OVER DE ZEIK!!!
Effe nog op die irritante muzieksoort trance.
Waarom laten jullie de controllers nieteerst eens effe met rust,
Probeer eens een nummer te maken met veel afwisseling en probeer herhalingen te verkomen.
Want ik vind die melodietjes altijd zo irritant, onorigineel en gewoon weg dom.
De enigste goede trance nummers die er zijn, zijn van de "grootheden" ,maar het enigste wat hun taak was zijn de controllers, en een beetje namaken. Want die zijn gewoon geript, zoals vocals ( wel leuk ), maar vaak worden de persoonlijke dingen gejat zoals de melodie, ZWAK HOOR!
En zelfs dat maakt af en toe niet eens uit, maar dan moet het wel beter zijn als het origineel. (WAT HAAST NOOIT HET GEVAL IS ). En dit zijn nou net DIE dingen die worden verkocht. JAMMER voor de revolutie van muziek, Ja het was 20 jaar geleden een revolutie maar ik vind dat we nu wel eens een stap verder mogen gaan door ons te richten op de harmonische kant wat ook heel MOOI AGRESSIEF MILD CHILL kan zijn in deze music branch, zodat ik niet wordt vegeleken met een plak en knip mannetje! Dus probeer gewoons eens veel afwisseling te creeëren zonder dat je een mix of drie verschillende nummers maakt in 1. En voel de emotie die opkomt als je met de noten ligt te kutten, want dat gevoel is dan van jouw, maar ben dan wel streng en probeer de melodie eens wat langer en tegelijkertijd afwisselender te maken en dat nog als het even kan in 4 of meer maten met nog een aantal contrastpunten erbij voor de afwisseling, en als dat allemaal nog leuk bijmekaar past dan ben je volgens MIJN goed bezig. En dit gedeeltje kun je al oefenen doormiddel van je goedkopen geluiden op je soundkaart en je gekraakte cubase enz. Alles klinkt zo wel schraal maar als je er dan met de synths.en de controllers mee aan de slag gaat. DAN HEB JE GOED NUMMER .
LET OP: door het vele evalueren kost het heel VEEL tijd en maak je niet een nummertje in een dag of 4.
JA JA JA je hebt uitzonderingen en er zijn ook veel nummers die irri zijn maar toch daardoor ook gewoon harstikke goed
zijn. DEZE vind ik persoonlijk wel relax, (weet niet de naam van de artiest) I DON"T CARE WHAT PEOPLE SAY!
MAAR ja BOEIEN GEWOON LIGGEN KLOTEN MET DE SHIT>
Gelukkig ben ik nu in een stadium waardoor ik eindelijke is wat nieuwe shit kan aanschaffen want na 3 jaar met de zelfde rotzooi word ook een beetje saai!
Iedereen nog veel SUCCES (niet door roelroel maar door mij geplaats/ moest erbij vermeld staan van RR).