Midi voor SC Pro-One

renepela

Ouwe rot
Ik ben de trotse bezitter van een bijna gerepareerde Pro One en wil daar straks als het even kan ook midi in hebben.

Bestaat er een interne midi oplossing voor de Pro One?
Ik heb zitten kijken naar zo'n synhouse midijack, maar weet niet of dat wat is. Kan er hier weinig over vinden. Iemand ervaringen daarmee?

Ik wil dus echt iets wat intern zit.

Synhouse MIDIjack is op zich wel aardig, maar wel vrij basic. Hij reageert alleen maar op note on / off data. Je kan dus niet modulatie aansturen, glide aanzetten, cutoff regelen of andere spannende dingen ermee doen.

Duidelijk antwoord. Dy midijack is me net iets te beperkt als ik het zo lees. Volgens mij doet Kenton geen retrofits meer en bovendien vind ik die verschrikkelijk duur. Veel anders is er geloof ik niet.

Eigenlijk ben ik een felle tegenstander van die Synhouse troep.
Het is ook doodzonde om zo iets in je synth te bouwen en hij is voor mij gelijk meteen stukken minder waard.

Dit heb ik iets minder snel met bv een Kenton kit mits die wel dingen toevoegd die je niet met een externe midi naar cv converter kan doen.

Eigenlijk ben ik een felle tegenstander van die Synhouse troep.
Het is ook doodzonde om zo iets in je synth te bouwen en hij is voor mij gelijk meteen stukken minder waard.

mmm, maar je synth blijft nog in originele staat meestal hoor. Alles blijft gewoon werken, ook de cv/gate. Het is echt iets kleins wat zo weer te verwijderen is.

Zoek gewoon een goede midi naar CV/gate converter...
Hoef je ook niet telkens een analoge synth van midi te voorzien:stupid
Doepfer MCV-24 bijvoorbeeld...kan je voorlopig ff vooruit

eerlijk gezegd begrijp ik nooit zo goed waarom midi zoveel meerwaarde geeft.
alles kunnen besturen over midi doet afbreuk aan het karakter van zo'n oud ding: 2 handen, 1 pedaal, veel knoppen. zo hoort het.
en inderdaad, als je hem in een midi setup wil integreren is een midi/cv doos toch een prima oplossing ?!

ik gebruik de kenton pro-2000 met mijn sci pro one maar het is me nog niet gelukt om de trigger te laten werken op de env. ik moet als het ware zelf een toets indrukken en houden ( of hold, hoe heet t op de pro one ) om toon te krijgen. zelf spelen is dus goeie optie maar tis toch ook leuk om beide te kunnen. gaat toch om de leuk. geloof dat ik met de axxe hetzelfde heb. met shs101 en cs-10 gaat t allemaal prima deluxe verder. =)

ik gebruik de kenton pro-2000 met mijn sci pro one maar het is me nog niet gelukt om de trigger te laten werken op de env. ik moet als het ware zelf een toets indrukken en houden ( of hold, hoe heet t op de pro one ) om toon te krijgen. zelf spelen is dus goeie optie maar tis toch ook leuk om beide te kunnen. gaat toch om de leuk. geloof dat ik met de axxe hetzelfde heb. met shs101 en cs-10 gaat t allemaal prima deluxe verder. =)

hoe kan dat nou ??!!
zet je de pro-one wel op repeat/ext bij de mode, in plaats van op normal ?

of hebbie de gate verkeerd om staan inje pro 2000
is egt een vd betere interfaces
die je kan kopen

de yamaha gebruikt geloofk een reversed gate ,..?
dus puls naar beneden = note on ....
ofnie
dan zouje nog wel wat moeten horen aleen andersom :okdan:

Back