Huidige Elektron line-up: Build quality

Heeft niemand ervaring met de manikin schrittmacher hier? Zie post #8

Van de digitakt plakt er soms een trigger (niet storend)
Dat is misschien nog wel het makkelijkst oplosbare probleem: als dat komt door 'plakkerig' geworden knoppen zijn er wat eenvoudige middeltjes te proberen. Je zou eventueel bij Elektron kunnen navragen of ze een vervangende set opsturen, zijn ze soms ook vrij schappelijk mee.
De syntakt heeft soms strepen op het scherm totaal niet storend maar ik weet zeker dat ik heb niet meer voor een goede prijs kan verkopen
Ik zou gewoon contact opnemen met Elektron, als het een fabricagedefect is fixen ze het waarschijnlijk kostenloos.
Analog 4 heeft een wat zwaarder leven gehad wat neerkomt op een level knop die wat soepeler draait dan de rest.
Op vrijwel alle synths die ik heb draaien de minder gebruikte knoppen minder soepel ;)
Ik zou ze trouwens allemaal afraden als main sequencers tenzij je alleen maar mono dingen wil aansturen.
Op zich kan je meerdere noten per step invoeren, maar als je polyfoon inspeelt met een klavier komt alles er vrij belabberd uit dus daar heb je wel een punt.

Het is de trigger die als ik hem niet vaak gebruik bijv na een maand vakantie of zo een beetje in de behuizing blijft hangen. Als je hem 10x indrukt is het probleem verholpen. Van alle overige “klachten” heb ik niet genoeg last om er actie op te ondernemen. 😎✌🏽

Het is de trigger die als ik hem niet vaak gebruik bijv na een maand vakantie of zo een beetje in de behuizing blijft hangen. Als je hem 10x indrukt is het probleem verholpen. Van alle overige “klachten” heb ik niet genoeg last om er actie op te ondernemen. 😎✌🏽
Het lijkt er op dat de Digitakt andere (hopelijk betere) switches heeft dan de Octatrack mk1 dus ik hoop voor je dat ze het blijven doen.

Dat is een slecht uitgelijnde keycap. Je kan dat oplossen door het frontpanel te verwijderen, en dan wat foefelen met de cap. Ik had dat ook eens bij een relatief nieuwe Digitakt. Probleem was snel verholpen

Benieuwd of de knoppen van Digitakt 2 gaan plakken na een aantal jaren, net zoals die van de eerste.

Benieuwd of de knoppen van Digitakt 2 gaan plakken na een aantal jaren, net zoals die van de eerste.
Die plakkende knoppen heb ik geen last van met m’n Digitakt mk1 en die heb ik ondertussen alweer een jaar of 7, maar het is nogal verschillend per productiebatch ofzo.

Dat materiaal gaat altijd plakken, Elektron of niet. Inherent aan het materiaal en onontkoombaar, per definitie chemisch instabiel.

Begrijp dan ook niet dat het nog steeds (meer) gebruikt word, ik vermijd het liefst alle gear met zo'n coating.

Er zit ook geen vaste tijdlijn aan vast, kan soms al binnen een jaar of twee gebeuren, vrij willekeurig.

Volgens mij verkoopt Elektron ook non-sticky varianten als aftermarket ding.

-edit- hier

2dehands squarp pyramid al overwogen? Beste prijs kwaliteit momenteel vind ik
Ben naar filmpjes aan het kijken. Lijkt me wel wat. Wel een beetje omslachtige UI op het eerste zicht. Maar kan overwonnen worden :)

Weet jij of hij de note numbers onthoudt per track? Bv: track 1 = port 1, ch. 1, note C3, track 2 = port 1, ch. 1, note C#3, etc.. Ook na power off, onthoudt hij deze note instellingen per track? Zodat ik een template kan configgen met op elke track een andere keygroup in de Akai of een drum machine note #. En zodoende niet steeds het note number moet gaan zoeken / instellen.

Heeft ook clock sync input zie ik en dat is oh zo handig :) Wel slechts 5V. De 909 stuurt 14V uit dus moet er mogelijk een weerstandje tussen

Laatst gewijzigd:
Goed om te weten. Geen van mijn elektrons heeft sticky vuclanisatie problemen gelukkig. Dat vind ik zo vies, m’n mini brute had dat. En m’n push aan de zijkanten.

Vies goedje inderdaad. Mijn Zoom field recorder kan je tegen de muur plakken. Onbegrijpelijk. Geen idee hoe je zoiets kan oplossen

Vies goedje inderdaad. Mijn Zoom field recorder kan je tegen de muur plakken. Onbegrijpelijk. Geen idee hoe je zoiets kan oplossen
Goo gone. Of stickerverwijderaar. Je bent wel ff bezig. En daarna de opschriften zelf weer met een fineliner er op zetten. Heb m’n zoom H1 net ontdaan van die plakzooi. Maar hij plakt niet meer 😎

Goed om te weten. Geen van mijn elektrons heeft sticky vuclanisatie problemen gelukkig. Dat vind ik zo vies, m’n mini brute had dat. En m’n push aan de zijkanten.
Ik had dat (heel erg) op mijn minibrute, gemaild met arturia en ik kreeg gratis een nieuwe set knoppen opgestuurd. Monteren icm tutorial en was in uurtje gefixt (en ik ben vrij atechnisch zegmaar). Ik zou het doen.

Schoonmaakalcohol schijnt te helpen, maar wordt het rubber wel dof van geloof ik.

Ben naar filmpjes aan het kijken. Lijkt me wel wat. Wel een beetje omslachtige UI op het eerste zicht. Maar kan overwonnen worden :)

Weet jij of hij de note numbers onthoudt per track? Bv: track 1 = port 1, ch. 1, note C3, track 2 = port 1, ch. 1, note C#3, etc.. Ook na power off, onthoudt hij deze note instellingen per track? Zodat ik een template kan configgen met op elke track een andere keygroup in de Akai of een drum machine note #. En zodoende niet steeds het note number moet gaan zoeken / instellen.

Heeft ook clock sync input zie ik en dat is oh zo handig :) Wel slechts 5V. De 909 stuurt 14V uit dus moet er mogelijk een weerstandje tussen
Heb er jaren mee gewerkt, leuk ding en werkt intern gewoon met midi files

Uhm je kan “instrument definitions” maken in txt files. Daar noten outputs etc mappen. Je kan ook een project auto-loaden.

Back