Incredibly Unfortunate [indie electro pop whatever]

Little Phatty

RLRR LRLL
Heb dit weekend lekker de tijd genomen een nummer te schrijven, en dit keer ook eens wat erbij te "zingen" (verwacht daar niet teveel van, ik ben bepaald geen goede zanger :)).

Ik heb 'm niet afgemixt, het weekend is voorbij en ik heb voorlopig weinig tot geen tijd om dit te doen, komt wellicht nog eens. Bij vlagen mag het misschien wat strakker en is 't nog een klein beetje rommelig, maar ik ben toch best blij met het resultaat.

Ben benieuwd naar reacties!

Incredibly Unfortunate

Niemand? Iemand?

Het laatste. ;)

En ik vind het wel een coole track! Electro-minimal wave of zo? (leuk hoor, labeltjes :P ) Lekkere sfeer en feel, en zulke zang kan ik ook goed hebben. Alleen jammer dat er, behalve de baslijn, niet echt een 'hook' in het nummer zit, iets wat mijn aandacht echt grijpt. Maar dat hoeft ook niet per se in elk nummer natuurlijk (het is hier de Kaiser Chiefs niet ;) ). Wel zou ik zou de bas en kick een beetje uit elkaar trekken; nu krijg je er een wat lomp-doffe sound van, en da's zonde (past ook niet zo bij de stijl, vind ik). Ik heb ook het idee dat je laag de rest wat wegdrukt - maar ik neem aan dat dit de dingen zijn waar je nog aan zou willen werken bij het mixen?

Waar heb je die drums trouwens uit? :) (klinken namelijk best cool - behalve dan dat tomloopje op 1:55, 3:11 en 3:28: die sound is een beetje cheesy...) Oh, en ken je She Wants Revenge? (myspace) Daar deed het me wel wat aan denken namelijk.

Indietronica!
She Wants Revenge, daar lijkt het wel een beetje op vanwege de zang. De bliepjes contrasteren mooi met de dreigende bas en zang. Ik vind alleen de snare wat dominant.
Leuk nummer en weer eens wat anders.

Lekkere sfeer en feel, en zulke zang kan ik ook goed hebben....en weer eens wat anders
en daar sluit ik me helemaal bij aan.

Het nummer heeft een speelgoed feel op de uiterst positieve manier!

Zit goed in elkaar:) Misschien de zang nog iets scherper, meer erbovenop dan ertussenin...dan word het net iets interssanter denk ik!

Maar erg vet!

Bedankt voor de reacties! Omdat ik niet al teveel tijd heb wil ik me vooral focussen op het maken van de muziek zelf, afmixen gebeurt misschien een keer als ik wat nummers heb om een EP'tje van te maken. Wellicht dat ik dan ook op zoek ga naar een zanger, of misschien zelf een paar zanglesjes volg, dit is wat vluchtig ingezongen en ik denk dat het wel beter kan.

She Wants Revenge kende ik nog niet, even wat van geluisterd en klinkt wel leuk, doet mij door de stem en stijl juist wat meer denken aan Franz Ferdinand.

De drumpartij heb ik gemaakt met samples afkomstig van de Roland XV-5080 (hoewel ik deze synth zelf niet heb, de samples zaten in een downloadable pack). Ik heb de drums met opzet wat losjes gelaten om het wat 'menselijker' te laten klinken.

Fijne track, een beetje duister (stem heeft een hoog licht dreigend 80s gehalte). De overgangen zijn een beetje ruw gelaten, maar dat past goed bij deze stijl vind ik, ook muzikaal zit het goed in elkaar.

Je stem heeft zeker potentieel, soms klinkt het een beetje of je wat zenuwachtig bent of niet zo goed durft voluit te gaan, maar ik denk dat je mits wat oefening een mooi resultaat zal kunnen neerzetten.

Nog succes met je EP!

Bedankt bodo! Ik ben tamelijk onzeker over mijn stem ja, maar ik zal voorlopig eens blijven kijken wat er mee mogelijk is.

Aardig trekkie, stijl is wel leuk vind ik.

Zelf vind ik alleen de drum en de bass geluiden niet zo heel mooi. Basje vind ik zelf net ietsje te 'gewoontjes'; beetje standaard keyboard gevoel krijg ik erbij.

Zang is een beetje oefenen en wat meer zelfvertrouwen hebben, denk ik (ken 't zelf ECHT niet beter!!) dan gaat 't allemaal wat soepeler (of een whisky-tje? :D )

Maarre.. da's mijn smaak/mening, he?! Probeer je niet af te zeiken ofzo.

'No offense taken' hoor, ik ben blij met reacties in alle soorten en maten, ook kritiek dus. Die whiskey ga ik eens uitproberen :D

Back