[Moog] Minimoog Voyager

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Ik ben een enorme Studio Electronics fan, maar een SE-1 is geen Minimoog. Een syntecno is ook geen TB-303.

Als het nu de SE Midimoog is ga ik hem nu ophalen... Dat is namelijk wel een echte Mini

Het verschil komt me wat vaag voor, maar dat ligt denk ik aan mij ;)

De SE-1 is een nagebouwde minimoog achtige clone... 8o)
De Midimoog is een Minimoog Model D gerackmount.

http://www.vintagesynth.org/misc/midimoog.shtml

midimoog.jpg

ah, ik begrijp het nu, 2 versies dus. Real and "fake" :geslaagd:

[de laatste keer offtopic]Er zijn eigenlijk vier versies....
MidiMoog met Model D board, een MidiMoog met een nage-enigeneerd Model D board, een SE-1 en een SE-1x[/de laatste keer offtopic]

gelukkig zijn er nog steeds echte minimoogs te koop - wel zoeken maar ze zijn er!!!

Origineel geplaatst door leo
met al dat verlangen naar de voyager, wat denken jullie: zou er nog iemand geïnteresseerd zijn in een minimoog (stabiel en in perfecte staat), als ik 'm op marktplaats zet?

ik kom hem meteen halen Leo als de prijs ok is,
Ook al denk ik dat mijn Prophet VS net zo vet kan klinken.
(had vroeger een Minimoog dus ken hem goed)

Wil je hem horen in muziek luisterdan naar veel santana Live
uit de jaren 70 en 80, pinkfloyd uit die tijd, Sage uit de begin jaren 80 en vooral "Arc of a diver" van Steve Winwood zit vol met MiniMoog sounds.

Erg mooie Synth. maar niet gemakkelijk om zo maar ff een soundje temaken als je hem niet kent.

vergeet ook niet even naar Air's Moonsafari te luisteren voor veel minimoog geluidjes :)

Jip! Ik zag het ook staan. Vet... Nu maar hopen dat ze ook 1 dag in de winkel staan... Kunnen we gaan kwijlen.

Dat gaat ook gebeuren. We krijgen er geen 5 maar 6, 2 zijn er alverkocht, de andere 4 gaan we demonstratieklaar zetten. Maken er een soort Voyager dag van. Goed idee?
Martijn
Music House NL

Heel erg goed idee. Heb je enig idee wanneer ze komen?

Origineel geplaatst door DavySan
iemand alvast interesse in een mint Moog Prodigy??

8P Hmmm...wakostdat?

opzich interresant maar voor zo'n bedrag misschien toch maar een hartmann.

Origineel geplaatst door musichouse
Dat gaat ook gebeuren. We krijgen er geen 5 maar 6, 2 zijn er alverkocht, de andere 4 gaan we demonstratieklaar zetten. Maken er een soort Voyager dag van. Goed idee?
Martijn
Music House NL

Ja hoor, zeg maar wanneer, zet ik het meteen in de agenda!

Maarten (die toch wel heeeel erg benieuwd is)

Wat ik net gehoord heb is dat de levering in augustus/september zal plaatsvinden. En we houden er zowieso 1 een aantal weken in de zaak. Ook als ze binnenkomen lekker 1 dag alle voyagers aan. Kan iedereen komen pingelen.

Martijn
Music House NL

Beter!

Beter!

Dat lijkt me niet verkeerd...

Zo hadden we al eens een Oberheim dag.. en natuurlijk die twee MemoryMoogs.. ;)

Het zijn er inmiddels geen 6 meer, maar 11...

He da's mooi dan. Van die 11 zullen er vast wel een aantal spijt krijgen of geld toch niet kunnen missen. Dat ze hem van ergernis maar toch moeten verkopen. :D

Van de rest zul je eerst de vastgeklampte vingers moeten losmaken omdat ze hem mee de doodskist zullen innemen vrees ik.

En toch is het meer een investering dan een muziekinstrument kopen denk ik.

Back