schokjes bij memory card Prophecy

mmm... lijkt me niet.

raakt het omhulsel van de cartridge misschien de behuizing van je synth? als die, ook al is het zwakjes, onder stroom staat zou ik 'm toch maar even na laten kijken door een ervaren technicus.

of ben je gewoon heel erg statisch geladen (vloerbedekking) ???

Of een gek aardingsprobleempje?

Heb ik een tijd gehad met een vrij grote aaneenschakeling van apparatuur, wat toen nog niet geaard was, maar waaraan wel een tv-kabel vast zat (met een vreemde wat hogere aardpotentiaal...of hoe noem je zoiets...).

Kortom, langzaam werden alle chassis van apparaten een beetje geladen, en als je dan zelf de boel aanraakt springen er vonkjes over zo ongeveer.

Nu met een goeie aarding en de @#$@$% tv-kabel ERUIT is het probleem opgelost.

Groeten,

Rutger

Origineel geplaatst door Rutger19
Of een gek aardingsprobleempje?

Heb ik een tijd gehad met een vrij grote aaneenschakeling van apparatuur, wat toen nog niet geaard was, maar waaraan wel een tv-kabel vast zat (met een vreemde wat hogere aardpotentiaal...of hoe noem je zoiets...).

Kortom, langzaam werden alle chassis van apparaten een beetje geladen, en als je dan zelf de boel aanraakt springen er vonkjes over zo ongeveer.

Nu met een goeie aarding en de @#$@$% tv-kabel ERUIT is het probleem opgelost.

Groeten,

Rutger

yep ik heb het zelfde met de micromod die onder spanning staat. tv is hier ook het probleem.
moet de boel ook maar is aarden hier

Als het een aarde probleem is dan zou je een stuk ijzerdraad kunnen nemen en die verbinden tussen verwarming en die schroefjes maar naar mijn iedee zit de kaart houder scheef gewoon kaart naar beneden drukkend er uit getrokken en nu als er een kaart in zit geeft hij lek stroom.

Gisteren was mijn mengpaneel ook al behoorlijk geladen, dus ik denk dat jullie gelijk hebben wat betreft het aarden.
Ik zal eens even kijken wat ik hieraan kan doen.

Groeten,

Back