Huidige Elektron line-up: Build quality

Mijn elektron (4 stuks) zijn al mijn midi sequencers.

Nooit problemen mee.
in spelen op intern of extern keyboard
Juist zetten met de timing *en hopla.

*werkt niet met monomachine.

Ik heb zelfs een template in cubase om mij digis als hardware sequencer te gebruiken.
Met Cubase bepaal ik dan naar welke hardware synht.
zelfs in combinatie met Ob.

Geen sync issues.
Toch geen dat men zegt tloopt uit sync.

En met alleen hardware ook totaal geen issues.

Ik weet dat ze totaal zo uitgebreid niet zijn als hardware sequencers zoals de andere voorgestelde zaken hier, maar voor mij doen ze het goed en vind die andere(met de beperkte tijd ik al met die toestellen heb gewerkt) veel ingewikkelder.

Over de build quality kan ik niks negatief zeggen.
En de steeds komende gratis updates van hun toestellen (dan denk ik bijvb aan die ferme update op de dt1 en de laatste van de syntakt) zijn toch de moeite vooral omdat het is wat de community wilt en vraagt.

Zelfs paar dagen geleden nog een nieuwe update, Euclidian sequencers, page loop en nog van alles voor de Analog 4 MkI, ja, I.

De bouwkwaliteit vind ik wel meer dan oke, van buiten zijn er veel vergelijkingen te maken maar ik vind het binnenwerk erg netjes gedaan, alles makkelijk te bereiken, maar met twee flexkabels aan elkaar, heating vents in de PCB.

En de steeds komende gratis updates van hun toestellen (dan denk ik bijvb aan die ferme update op de dt1 en de laatste van de syntakt) zijn toch de moeite vooral omdat het is wat de community wilt en vraagt.
En de Analog 4 zojuist.
Added an Euclidean mode for the sequencer.

Added the Control All functionality. Press and hold [TRACK 1–4] while changing a parameter setting to apply the change to this parameter on all audio tracks in the pattern.

You can now save a Sound from a specific trig on the sequencer, complete with its sound- and parameter locks applied.

It is now possible to see which PARAMETER PAGES contain parameters with parameter locks. When pressing and holding specific trig in GRID RECORDING mode, the [PARAMETER] keys that contain parameters with locks light up.

Implemented functionality that makes it possible to loop selected pattern pages.

An arpeggiator sequence can now be rotated with [FUNC] + [ LEFT]/[ RIGHT].

​

[MKII] Added an LED intensity setting parameter in GLOBAL SETTINGS > SYSTEM.

Misschien niet aardverschuivend speciaal, maar goed. Na zoveel jaar.
Eat your heart out [vul willekeurige muziek tech bedrijfsnaam in]

De originele Overhub is wel echt meuk, zeker voor het geld. Heb al anderhalve kapotte.

Die nieuwe a4 update moet ik er eens opzetten idd :) page loop is best handig

Maar waarom die dingen de arp niet sturen naar de midi poort blijft toch een groot mysterie... digitone2 doet het ook niet. Tonverk en octatrack wel

Mijn elektron (4 stuks) zijn al mijn midi sequencers.

Nooit problemen mee.
in spelen op intern of extern keyboard
Juist zetten met de timing *en hopla.

*werkt niet met monomachine.

Ik heb zelfs een template in cubase om mij digis als hardware sequencer te gebruiken.
Met Cubase bepaal ik dan naar welke hardware synht.
zelfs in combinatie met Ob.

Geen sync issues.
Toch geen dat men zegt tloopt uit sync.

En met alleen hardware ook totaal geen issues.

Ik weet dat ze totaal zo uitgebreid niet zijn als hardware sequencers zoals de andere voorgestelde zaken hier, maar voor mij doen ze het goed en vind die andere(met de beperkte tijd ik al met die toestellen heb gewerkt) veel ingewikkelder.

Over de build quality kan ik niks negatief zeggen.
Syncen doen ze goed. Maar de Tonverk specifiek zou sync en latency issues hebben. Die draait nl op Linux en ze krijgen het daar bij elektron blijkbaar niet goed opgelost. Ik lees tegenstrijdige berichten echter, dus zeker ben ik niet. Vandaar ook deels dit topic gestart

Syncen doen ze goed. Maar de Tonverk specifiek zou sync en latency issues hebben. Die draait nl op Linux en ze krijgen het daar bij elektron blijkbaar niet goed opgelost. Ik lees tegenstrijdige berichten echter, dus zeker ben ik niet. Vandaar ook deels dit topic gestart
Beetje jammer, want ik geloof dat die nieuwe mpc’s ook op Linux draaien. Dus het kan wel. Zo’n Tonverk zie ik hier ook nog wel eens in huis komen. Maar pas als ik de octatrack goed doorgrond heb.

Wat lees je erover op elektronauts?
"The measures I have seen seem to place audio input and midi slave as 10 Ms latency which is fairly high and can result in tracks sounding quite off"

"Ignore my original post, I think this has been resolved after the 1.3 update."

Deze geplukt van elektronauts. Maar hij moet dan blijkaar als skave gesynced worden ofzoiets. Op Elektron Reddit lees dat 1.3 het probleem niet heeft opgelost. En dan is het ook de vraag hoe die testen zijn uitgevoerd. Als je hem meet tov iets dat door de tonverk inputs komt, zal er wel geen latency hoorbaar/meetbaar zijn...

