De Roland Sh101 eruit en de Moog Prodigy erin

Nolet

verkeerd in goede staat
Ik vandaag naar Music House (Utrecht) om even wat kabeltjes te halen. Toch even de synths bekijken. Oo...een Jupiter 8. Voor maar 2500 euro? Koopje.. Er stond nog een fijne Oscar. Niet te koop, was van een klant...
Heee...een Moog Prodigy! In hele fijne staat. Toch maar effe aansluiten. Wow! hele hele hele dikke osc sync! Dikke leads en nare basslines. Even de bank bellen. Ok pak maar in...

Ik met dat ding onder mijn arm naar huis. FF aansluiten en hoppa. Toevallig was ik net bezig met een ontzettende disco-plaat te maken en daar past deze Moog echt 100% in. Gekke solotjes met een lichte LFO op de pitch en de osc sync aan klinken super uit dit ding!!! Lekker trekken en duwen aan de pitch en mod wieltjes en je zit zo 30 jaar terug in de tijd!

Moraal van dit verhaal: Ga nooit naar Music House voor kabels want je kan zo met een Moog thuiskomen en foute disco loopjes gaan spelen! ;)

Tsja. Nu zit ik ook nog met een SH101. Die verkoop ik maar. (Check de advertenties). Gaat weg voor 300 euro omdat ie een wonky LFO heeft.

Ik ging naar music house voor een 303.... en zag toen een doepfer... Het verhaal erna is bekend...
Ook een keer ging ik er naar toe om te buurten, ga ik met een Neptune naar huis. :)

En ik had me nog zo voorgenomen een goei reverb of en harddiskrecorder te kopen!!! :stupid
Maar ja, das natuurlijk nooit zo spannend en bevredigend als door hout-omlijste monosynth van de Moog makelarij....

Gratuliere ! En een héél goed weekend, maar dat zal wel lukken.. 8)

Ik ga weg voor een hoop synths in de shop zelf te demo-en (Feedback is veel te ver weg, heb over 't algemeen geen auto doordeweeks dus moet met de bus naar Roermond) en kom dan met kabeltjes terug :(.

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik ga weg voor een hoop synths in de shop zelf te demo-en (Feedback is veel te ver weg, heb over 't algemeen geen auto doordeweeks dus moet met de bus naar Roermond) en kom dan met kabeltjes terug :(.

Haha, helemaal waus verhaal. Ik ben van het type "lui": Dat houd in dat als ik even geen auto voor de deur heb staan, ik thuis blijf... [size=0,5]gelukkig staan er twee voor de deur zodat ik toch nog lekker naar de shops kan[/size]:D

gefeliciteerd! een Prodigy is so-wie-so een hele fijne bak en deze speelde prima en zag er ook goed uit (ik heb 'm woensdag even uitgeprobeerd).

zijn de prodigy's eigenlijk nog op een of andere manier aan te sturen(cv/gate?)

edp wil ook een prodigy

Uhmm, het is CV/Gate maar wel ff Moog-stylie! De gate verloopt niet via een jack maar een S-Trig kabeltje. Da's een heel gek ding en lijkt op een hele kleine engelse stekker voor het stopcontact. Ik heb een Doepfer MCV4 (voor mijn 101) maar die kan door een dipswitchtje te verplaatsen ook S-Trig aan. Ik kreeg een kabel overigens bij de Prodigy.

Origineel geplaatst door mono-poly
s-triiger is een stomme stekker ja
snap niet waarom dat geen jack is de micromoog heeft die stomme stekker ook

het is toch ook altijd wat he met die moogs eigenlijk moeten we ons verenigen tegen het kwaad dat moog heet!
samen zijn we sterk. dus daarom sluit u aan bij het FAM :front anti moog, en bevrijdt u zelf van de tiranie van moog!

maar zijn die stekkertjes zo onhandig dan?

Origineel geplaatst door EDP
het is toch ook altijd wat he met die moogs eigenlijk moeten we ons verenigen tegen het kwaad dat moog heet!
samen zijn we sterk. dus daarom sluit u aan bij het FAM :front anti moog, en bevrijdt u zelf van de tiranie van moog!

maar zijn die stekkertjes zo onhandig dan?

De stekkertjes zijn niet onhandig maar het is wel typisch om de CV op jack te doen en de gate op S-trig.

Maaruh...wanneer plannen we de aanslag op Bob? Ik ren zijn kantoor wel in met een een paar roodgeverfde wc-rolletje en een oude wekkerradio om mijn buik en schreeuw:"Dood aan S-trig!!!" 8)

lol.. als dat niet helpt kan je altijd nog proberen S-trigger voor z'n ogen in vlammen op te laten gaan... of je stuurt m een paar doorgeknipte/zaagde S-triggers per post... :duivels:

Oh, enneh... gefeliciteerd met je Prodigy!!

Origineel geplaatst door Nolet
De stekkertjes zijn niet onhandig maar het is wel typisch om de CV op jack te doen en de gate op S-trig.

Ik neem aan dat het is zodat beiden niet verwisseld kunnen worden....

equate

Back