Welke midicontroller?

bdsd

Nieuwkomer
Ik ben dus op zoek naar een midicontroller voor het aansturen van mijn DAW en enkele softsynths.
Keys mogen maar zijn zeker geen vereiste. Ik heb momenteel wel een erg beperkt budget (100 à 150 euro).
Na wat rondsurfen heb ik er enkele kandidaten uitgehaald:

- Behringer BCR 2000
- Novation Nocturn
- Korg NanoKontrol
- Evolution UC-16

Vooral de BCR lijkt mij heel interessant omdat hij zoveel knoppen heeft.
De Nocturn lijkt me dan weer zeer handig wat betreft het aanwijzen van parameters.
De Nanokontrol is dan weer heel goeiekoop, maar misschien niet zo duurzaam? Zelfde voor de Evolution.

Ervaringen of meningen over deze controllers of andere in deze prijsklasse zijn meer dan welkom :)

Ik vind de BCR echt een goede controller met een prijs/kwaliteit verhouding die niet te kloppen is. Wat mij betreft een winnaar!

mijn UC33 (125 euro) perfecte staat, overlays, doos etc nog aanwezig

voordeel tov bcr : schuiven én draaiknoppen, display, geen behringer

mijn UC33 (125 euro) perfecte staat, overlays, doos etc nog aanwezig

voordeel tov bcr : schuiven én draaiknoppen, display, geen behringer

stel je voor, behringer... :kont:
die controllers zijn prijs/kwaliteit hardcore... :mega:

goede keus!

zeker de beste keus, heb hem zelf ook, en heeft zijn geld al dubbel en dwars opgebracht en tja, behringer, ok, als ie kapot / er bier overheen gegaan is, koop je gelijk een nieuwe, voor de prijs hoef je het niet te laten !

:mega:

Heb inmiddels een 2dehands BCR in mijn bezit.
Probleem is dat mijn laptop (Windows XP) hem niet herkent als ik de USB kabel inplug.
Bij het installeren van de driver vraagt hij om de BCR aan te sluiten alvorens verder te gaan, terwijl deze aangesloten is en aanstaat.
Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen mee?

Over die BCR controller: heeft iemand ervaring ermee om sysex data uit te zenden? Realtime bedoel ik?

Ik wil een aantal oude aparaten gaan sturen met deze controler; ik heb hem nog niet maar wil die wel aanschaffen. De aparaten accepteren alleen sysex voor de parameters, geen CC. De handleiding zegt dat het kan.
Toch wil ik specifiek weten of mensen ervaring hebben met het aansturen van bijv. een JX8P met deze controller. Voor CC kan ik voorlopig vooruit met de knoppen van de Rm1x die ik nou heb.

Ik heb zelf een UC-33e op ebay staan ze voor 160 euro ong.
Heb er een aantal acts mee gedaan en werkt perfect ook leuk zijn de faders en op de bcr zitten alleen mute knoppen tenzei je de nieuwe neemt(met faders).
Erg leuke controller met veel knoppen heb er zelf ook 1 maar ik stap over na de novation remote SL want die vind ik zelf wat overzichtelijker alleendie is boven je budget.

Hoezo alleen mute knoppen op de BCR? De knoppen op de BCR kunnen elke functie hebben die je maar wilt. En je zou er idd sysex mee moeten kunnen zenden. Je kunt in ieder geval via MIDI LEARN sysex commando's aan een knop koppelen Je kunt zelfs NRPN en RPN data versturen.

@ Medicci over welke BCR met faders heb je het? Bedoel je niet gewoon een BCF?

via de engelse site www.htfr.com kun je een mpd 24 voor minder dan 150 euro bestellen als ik me niet vergis, beter dan een behringer bvb... tenzij je uiteraard niets met pads nodig hebt (maar dan nog zou ik eens op de site kijken wegens het goedkoop zijn van bepaalde producten).

Back