Weet iemand hoe je quadrasid aan de praat krijgt??

D

Deleted member 17376

Guest
Hey!

Ik heb Quadrasid gisteren geinstalleerd op een mac en ik gebruik Cubase studio 4.
Wanneer ik een nieuw midikanaal aanmaak en Quadrasid toewijs gebeurt er iets heel raars; Wanneer ik in de mixer kijk staat dat het kanaal niet stereo out is maar Cine 7.1??? Ik weet niet eens wat het is..
Ik hoor ook helemaal niks. Er komt gewoon midisignaal binnen als ik mijn keyboard gebruik maar geen sound. Ik heb me sufgezocht naar instellingen binnen Quadrasid maar kan echt niks vinden...
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn. Zo nee, weet iemand dan een andere goeie Sid vst voor mac osx??
Thanks!

Als de plugin ook stand-alone draait, even zonder cubase checken.

Al zegt de mixer "Cine 7.1" .. kan je daar niets in wijzigen dan? kan je er geen andere output voor in de plaats zetten?

Worden andere VSTi's wel naar stereokanalen gelinkt?

Bericht door een moderator:
Zo, opgeruimd. Tot nu toe nog maar 2 echt nuttige bijdragen, SNR is weer verdomd laag.

Raphie: misschien een beter idee om in de toekomst gewoon even een moderator aan te klampen in plaats van RTFM te roepen? Wij handelen het dan wel verder af en wij bepalen wel of er een slotje moet komen of niet.

Roger!

TS: Quadrasid heeft 4 stereo uitgangsparen (vandaar ook de naam quadra SID :D ) indien je sequencer niet staat ingesteld op stereo paren, maar op multichannel surround, dan zullen deze kanalen als 7+1 = 8 kanaals surround herkent worden

Het e.e.a. is in verder detail na te lezen in de handleiding van je sequencer:okdan:

Aangezien ik meestal nogal slechte ervaringen heb met tech supports (op ableton en Rob papen na) heb ik toch verrekte snel een mailtje van Refx gekregen. Ik heb er overigens niks aan:

"this is because the demo is very old. This bug has long been fixed in the full version.

Regards,
Eva "

Nu moet ik dus een full version aanschaffen zonder dat ik weet of ik iets aan deze vst heb.
Dat cine 7.1 kanaal intrigeert me trouwens wel. Ik heb het nog nooit gezien in Cubase en ik kan er geen documentatie over vinden. Ik kon het kanaal ook niet aanpassen naar stereo out..Bedankt voor de replies in ieder geval!!!

@Raphie: Ik reageerde misschien te pissed off. No hard feelings!
Blijft er nog een andere vraag over. Heeft iemand goede ervaringen met een sid emulator-vst voor mac? Het sterft van die dingen voor pc maar voor mac ho maar ;{ .
THX!

Beetje vreemd als ze weten dat de demo niet goed is dat ze die ook updaten want nu lopen ze waarschijnlijk een klant mis die het evt zou willen kopen.

Dat cine 7.1 kanaal intrigeert me trouwens wel

Is dat niet gewoon een of andere digitale DTS/Dolby output van je Mac? Die dingen zijn tegenwoordig (naja, de 5.1 in ieder geval) bijna standaard op elk moederbord te vinden.

hmm...als dat zo is, is er iets heel raars aan de hand.
Mijn vst connections staan gewoon gerouteerd naar de uitgang van mijn geluidskaart en als audio device staat gewoon de asio driver van mijn geluidskaart geselcteerd. Ik kon dat cine 7.1 ding ook nergens terugvinden en ik kon het ook nergens aanpassen binnen Cubase...
Bij mijn core audio instellingen (onboard geluid van mac) is het ook niet iets wat ik kan aan/uitvinken ofzo...
Nou ja, waarschijnlijk is het idd gewoon een bug van REFX wat ze zelf al zeiden. heb het nog nooit eerder meegemaakt.

Back