hallo (echte)industrial liefhebbers

Gelukkig nieuw haar iedereen! En voor alle koeien onder ons: JE BENT EEN RUND ALS JE MET VUURWERK STUNT
IK moet vandaag werken tot morgenvroeg 9.30. Dus vandaag geen alcohol&drugs:D

Ik kon vroeger enorm van Godflesh genieten, vooral de repeterende ritmes vond ik geweldig. Is er tegenwoordig iets wat daarop lijkt? De meeste bands die jullie noemen ken ik helemaal niet...

Jesu ...is dezelfde gast
oude Swans!
op een ander niveau : Painkiller
check Fragment King eens, dezelfde ronkende loodzware bas, maar wel met breaks eronder....

'industrial' op zich is een ruim & vaak verkeerd gebruikt begrip, de tr00 shit zal altijd Throbbing Gristle, Test Dept, SPK, Gerechtigkeits Liga, etc zijn 8)

Zijn erg leuke geluiden hoor. Die eerste lijkt wel zo'n mono-poly noodletje. Mij lukt het nog steeds niet om mijn muziek op myspace te zetten. Telkens lopen ze te zeuren over copyright. Terwijl het toch echt MIJN muziek is. En ik een enorme aversie tegen copyright en dat soort geneuzel heb. Maarja, ik ga het nu niet eens meer proberen. Laat ze dat myspace maar lekker rectaalplaatsen. Ik heb het helemaal gehad met die site.

muziek op myspace zetten is ook niet nodig voor de muziek zoals jij het maakt. leuk is het niet wanneer duizenden mensen je profiel komen bezoeken en de eerste 6 seconden van een nummer luisteren voor meteen te beslissen dat ze het kut vinden.

nee, wat sommige ondergrondse muziek betreft vind ik het misschien beter om het in een klein groepje te verdelen.

toch super raar dat je shit krijgt over copyright joh. daar heb ik nog nooit last van gehad. nja...

Zijn erg leuke geluiden hoor. Die eerste lijkt wel zo'n mono-poly noodletje. Mij lukt het nog steeds niet om mijn muziek op myspace te zetten. Telkens lopen ze te zeuren over copyright. Terwijl het toch echt MIJN muziek is. En ik een enorme aversie tegen copyright en dat soort geneuzel heb. Maarja, ik ga het nu niet eens meer proberen. Laat ze dat myspace maar lekker rectaalplaatsen. Ik heb het helemaal gehad met die site.

www.electrobel.nl kan je dan proberen is zonder enig gezeur over copyrights.
Zelfs een track van 20min. kunnen plaatsen :)

Retroverb+getest en OK bevonden. Was precies wat ik miste. En het is ook het springreverb geluid wat ik mooi vind, lekker metalig. En de VCF+VCA+E.G. zijn helemaal goed.

Yeah, industrial, hierin wil ik me eens verder in verdiepen, ga eens die opgenoemde bands gaan checken.

Yeah, industrial, hierin wil ik me eens verder in verdiepen, ga eens die opgenoemde bands gaan checken.
Ik zal wel even een lijstsje maken: Thorofon, Sektion B, IRM, Frozen faces, Mental destruction, Genocide organ, Brighter death now, Institut, En havlokt i folie(alleen de demo's), Enthäntna bödler, Esplendor geometrico, Blackhouse(alles voor 1988 de rest is wat flauw) propergol, Missraterner sohn, Anenzephalia, Folkstorm, La nomenklatur, Minamata, Einleitungszeit, Tugend mensch, Eisengrau, Mürnau, Legion ultra, Haus arafna, Subliminal, Linija mass, Diutesc, Irikarah, Cazzodio, Muslimgauze, Barzel, Tormentum. Dit is een collectie van het heftigere industrial werk.8)