De originele Overhub is wel echt meuk, zeker voor het geld. Heb al anderhalve kapotte.
Is ook echt overpriced als je gewoon een hub zoekt met ttm (ik geloof dat het zo heet) zit je goed. Ik heb er 1 van anker en 1 van thomann huis merk en nooit problemen mee gehad en ik heb 3 x overbridge met met in totaal 24 kanalen aan audio evt midi hoewel ik nog nooit 24midi i/o getest heb.

Is ook echt overpriced als je gewoon een hub zoekt met ttm (ik geloof dat het zo heet) zit je goed. Ik heb er 1 van anker en 1 van thomann huis merk en nooit problemen mee gehad en ik heb 3 x overbridge met met in totaal 24 kanalen aan audio evt midi hoewel ik nog nooit 24midi i/o getest heb.
Welke heb je?
Ik heb een Overhub (toentertijd niet zo schrikbarend veel duurder dan hubs die MTT ondersteunden) en had voordien altijd gedoe met grote hoeveelheden midi over USB.
Sindsdien niet meer.
Windows, misschien dat het op Mac minder uitmaakt.
Bij nieuwere USB 2.0 devices maakt dat minder uit, maar bij het aansluiten van een USB 1.x apparaat krijg je zonder MTT dat de bandbreedte van alle poorten naar die van USB 1.x wordt gedowngraded.
Althans, dat is wat ik mij er van herinner.

het enige van elektron dat ik nog heb is die usb hub en hij werkt nog steeds. Ik heb overbridge nooit gebruikt, het kon me totaal niet interesseren. Hardware aansturen met software, no thanks

Die nieuwe a4 update moet ik er eens opzetten idd :) page loop is best handig

Maar waarom die dingen de arp niet sturen naar de midi poort blijft toch een groot mysterie... digitone2 doet het ook niet. Tonverk en octatrack wel
Bedenk wel dat de A4 nooit voor MIDI sequencing bedoeld was. Dat hebben ze er later nog een beetje bijin gehacked.

Bij nieuwere USB 2.0 devices maakt dat minder uit, maar bij het aansluiten van een USB 1.x apparaat krijg je zonder MTT dat de bandbreedte van alle poorten naar die van USB 1.x wordt gedowngraded.
Bijna goed ;). Een USB 2.0 poort bevat een snelle 480Mbps poort en op een ander koperpaar een oude USB 1 12Mbps poort om compatible te blijven. Een niet-MTT hub stuurt alle USB 1 data door via het USB 1 aderpaar waardoor er aan de computer kant dus maar 12Mbps beschikbaar is voor _alle_ USB 1 devices die in de hub zitten. Met MTT wordt het USB 1 signaal vertaald naar USB 2 en is de hoge bandbreedte naar de computer beschikbaar.
Als je zowel een A4 als een Rytm aansluit op USB 1 of een niet-MTT hub heb je aan 12Mbps niet genoeg bandbreedte om alle channels afzonderlijk door te sturen...

Bijna goed ;). Een USB 2.0 poort bevat een snelle 480Mbps poort en op een ander koperpaar een oude USB 1 12Mbps poort om compatible te blijven. Een niet-MTT hub stuurt alle USB 1 data door via het USB 1 aderpaar waardoor er aan de computer kant dus maar 12Mbps beschikbaar is voor _alle_ USB 1 devices die in de hub zitten. Met MTT wordt het USB 1 signaal vertaald naar USB 2 en is de hoge bandbreedte naar de computer beschikbaar.
Als je zowel een A4 als een Rytm aansluit op USB 1 of een niet-MTT hub heb je aan 12Mbps niet genoeg bandbreedte om alle channels afzonderlijk door te sturen...
Bedankt voor de verduidelijking.

Welke heb je?
Ik heb een Overhub (toentertijd niet zo schrikbarend veel duurder dan hubs die MTT ondersteunden) en had voordien altijd gedoe met grote hoeveelheden midi over USB.
Sindsdien niet meer.
Windows, misschien dat het op Mac minder uitmaakt.
Althans, dat is wat ik mij er van herinner.
Deze van anker maar die is geloof ik niet meer te krijgen

En deze van thomann waar alle elektrons op zijn aangesloten.

het enige van elektron dat ik nog heb is die usb hub en hij werkt nog steeds. Ik heb overbridge nooit gebruikt, het kon me totaal niet interesseren. Hardware aansturen met software, no thanks

Overbridge gebruik ik zodat ik alle kanalen apart m’n computer in krijg en voor midi routing, maar het meest belangrijke! Met overbridge slaat hij alles in je project op dus ik hoef op de syntakt en A4 nooit iets op te slaan alles zit gewoon in m’n live sessie. Op de digitakt heb ik wel een set met alle samples die ik gebruik erin en dat wordt dan ook meteen in je live sessie opgeslagen.Dus ik open een live sessie en alles werkt en klinkt zoals ik het heb opgeslagen. Die vst’s zitten wel in m’n template maar ik open ze bijna nooit. Alleen die van de A4 omdat sommige instellingen daar makkelijker te vinden zijn.

Back