hallo (echte)industrial liefhebbers

wtf?!! dat gaat ook tever!
neen, dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. wel volgepropt met amphs. daar hou ik natuurlijk nog steeds niet van. roept alleen maar oude gevoelens weer op.

raar he, dat het op jonge leeftijd andersom werkt.
de wereld zit vol met incompitente doktors heelas, en mama gelooft de professioneel eerder. gelukkig kon ik rond de tijd dat ik naar nederland verhuisde gewoon nee zeggen.

Mijn pa was copper die wou niet dat zijn kind amphs kreeg(tnx pa).:engel: Ik kreeg 1975 m'n adhd stempel,dus heb ik nog mazzel gehad. En nog steeds niet stil kunnen zitten(krijg ik ook zo vaak te horen: kan je niet stil zitten? en dan verontwaardigd zijn als ik nee zeg)

ahaaa. nou fijn dat er iemand in de familie was die enige begrip kon tonen.
ik weet dus echt niet hoe het ging in '75 (fucking old-skooler!) maar ik kom van een generatie die vooral misbegrepen werd. wanneer ouders naar een oplossing zochten en deze alleen te vinden zag in de medische wereld.
zelf vind ik dat ons soort anders behandeld kunnen worden dan met meds. uit eigen ervaring kan ik zeggen hoeveel woorden alleen kunnen betekenen. maar ik zeg het heel makkelijk omdat ik tegenwoordig wel vrij stil kan zitten. dat heeft denk ik wel wat te maken met een balans vinden tussen in- en ontspanning. als ik bezoek heb blijf en blijjjf ik lullen, for entertainment purposes only ;)
maar op straat ben ik doodstil. ik kies er zelf voor om op sommige moment druk te wezen, en als dat de andere niet aanstaat... jammer voor jou!
maar je moet nog onthouden, het is wel zo dat ik nog behoorlijke concentratie problemen heb. dat is er altijd aanwezig. nog steeds iets waar ik aan werk natuurlijk, zonder drugs erbij.
alleen ik zie ook het positieve daaraan... we vormen namelijk een industrie van ideeen. laat wij onszelf uiten in de creatieve wereld, en wie weet, misschien ben je dan wel verbaasd met wat een adhd'er wel kan!
*bzzzzt!* noise maken hoort daarbij.

de concentatie problemen worden met de jaren steeds minder. Ik kan me tegenwoordig zelfs gewoon afsluiten voor mijn omgeving. Dus wanhoop niet't komt goed. Alleen de drukte in je hoofd blijft(10428 dingen tegelijk). Maar dat vond ik(en nog steeds) altijd erg vermakelijk. Veel lullen blijft ook. Een maat van me lult op 36 jarige leeftijd ook nog gewoon de oren van je kop. En ik heb ook zo m'n praatmomenten.Gr.DJ grafmeester kadaver(was me bijnaam in de punkscene)DJ stond voor Dooie Jeroen:P

Laatst gewijzigd:
Heb je nog dat berichtje over de opname apparatuur gelezen? Want oscillerende apparaten kunnen je opnames aardig verzieken. Ik kan je ook nog wel een boodschppenlijstje geven van wat voor gitaar pedalen zeer de moeite waard zijn om industrial te maken.:geslaagd:

uhuh, maar daar weet ik eerlijk gezegt geen poep van.
je mag wel wat pedalen opnoemen ja. ik wil sowieso gelijk als ik de synth geregeld heb iets van distortion en delay erbij halen. dat mag dus niet zo duur zijn :L

Neem vooral geen distortion, maar fuzz(klink veel smeriger). Aanrader Electro harmonix(EHX) Big muff(maar wel de zwarte russiese versie en als je wat meer wil uitgeven de Hot tubes van EHX(bruut,bruter,bruutst).Delay's: Behringer vm1(analoog met chorus/vibrato op de echo) 80euro(aanrader),VD 400 plusminus 40euro(analoog). Voor modulatie: EHX Worm(analoog multiFX wah,phaser,tremelo,vibrato kan je de sweep van stil ZZ), EHX electric misstress deluxe analogflanger(mono versie)kan je ook als filter gebruiken. Als je de worm en daarachter de misstress zet dan heb je hele maffe mogelijkheden.

owwwkidoki!
de Big Muff ken ik wel ja, en mij is ook al de russische aangeraden. maar waarom fuzz boven dist? ik wil hem in ieder geval aan't schreeuwen krijgen, dus ik neem wel aan dat dat daarmee te bereiken is?
de rest moet ik even opzoeken, ken ze allemaal niet. in ieder geval, bedankt voor de tips!

Distortion is veel te netjes die werken alleen bij synths als je er 4 achter elkaar zet. Dan moet je echt voor de EHX hot tubes gaan dat is de extreemste distortion/fuzz werkt met buizen, dus een enorme output. Is alleen wel duurder, maar dan hoef je geen andere distortions meer te kopen(super,super BRUUT)

In de Ion zit al een fx-unit met distortion/overdrive/fuzz (naast één met chorus/phaser/flanger). Niet dat die super is, maar het maakt het geluid wel flink ranziger. Als je een beperkt budget hebt, zou je dus eerst kunnen kijken hoe dat bevalt (als je inderdaad een Ion scoort; ik zag wel een Micron aangeboden worden op de SF-marktplaats!), voordat je daar geld aan uitgeeft en zo eventuele andere aankopen uitsluit. :)

uhuh, maar gek dat je dat zegt, want ik heb juist gelezen dat de onboard fx van de Ion geen poep voorstellen.
bovendien is het een kwestie van je eigen geluid vinden.
inderdaad vast het slimst om eerst met de Ion's fx te spelen voor ik meteen wat bij ga halen.

uhuh, maar gek dat je dat zegt, want ik heb juist gelezen dat de onboard fx van de Ion geen poep voorstellen.
bovendien is het een kwestie van je eigen geluid vinden.

Ik zeg ook niet dat ze goed zijn ("Niet dat die super is" was misschien wat eufemistisch), maar compleet waardeloos zijn ze in ieder geval ook niet. En sowieso is de Ion een erg uitgebreide synth (er valt heel veel te combineren en te routen), dus je bent niet alleen afhankelijk van fx om je geluid te 'vervuilen'.

Maar goed, eerst horen dan geloven natuurlijk; en sowieso ben ik geen industrieel, dus misschien onderschat ik het ook wel. :)

De buitenFX zijn alleen een middel om het nette digitale geluid tot leven te wekken. Omdat de ion digitaal is kloppen de geluiden precies, waardoor het een beetje netjes klinkt. Door er analoge effecten aan te hangen wordt hij smeriger, maak je het geluid ruimtelijker en daardoor ook minder staties

juist de reden waarom ik liever bepaalde fx zoals reverb analoog wil hebben. ik ben inderdaad meer op zoek naar een verwarrend geluid

Back