Gele Waldorf Q edit knobs werken niet

M.Whitman

Stamgast
:hallelujaHallo allen,

een vriend van mij heeft een Gele Waldorf Q in heel goede staat...
1 probleempje ; de edit knoppen lijken niet meer te werken (bijna allemaal).

Iemand bekend met dit probleem of oplossingen?

Dank bij voorbaat:halleluja:halleluja:halleluja

weggooien :P

grappie, maar volgens mij is het en vaak voorkomend verschijnsel bij die Waldorf Qs, maar dan wooral om die grote rode selectknop dacht ik

Ik heb dat ook eens gehad met mijn Micro Q toen ik hem een tijdje niet gebruikt had.
Heb toen opnieuw het OS er weer opgezet en toen was het weer (iets) beter.

ik heb een gele waldorf Q keys. De rotary encoders waren ook niet helemaal goed meer en heb ze vervangen. Holger steinbrink van waldorf gemaild en de type encoders besteld. Een hels karwei maar heb ze uiteindelijk vervangen, alles werkt weer naar behoren. Een enig nadeel van de gele waldorf Q ten opzichte van de blauwe vind ik de draaiknoppen veel beter in de vingers liggen (zelfde als de micro Q blauwe)

ik kan mijn post niet meer vinden met de foto's van de plaatsing van de encoders, had n.l ooit een uitgebreid verslag gemaakt. zo ook van de su700. ik zal eens even kijken of ik de pics nog kan vinden.

nou, encoders hebben gewoon een bepaalde levensduur / omwentelingen. op de duur zul je ze moeten vervangen. denk daarbij niet aan maanden hoor maar jaren. het hangt natuurlijk ook van het gebruik af. er is wel verschil in encoders qua kwaliteit maar niet elke encoder is makkelijk verkrijgbaar. ik heb niet echt zicht op welke beter zijn, in mijn geval wou ik gewoon een goedwerkende Q en heb via Holger zelf gehoord waar te bestellen.

Back