Evolver rack zonder computer?

onrust nv

Onrust industriëele audio
In'n industriële bekisting op'n berg roestig ijzer
Ik vroeg mij af of de envolver een beetje makkelijk te besturen is realtime, zonder dat je er een computer aan hangt? Ik ben allen wel getroumatiseert door knoppen waar 600parameters onder verborgen zitten.(de mono versie)

Ik vroeg mij af of de envolver een beetje makkelijk te besturen is realtime, zonder dat je er een computer aan hangt? Ik ben allen wel getroumatiseert door knoppen waar 600parameters onder verborgen zitten.(de mono versie)

je maakt het er niet makkelijker op ;). wel zou je er een midi-controller aan kunnen hangen. bcr2k lijkt me perfect!

de rack versie is totaal niet te besturen op een normale manier via de knoppen.....

de mono desktop heeft nog een soort matrix, maar de 4voice rack niet, beter een goede midi remote eraan hangen of voor een PEK gaan :)

Ik heb de envolver niet, maar wil die info zodat ik kan bepalen of het iets voor mij is. Maar met een midicontroller moet het dus ook kunnen? Ik heb wel een midi keyboard met 8 toewijs bare potmeters.

Ik heb wel een midi keyboard met 8 toewijs bare potmeters

daarbij nog op te merken:

1. 8 knoppen is wat mager als je 128 parameters moet aansturen, waarvan
2. meer dan de helft met sysex-strings wordt aangestuurd.

Kan je de potmeters van sysex commando's voorzien?

Ik heb een Evolver Desktop en vind 'm erg gemakkelijk te bedienen met de matrix. Helemaal geen verborgen parameters onder een knop. Ik heb geeneens een computer-editor ;-)

PER met MEK is goud, staat hier en draait feilloos. Mooiste bak in jaren!

Ik weet niet eens wat sysex is ik had alleen oude synths. Heb nu een neptune2(1e met midi)dus midi is voor mij helemaal nieuw. Mijn midi keyboard is een Midiplus Origin 25(kan je via midi thru dan nog een extra reeks knoppen toevoegen?)

Met een PER en een MEK of Desktop is 5-voice ipv 4(PEK), vind ik nogal een verschil. Een combinatie integreert naadloos, dus sysex kennis is niet nodig, enkel een midikabel ;)

Midikabel heb ik, maar kan ik dan realtime de parameters veranderen? Want ik heb synth geleerd op oud midiloos spul. En ik heb niet z'n trek om in 100.000menu's te moeten ruiken voordat ik het geluid zo kan veranderen dat het naar m'n smaak is. gr.DJ

Ja, en met de MEK heb je alle knoppen direct beschikbaar. De desktop heeft een matrix waarbij knoppen worden hergebruikt. MEK/PER heb ik staan en is echt heel fijn.

Dan is een Poly Evolver Rack niks voor jou. Klaar uit. Als de sound je bevalt koop dan een Mono Evolver Keys of een Poly Evolver Keys. Met de 88 knoppen die daar op zitten moet je een end kunnen komen.

PER is juist de beste optie, samen met een MEK. 5-voice, en goedkoper dan een PEK. PER is wel lastig te vinden, worden niet meer gemaakt.

Wat is PER? poly evolver ofzo? Ik ben ook erg van de monobakken. En met een evolver kan je volgens mij ook best maffe/zieke geluiden maken. Gooi er gewoon mijn moogerfooger cp-251&mf-102 ringmodulator achter aan moet je eens opletten hoe industrieel het geluid wordt.

ga dan voor een MEK mono evolver keys, de Poly evolver rack PER, is veels te omslachtig standalone, ik heb de PER aan mijn PEK gehad, maar besloten dat me 4 voice Poly evolver keys voldoende was. En eigenlijk is ie al mono synth prima. Veeeel space trip efx sounds kan je ermee maken, drones etc... het is niet echt een klassiek synth kwa opbouw, al kan je er wel die prophet soundjes mee maken.

Vergis je niet dat je ondanks de vele knoppen op de toetsenversie, nog vaak op het display moet kijken tijden het editen van LFOs en MODs etc, niet elke LFO heeft zijn eigen set knoppen. Dus werkt soms weles een omslachtig voor een echte knoppenfreak

Er zit een prima ringmodulatie op de wavetables. En de Per is de rackversie, Poly Evolver rack. Als je mono wil is het knoppenfeest van de Mono evolver keys geen overbodige luxe, de desktop heeft meerdere functies per knop. Het is een ernstig diepe bak met een erg hoog verborgen settings die je helemaal door het lint krijgen omdat je denkt dat ie stuk is gehalte. Daar moet je echt diep voor graven als je niet overal direct die knop voor hebt.

Ok dan is MEK dus de enigste optie voor mij. Maar de ring modulatie(digi) van envolver is nix vergeleken met de analoge moogerfooger van moog. je kan dus niet de knoppen met zo'n knoppen controler aansturen?(bij de evolver)

Allebei is het beste. De ringmodulatie zit op een goeie plek, en de routingopties maken hem altijd een aanwinst, Moog of geen Moog.

Ja dubbele ringmod is ook erg grappig, heb ik ook al een keer met mijn neptune gedaan(waar de ringmod. vrij subtiel van is)

shit, deze voormiddag met de MEK gespeeld in de winkel... kwam bijna spontaan klaar. Wat een vette sound en het evolving op zich is echt super. Ging geen synths meer kopen maar deze is toch wel heel erg vet... mss die 303 eens wegdoen :)

Back