Een van de leden van AH kwam in het bezit van deze synth, maar heeft zelf geen idee wat
het is of waar het vandaan komt. Op zijn vraag op het net kwam geen enkel antwoord.
Nou dacht ik dat ik wel zo ongeveer alles gezien had, maar dit is wel een zeer vaag ding,
dus nou ben ik ook behoorlijk nieuwsgierig. Wie kent dit ding? Weten DSF'ers misschien
meer dan de rest van de wereld?
Het is bijna niet te zien op de foto, dus dit zit er op het frontpaneel (van links naar rechts)
1. Tuning (top) / Modulation (bottom)
2. Oscillator - Glide (top) / Saw-Square (middle) / Octave 16'/8' (bottom)
3. Vibrato - Speed (top) / Depth (middle) / On/off (bottom)
4. Filter Contour (top) - Freq / Resonance / Range / A/D Time
en bottom - een stukje orgeltechniek, Drawbars in de vorm van sliders: 16' - 1 1/2'.
En hier wordt het bijna onleesbaar:
5. VCF - Mxxxx? (top) / LFO (middle) / Attack/Decay (bottom)
6. Phaser - Rxx? (top) / Xxxx? (middle) / Off/On (bottom)
7. Power On/Off
Op paneel 7 is duidelijk te lezen "Poly Synthesizer" en "PS1". Het "Merk" daartussen
zou "Pan" kunnen zijn, maar ik kan me vergissen. Wat er onder PS1 staat is helemaal
niet te ontcijferen.
Dan is er nog het merkteken onderin paneel 4. Wat ik eruit haal is PS (niet onlogisch
voor een PolySynth) met daardoorheen in schuin schrift een M.
Iemand die dit ooit gezien heeft, of wel eens van een merk gehoord heeft dat PAN heet???
het is of waar het vandaan komt. Op zijn vraag op het net kwam geen enkel antwoord.
Nou dacht ik dat ik wel zo ongeveer alles gezien had, maar dit is wel een zeer vaag ding,
dus nou ben ik ook behoorlijk nieuwsgierig. Wie kent dit ding? Weten DSF'ers misschien
meer dan de rest van de wereld?
Het is bijna niet te zien op de foto, dus dit zit er op het frontpaneel (van links naar rechts)
1. Tuning (top) / Modulation (bottom)
2. Oscillator - Glide (top) / Saw-Square (middle) / Octave 16'/8' (bottom)
3. Vibrato - Speed (top) / Depth (middle) / On/off (bottom)
4. Filter Contour (top) - Freq / Resonance / Range / A/D Time
en bottom - een stukje orgeltechniek, Drawbars in de vorm van sliders: 16' - 1 1/2'.
En hier wordt het bijna onleesbaar:
5. VCF - Mxxxx? (top) / LFO (middle) / Attack/Decay (bottom)
6. Phaser - Rxx? (top) / Xxxx? (middle) / Off/On (bottom)
7. Power On/Off
Op paneel 7 is duidelijk te lezen "Poly Synthesizer" en "PS1". Het "Merk" daartussen
zou "Pan" kunnen zijn, maar ik kan me vergissen. Wat er onder PS1 staat is helemaal
niet te ontcijferen.
Dan is er nog het merkteken onderin paneel 4. Wat ik eruit haal is PS (niet onlogisch
voor een PolySynth) met daardoorheen in schuin schrift een M.
Iemand die dit ooit gezien heeft, of wel eens van een merk gehoord heeft dat PAN heet???
De kleur is idd de enige overeenkomst... Toch doet die bak me ergens aan denken...hmmm, Crumar misschien?