hallo (echte)industrial liefhebbers

ik vind't treffend dat iedereen 't steeds over dezelfde bands heeft kwa 'verdacht rechts gedachtengoed' maar die bands zelf waren op ZERO vlak politiek actief....ze DOEN niks :-)

ik vind gans die Come Org scene en Broken Flag muzikaal excellent, en 100x beter dan alle copycats nadien, de muziek is grimmig, 't artwork is grimmig.....ik vind ook wel dat iedereen zich wat blindstaart op't politieke aspect, het spectrum aan geëtalleerde miserie is veeeel breder :-)

en meestal spreken we over 10-20 jaar terug.....wat is de politieke indruk van Whitehouse, Sutcliffe, Rampleh, MB etc nu/dezer dagen nog waard?

Het is volgens mij ook meer theater dan politiek, alleen Militia heeft hun 2e of 3e Cd in een doos en een boek over anarcho syndicalisme, ecologies anarchisme en een anarcho syndicalistiese vlag uitgebracht. Dat boek moet ook wel goed inelkaar zitten.

Laatst gewijzigd:
Ik vind dat heel bewust-gezocht controversiële wel grappig, nu ik erover nadenk. Welk punt wordt er ook alweer precies geprobeerd te maken? De enigen die die bands kennen, zijn namelijk mensen die dezelfde dingen gaaf vinden. Die kennen dat al lang, en worden er dus niet door overtuigd, geprovoceerd, aan het denken gezet, of wat dan ook. Alleen bij mensen van buiten de scene zou dat kunnen, maar die zien abject gedweep met totaal verwerpelijke ideologieën (of het dat nou is of niet, zo komt het op buitenstaanders wel over), en sluiten zich er dus gewoon voor af.

Ergo: ik snap nog steeds niet waar dat controversiële voor dient, behalve stoer doen onder vrienden (sorry, weet even het juiste woord niet; de negatieve bijklank van 'stoer' bedoel ik in ieder geval niet). Of moet ik er gewoon niets diepers achter zoeken?

Het is gewoon duister doen en net als in de '76 punk shockeren. In de begin tijd van de punk was het vrij normaal om met een swastika T-shirt te lopen. Ik heb nog foto's uit de jaren 79/82 van de broer van mijn schoonzus met hakenkruis en RAF, Brigada Rosso shirts aan. Maar van politiek moest hij helemaal nix hebben. Hij is met zijn 48 jaar nog steeds punkrock alleen nu met normale shirts.

dat shockerende is natuurlijk ook het bindende element, want meestal houden de liefhebbers van shockerende muziek ook zelf wel van shockeren :)

Shockrock een genre die zelfs een naam heeft. GG Allin, Wendy O Williams en The Mentors waren hier ook meesters in.

Nou GG Allin was een ander verhaal. Hij verkrachte mannen/vrouwen/dieren als hij aan het optreden was en sloeg ook zijn publiek in elkaar deed aan zelf mutilatie gooide zijn uitwerpselen in het publiek. Er hing ook een bord aan de buitenkant van de zaal dat je op eigen risico naar binnen gaat. Hij werd zelf ook door zijn publiek in elkaar getrapt. Er zijn daar echt mensen met zware verwondingen met de ambulance af gevoerd. Dus bij hem viel die korrel zout wel mee.

als hij zelf ook af en toe een pak slaag kreeg kan ik ermee leven :-)

Hij had geen voortanden meer regelmatig botbreuken, overdosissen enzo. Maar ook zijn publiek werd afgevoerd met botbreuken uitgeslagen tanden en verkrachtingen. Dus het is een wonder dat er nooit doden zijn gevallen. Hij heeft ook 52 keer in de gevangenis gezeten voor verkrachting openbare geweld pleging en zedeloos gedrag.

