Hoi...
Je hebt nodig, een stuk microfoonkabel en 1 stereojack en 1 monojack. Deze drie soldeer je dan aan elkaar. Tip naar tip en sleeve naar sleeve. Klaar.
Ik vind het wel vaag dat in die andere threads staat dat je een stereojack nodig hebt. De stereojack zal dan wel dienen als schakelaar. Ik gebruik trouwens gewoon mono kabels voor mijn effectpedalen. Werkt prima, zelf gesoldeerd.
hoi vic
ik had een small stone, die dingen zijn helaas mono.
heb net een korg pandora 4sporen rec. gekocht met een built inn multi effect kast, dat levert op:
stereo phaser, volledig instelbaar+delay
dus qua sound 100% jarre.
Zo'n korg pandora heb je voor 100euro op m.p.
en kun je meteen opnemen
een mono plug (gewone audio kabel) in de eminent doet hetzelfde als een stereo to mono DIY cabel.
Alleen het hoge audio signaal was een probleem voor de smallstone.
Dit probleempje heb ik een tijdje geleden anders opgelost.
De 310 heeft nu een volume knob voor Orgel, basspedal, en nog een voor alles wat door het oribitone effect gaat.
Nu kan ik alle volumes naar wens zetten ten opzichte van elkaar en laag genoeg als de smallstone er in zit.
Leuk te weten dat in die pandora leuke effecten zitten, thx
Interessant Vic. Ben wel benieuwd hoe je die volume knoppen erop hebt gezet. Kun je eens beschrijven hoe je de mods gedaan hebt? Heb namelijk zelf ook last van het feit dat ik de volumes heel laag de smallstone in moet sturen en kan dat alleen maar regelen met het zwelpedaal. zou wel mooi zijn als ik het bovenklavier, onderklavier en de pedalen apart kon regelen, maar weet dus niet hoe.
Op de foto zie je de plaats van de originele potmeters.
Van links naar rechts pedal volume, organ volume, orbitone volume
Die vervang je door potmeters op een plaats die je zelf leuk vindt.
Het volume van de strings blijft via de zwelpedaal te regelen
Je zou indien nodig die intern wat stiller kunnen draaien maar dat was bij mij niet nodig.
Ik heb sommige weerstand waardes van de potmeters verdubbeld om wat meer range te krijgen.
De andere potmeter naast pedal volume is een LFO voor de vibra.
Je moet geen mod doen om de volumes wat af te stellen, je kan ze naar smaak stellen op de oude potmeters.
Die zijn wel niet van de nieuwste en kunnen stuk gaan als je na 30 jaar beslist om er mee te gaan tweaken.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.