De Roland Sh101 eruit en de Moog Prodigy erin

De plugjes van het S-trig systeem zijn het probleem niet. Het lullige zit hem in het feit dat het precies andersom werkt dan een normaal gate signaal. M.a.w. er staat een constante spanning op de lijn, behalve als je een noot speelt, dan dropt de spanning naar 0 waardoor de prodigy getriggerd word.

Ik heb ooit een prodigy gehad waar ze een normale CV-gate hadden opgebouwd met jack pluggen. Wel zo handig dus. Overigens vind ik de Prodigy ook de flauwste moog die er is. Je kan niet veel met dat ding en de klank is ook niet wat je er van zou verwachten. Maar dat is dus mijn bescheiden mening/smaak. :)

Prodigy is IMO de beste low end MOOG die je kan kopen.

Goed geluid uit dat ding halen is slechts een kwestie van programmeerkennis.

Nou, Omiel aan jouw kitlist te zien ben jij inderdaad meer een Roland man... (101 kopen?)....Misschien had jij een andere versie. Er zijn er 2 gemaakt en dit is een MK2. Ik vind 'm toch wel erg fijn klinken, zeker beter dan de 101. Met name de Osc sync is vernietigend! Beetje oversturen op de mixer, beetje delay en wat reverb....mmmhhh.....wat vooral opvalt aan de Moog (in tegenstelling tot o.a. Roland bakjes als de 101, 202 etc.) dat het laag erin blijft als je de resonantie opendraait. Een 101 wordt dan meteen heel dun en iel, deze Moog blijft juist stevig!

Origineel geplaatst door The Q
Prodigy is IMO de beste low end MOOG die je kan kopen.

Das een goeie! Er komt geloof ik ook niet zo veel bijster meer onder de Prodigy.

Tja, en programeer kennis.... er zit wel Oscilator sync op dat ding, maar je kan de toonhoogte van de 2e VCO niet moduleren dus je kan er niet echt leuke dingen mee doen. Je mag dan zoveel kennis hebben wat je wil maar op een Prodigy ben je zo klaar omdat er nou eenmaal niet veel knopjes opzitten.

Origineel geplaatst door Nolet
Nou, Omiel aan jouw kitlist te zien ben jij inderdaad meer een Roland man... (101 kopen?)....Misschien had jij een andere versie. Er zijn er 2 gemaakt en dit is een MK2. Ik vind 'm toch wel erg fijn klinken, zeker beter dan de 101. Met name de Osc sync is vernietigend! Beetje oversturen op de mixer, beetje delay en wat reverb....mmmhhh.....wat vooral opvalt aan de Moog (in tegenstelling tot o.a. Roland bakjes als de 101, 202 etc.) dat het laag erin blijft als je de resonantie opendraait. Een 101 wordt dan meteen heel dun en iel, deze Moog blijft juist stevig!

Klopt zo'n beetje allemaal wat hierboven staat (behalve dan dat ik nog een 101 wil hebben :) )Ik had overigens wel de MK1. Maar wat ik tegen vond vallen van de Prodigy was de beperkte controle, met name de sync.

Pitch van Osc 2 niet te moduleren??? Met de Pitchweel moduleer je juist de pitch van Osc 2 en krijg je van lekere scheurende lead geluiden. Dat maakt die bak juist zo leuk! Leker solo-en en trekken en duwen aan die wheel!

Origineel geplaatst door mono-poly
teisco <--> moog

appels <--> peren

:stupid

Dus kan ie niet interessanter zijn omdat het een ander merk is?

Pitch van Osc 2 niet te moduleren??? Met de Pitchweel moduleer je juist de pitch van Osc 2 en krijg je van lekere scheurende lead geluiden. Dat maakt die bak juist zo leuk! Leker solo-en en trekken en duwen aan die wheel!

Ja, maar das niet handig als je hem met midi aanstuurt. Dan moet je er dus bij gaan zitten om aan het wiel te draaien. Ik bedoel eigenlijk dat je de tweede osc niet kan moduleren met een LFO of met een enveloppe. Dat is normaal vrij standaard op een bak die osc sync heeft.

Origineel geplaatst door 6 trak
Das een goeie! erm... zal ik dan ff weer over het transistor bass kastje beginnen??? 8)

Nee, liever niet. Daar heb je al eens een hele thread aan gewijd. 6 Trak tegen de rest van de grote boze wereld!! :)

Uhm, de Osc sync is op mijnes wel met een CV in uitgerust.Dus die kan ik via MIDI aandingessen. Dus ik denk dat dat misschien een verschil is tussen de MK1 en de MK2. Dan comp ik alle beste stukje bijelkaar et voila! Ik zet trouwens meestal mijn recorder aan en ga gewoon spelen. Dat deed ik ook met 101. Een solo in midi spelen verliest altijd iets. Daar is midi gewoon niet goed genoeg voor. Vooral niet als ik al 16 andere kanalen vol heb staan waar wel weer kilo's midi overheen gestuurd wordt.

Maaruh...omiel. Je vond de Prodigy gewoon niet je van het. Das nie erg. Ik vind 'm wel heel gaaf. En das ook nie erg.

Maaruh...omiel. Je vond de Prodigy gewoon niet je van het. Das nie erg. Ik vind 'm wel heel gaaf. En das ook nie erg.

Dat vind ik verder ook prima. Ik probeer je ook niet af te zeiken ofzo. Die ingang voor de sync is dan volgens mij inderdaad iets wat er op de MK2 bij is gekomen. Dat maakt hem al weer gelijk een stuk interesanter.

Origineel geplaatst door krz
:stupid

Dus kan ie niet interessanter zijn omdat het een ander merk is?

ik heb zself diverse moogs en bezt ook een teisco
en moog en teisco zijn gewoon 2 totaal anders klinkende synthesizers
die teisco is wel uitgebreider met functies etc maar die moog klinkt gewoon lekkerder

ik heb ook wel eens gehoord dat die teisco's er op de arp oddesy/avatar lijken(ik weet overigens niet of dat zo is nooit uitkunnen testen)

zitten arp onderdelen in maar daar houd de vergelijking ook wel mee op

Er is maar een goeie Arp-emulator, en da's een Arp...

zitten arp onderdelen in maar daar houd de vergelijking ook wel mee op

nou is wel belangrijk lijkt me ik weet niet welke onderdelen maar sommige onderdelen kunnen natuurlijk het karakter van de bak bepalen. igg arpjes klinken lekker

Back