Laatst gewijzigd:
Maarja Ik vind industrial wel een leuker onderwerp dan die mafkees van een Allin. Een hoop oudere bands komen ook uit de punk/hardcore hoek. Laibach, Blackhouse, Neubauten(die zaten ook in Abwärtz), skinny puppy, controled bleeding, sutcliffe jugend, le syndicat, vivenza, de helft van esplendor geometrico, muslimgauze(zelfs die), eisengrau/mürnau/legion ultra/cold flesh colony, leatherstrip, psychopomps, insect, dirk ivens enz

Laatst gewijzigd:
Laibach, Blackhouse, Nuebauten(die zaten ook in Abwärtz), skinny puppy, controled bleeding, sutcliffe jugend, le syndicat, vivenza, de helft van esplendor geometrico, muslimgauze(zelfs die), eisengrau/mürnau/legion ultra/cold flesh colony, leatherstrip, psychopomps, insect, dirk ivens enz

Vivenza punk/hardcore? ....beetje straffe stelling vind ik (voor 90% van de bands dat je vernoemd)

Van al die bands heb ik in interviews gelezen dat ze uit de punk komen(of ervan houden) en dat ook leuke muziek vonden/vinden.

ahbon, dàt vind ik nog wel wat anders....meeste van die projecten hebben in de verste verte niets met punk te maken, buiten EN, dat waren hero spuitende krakers

Dacht je dat ik bedoelde dat ze allemaal in punk/hardcore bands hadden gespeeld? Veel van die gasten zijn industrial gaan maken omdat ze dat een punk attitude vonden hebben en sommige omdat ze alleen toetsen speelden. maar koen van eisengrau heeft nog lang punk/hardcore concerten georganiseert en is volgens mij ook nog steeds liefhebber(dat raak je ook niet meer kwijt). Maar het is ook wel een beetje gespleten, want sommige punks vinden industrial helemaal nix. Omdat het zo duister en depressief kan zijn.

bunkur \m/

We moeten op 24 mei spelen in 't voorprogamma van Jarboe in Little Devil Tilburg met nog 2 andere blackmetal-bands (die blazen we van podium af) dus als je zin hebt en je bent in de buurt:biertje::biertje::biertje::biertje::biertje:

dat waren hero spuitende krakers

Wat, wie dan? vivenza? Of skinny puppy, want daar weet ik wel van dat ze niet vies van heroine waren.

Wat, wie dan? vivenza? Of skinny puppy, want daar weet ik wel van dat ze niet vies van heroine waren.

Neubauten.....maar de drummer bij Skinny Puppy ook wel (en die's RIP)....de rest van Skinny Puppy zijn vooral wietrokers dacht ik.........gezien de leeftijd zal Vivenza enkel pijp roken :-D

idd, veel industrial is een tegenbeweging van punk, punk is vaak nog idealistisch vind ik:)

Nou GG Allin was een ander verhaal. Hij verkrachte mannen/vrouwen/dieren als hij aan het optreden was en sloeg ook zijn publiek in elkaar deed aan zelf mutilatie gooide zijn uitwerpselen in het publiek. Er hing ook een bord aan de buitenkant van de zaal dat je op eigen risico naar binnen gaat. Hij werd zelf ook door zijn publiek in elkaar getrapt. Er zijn daar echt mensen met zware verwondingen met de ambulance af gevoerd. Dus bij hem viel die korrel zout wel mee.

watr een verhaal lekker sceeeentje
kwam vroeger wels wat freaky buisnis tegen op de oudere teknivals en scum kraak tekno feestjes
[soms een dooie/ overreden / vant dak gevallen [bezoekers ]
maar poep gooie / vrouwen / mannen vrkrachten hmmmmmmmmmmmmmmmm

kblijf thuis ...denkik !]

Hoeft niet hoor hij is in 1993 overleden, nadat hij een gruwelijke overdosis had genomen en met zijn harses tegen een muur heeft geramd. Hij heb nog wel opgetreden met die drugs in zijn lijf.

ik denk dat veel ex thrashers en punkers idd de industrial of de meer rauwere elektro zijn ingegaan.

Lijkt me ook logisch, je gaat niet van B.G.K. of Disorder luisteren over op het maken van handbag rimhouse

ik weet van een aantal elektro gasten dat ze ex metalheads zijn en ook destijds met gabber enzo waren het vaak ex metalgasten (neophyte enzo). Zelf kom ik ook uit de punk/thrash vandaan.

Back