Gisteren mijn vermona retroverb met behulp van mijn CP-251 als drumsynth gebruikt. de opstelling was als volgt: 1. vermona 2. CP-251 3. op links out Tokai phaser en rechts direct out 4. mt8x 5. aux1 boss DM-3 6. aux2 memoryman dlx of reelecho. Heel friekie resultaat. :D

lekker vet. ik heb wel dik kunnen genieten van de +-30c weer. ook niet met lege handen terug: oude DOD supradistortion aangeschaft (reviews geven aan dat het een iets mindere is van DOD maar wel leuk werkt bij de feedback loop, en daar betaal je 25 dollar voor) en een memory man with hazarai. ik had ook wel de deluxe willen halen, maar die was er niet, bovendien heb ik deze met 100 dollar korting gekregen. voor de anal-og reverb haal ik nog de carbon copy, en in de verre toekomst nog de memory man deluxe aanschaffen.

nu nog een adaptor regelen, gvd!

Yep 110volt he. Maarûh da's een leuke vangst. Die hazarai kan je ook als looper gebruiken. En achteruit wat ook heel tof is. Die carbon is ook heel mooi, aan de binnekant zitten 2 hele kleine trimmers waar je de modulatie mee kan aanpassen(zeker doen want de fabrieks instelling is heel subtiel). Ik heb er eergisteren weer een tokai phaser bij, van plastic met een heftige phase. Zelfs het schroefje van de batterij deksel is van plastic. Is uit de 2e serie toen gingen ze bezuinigen op de behuizingen binnenkant is nog steeds goed, en de phaser is een stuk heftiger dan de eerste.

sweet. ik krijg zelf steeds meer de behoefte om vintage pedalen aan te schaffen. die vermona retroverb van je was toch ook niet duur?
tja, ik ben wel blij over de hazarai, alleen moet ik hem wel op z'n geheel leren gebruiken. wel jammer toen de verkoper vertelde dat de MMdlx wild deed bij de kleinste draai van de knoppen; dat moet ik juist hebben :P

even over die indus bands die je bovenaan nog's gelijst heb: die Enthäntna bödler & En havlokt i folie heb je denk ik verkeerd gespeld ofzo, want ik kan er op google geen ruk van vinden, alleen een link tot deze thread. de anderen waar ik nog niets van gehoord heb ben ik onderhand ook aan het checken :okdan:

even over die indus bands die je bovenaan nog's gelijst heb: die Enthäntna bödler & En havlokt i folie heb je denk ik verkeerd gespeld ofzo, want ik kan er op google geen ruk van vinden, alleen een link tot deze thread. de anderen waar ik nog niets van gehoord heb ben ik onderhand ook aan het checken :okdan:[/quote]

Nee hoor da's helemaal goed geschreven. Maarja wel underground en ze bestaan al lang niet meer. In enhantna bödler heeft Roger Karmanik gezeten(van brighter death now). Memory man dlx moet je niet te lang mee wachten, want de BBD chips zijn op. Dus ze worden niet lang meer gemaakt(misschien zijn ze al gestopt, maar zijn ze nu al de laatste aan't verkopen).

zie je nou wel, door even door te clicken bij de naam van roger karmanik komt ik die Enhänta Bödlar tegen. verkeerd gespeld, gij!

ik ben nu La Nomenklatur aan't luisteren voor het eerst, la legende des voix. dit heerscht! in ieder geval leuk dat je deze even genoemd had. anti-muziek voor de liefhebbers!

and thx for de tip over de memory man deluxe. ik zal dat in gedachte houden :peukie:

zie je nou wel, door even door te clicken bij de naam van roger karmanik komt ik die Enhänta Bödlar tegen. verkeerd gespeld, gij!

Zo stond het op mijn tape geschreven, dus degene die dat voor mij in 1987 heeft opgenomen was in de war ofzoiets :biertje: Minamata is de band voor la nomenklatur en nog wilder dan la... Atrox, pineal gland zirbeldruese, painslut, operation julmond, the tiroler horn section, nobdrun en DKF zal je denk ik ook wel leuk vinden.

Back