes er aan,.. Die gast bij roland is heel correct en snel en verdomde aardig,.. het risico dat je niks krijgt lijkt me heel klein.

Desalniettemin,..
Natuurlijk ben ik voor iedere oplossing die niks kost,.. Vooral eerst proberen of t werkt.,. maar voor degenen waarbij t niet lukt of voor degenen die gewoon een nieuwe display willen
ipv een opgelapte,.. Er is een manier!!!,.. en die heet Roland benelux en kost 50 euri incl. verzenden. Die dremel ga je natuurlijk niet kopen maar die leen je van je opa met zn modeltreintjes ofzo.
Plakband is alleen om de scherpe randjes na t dremelen ff af te plakken zodat je je vingertjes niet snijdt.

En nog ff over die ramen,..
Ik begrijp dat het gros van de forummers geen woningeigenaar is,.. maar als mijn dubbelglas gaat lekken gaat er daadwerkelijk alles nieuw in,.
Kit vervangen betekent nl overnieuw schilderen,. en dan zet je er beter voor een paar tientjes gelijk ff een nieuwe dubbelglasplaat in,.. zit je tot de volgende grote schilderbeurt iig veilig. :baco:

.,. maar voor degenen waarbij t niet lukt of voor degenen die gewoon een nieuwe display willen
ipv een opgelapte,.. Er is een manier!!!,.. en die heet Roland benelux en kost 50 euri incl. verzenden.

Dat is de oplossing.....of zoals ik gedaan heb met me MC-303..naar de Roland dealer...wordt gratis gehaald en gratis terug gebracht. Kosten voor een nwe aan/uit knop ...25 euro. Roland heeft echt goede service mensen....:okdan:

En kom op nou iets repareren met een strijkbout terwijl er vast wel iemand in de directe omgeving zit met een soldeerbout. Maar ja je moet het zelf weten.
Ik heb geeneens een strijkbout, ik strijk me overhemden met me soldeerbout..:luv:

Tja, voorbarige conclusies en verschillende smaken maken de mens, mens :kimono:

Jemig, het werkt echt, gewoon even de fohn er op, aandrukken tijdens het fohnen et voila display ziet er weer helemaal gaaf uit.:yamaha: Nog geen half uur werk en ik ben echt geen techneut.

Vraag me alleen af voor hoelang de display er goed uit blijft zien. Zo simpel kan het toch niet zijn?

Back