hallo (echte)industrial liefhebbers

zo'n vette overdreven combfilter lijkt me ook wel wat voor ooit!

ja, en je had toch 2 versies van die moogerfoogers ofnie? wat zijn de verschillen?

Ik heb de MF101(lowpass filter), MF102(ringmod) en de cp251( CV besturings eenheid met LFO, S&H, lag generator, 2 attenuators(om deCV sterkte mee intestellen) en een 4 way CV mixer) Dus totale controle over de FX:halleluja. Ik ga de phaser(MF103) ook nog kopen. Zo heb je een leuk modulair systeempje. De meest weirde geluiden kan je hiermee fabriceren. Moet alleen nog een sintje voor(korg 500m), en feesten maar

Dat zijn maar 3 apparaatjes van de 40+ FX die we hebben. In 2001 had ik alleen 4 amiga computers om industrial te maken. Dus ben al een poosje aan het verzamelen. De korg 500m is mijn eerste analoge sint.

heh, ik kan die korg 500m nergens vinden. kun je er een plaatje van opsturen ofzo? kan me zo niet voorstellen wat het is.
en daarna werd zomaar verliefd op anal-og synths he. mooi zo :W

De 500m is een van de simpelste pre-set synths van korg uit 1977. Zit een uniek subtiel filtertje in, waar ze mee stopte toen de MS-serie werd gemaakt. Er zit zelfs een speakertje in. Ik ben niet zo'n ster in dat computer gedoe, anders zou ik ook wel meer muziek op het net ZZ.

Heb ook nog Siel cruise, Kawai 100f(is m'n favoriete sint), Electronica EM-25, Electronica EM-26 en de neptune 2. Dus kan met al die FX behoorlijk tekeer gaan.

damn, die cruise ziet er wel leuk uit.
zo, een paar sovjet synths in bezit? da's wel kicken. ik denk ook dat je daarmee goed aan de slag kan!

owwwwwwkay. ja heb je goed gebruik kunnen maken van een vocodor? ik weet niet, leuk om mee te spelen, maar ik kan me amper voorstellen hoe ik dat in m'n muziek moet gebruiken :)

Nee hij is niet goed verpakt opgestuurt. Maar vocoding is een soort ingewikkelde filtering. als je een mic erdoor gooit klink je als zo'n ouderwetse robot(batlestar galactica ceylon stem uit de oude serie)

i know.
de Ion heeft er ook een. als ik nog een mic aanschaf ga ik daar wel effe mee kutten.
'lazer - tekno - robot - funk'

In alle vormen van industrial zijn vocoders erg leuk. Wij hebben een digitale vocoder in de Kaospad 2. Gooi er een analoog effect achter en je heb't goeie vocoder geluid. Die digitale missen een beetje personality.

enne, zullen we de rest irriteren met kwantiteit over kwaliteit?

LEKKER PUH!

tja, je hoeft het ook niet te lezen he. :D

Back