[deep? house] preview trackje

Gerwin

Stamgast
lower2.mp3

zulk soort muziek heb ik nog niet eerder gemaakt maar het bevalt me wel heel erg goed,
ben zelf ook erg benieuwd hoe ik het verder ga afmaken?

Ik speel soms ook al eens met deep house...
Ik vind dat dit echt wel goed klinkt. Alle thema's passen goed in elkaar en vormen een geheel.
Ik kan er niet aan doen, maar ik vind het echt graaf.
Spijtig dat er nog niet echt veel gereplied is op deze post. De rest van de forummers zijn volgens mij te druk bezig met al die minimal Acid en trance stuff... (niet dat dat slecht is, alleen wat tè veel op 't moment)
Dit is echt goed!!!

whoah, dank je!

van mij mag er ook wel meer van dit soort muziek gepost worden ja :)

ok heb ff geluisterd.....lekkere diepe kick.... ritme is wat saai....vooral de snare mag eens wat varieren..msschien wat meer met percussie werken? die organ achtige sound die er op een gegeven moment bij komt zit te laag en dus in de weg met de andere geluiden.....die mag je gerust een octaaf of wat hoger spelen of er een ander geluid voor kiezen... en dan nu: leuke loop maar nu nog een nummer dat blijft hangen...... ik hoor nog geen melodieen, arrangement etc...... de basis is lekker, nu het nummer nog..

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
ok heb ff geluisterd.....lekkere diepe kick.... ritme is wat saai....vooral de snare mag eens wat varieren..msschien wat meer met percussie werken? die organ achtige sound die er op een gegeven moment bij komt zit te laag en dus in de weg met de andere geluiden.....die mag je gerust een octaaf of wat hoger spelen of er een ander geluid voor kiezen... en dan nu: leuke loop maar nu nog een nummer dat blijft hangen...... ik hoor nog geen melodieen, arrangement etc...... de basis is lekker, nu het nummer nog..

Olaf

daar zal juist de moeilijkheid gaan liggen, dit is nog maar een megabeta

percussie wil ik zeker gaan uitbreiden, maar ik wil wel meer met minder bereiken
of ik echt veel melodie-en zal toevoegen is nog de vraag, aangezien ik het juist
lekker langzaam wil houden en niet cheesey

ik houd u op de hoogte

Origineel geplaatst door Gerwin
daar zal juist de moeilijkheid gaan liggen, dit is nog maar een megabeta

percussie wil ik zeker gaan uitbreiden, maar ik wil wel meer met minder bereiken
of ik echt veel melodie-en zal toevoegen is nog de vraag, aangezien ik het juist
lekker langzaam wil houden en niet cheesey

ik houd u op de hoogte

sinds wanneer zijn melodieen ineens cheesy? ;)
het zit em erin hoe je het aanpakt denk ik....probeer es wat te werken met bv wat minder "blij" in het gehoor liggende accoorden, beetje jazzy spul enzo...

Origineel geplaatst door olafmol

Olaf

Als je dat organ-achtige ding een octaaf hoger pitched, gaat het volgens mij nog meer in de weg zitten van die pad. Ik zou de klanken op dezelfde pitch houden, maar enkel de organ een tikje anders EQ-en. Zodat het net een beetje meer ruimte geeft voor de rest... Maar dat hoeft niet veel te zijn.
Eigenlijk vind ik het goed zoals het is, maar ja ik ben niet echt een mastering-fanatic. Voor mij is het muzikale en het gevoel iets belangrijker dan de (te?) perfecte technische afmixing...

ja, EQ lijkt me ook de beste oplossing want persoonlijk vind ik die "orgel" er heel lekker bij klinken
--
laat ik het zo zeggen, "mijn melodie-en" zijn vaak cheesey ;)

ik denk dat ik ook wat referenties moet hebben naar soortgelijk muziek

dit is trouwens allemaal muiswerk geweest, straks ga ik proberen live te pingelen....en heeeel veel quantizen ;)

Ik werk meestal eigenlijk ook zo'n beetje (behalve als ik doozekesmuziek maak) : Geïmproviseerd intokkelen en dan quantitizen (soms zelfs niet quantitizen). Ik maak wel niet alleen house...
Ik zal ook eens iets housigs posten een van dezer dagen...
Momenteel heb ik hier ook een trackje gepost, waar niemand blijkbaar interesse in heeft helaas (ben ik zo slecht? Boehoehoe ;) )
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?goto=newpost&threadid=10389

Ik zal dan effe mijn hard disks afspeuren naar mijn eigen house-achtige opnames... op zoek naar iets postbaar... (a holy quest)

ik neem aan dat jullie mijn eerdere diepe house werkjes al een keer gechecked hebben...... verder nog een vette track waar ik samen met Nolet qua mastering mee bezig ben geweest, gemaakt door een vriend, deze versie is nog niet de definitieve versie...msshcien leuk voor ideeen enzo..

http://www.expansions.nl/filez/basquaitV3.mp3

en nog wat meer werk van mij, nolet, animo en jalal ouissal (een behoorlijke naam in deephouse land, releasede op deep4life records naast oa brett dancer en larry heard):

http://www.expansions.nl/filez/browse/democd/

zo...promo-mode off ;)

Olaf

Ik vind niets mis met de track, alleen de snare zou ik wat meer variatie geven en misschien halverwege de track ver op de achtergrond een soort congo loopje laten invallen, met een leuke reverb....
Ik zou er geen melodien insmijten. Deze muziek moet sober blijven. (Doet me denken aan het vroeger werk op mixomatose op studio brussel, laat op de avond lekker chill muziek)
Mijn oordeel: :okdan:

Origineel geplaatst door oli303
Sorry olaf,
maar de links werken precies niet echt...

oh? bij mij wel..nog meer mensen last van? check again zou ik zeggen..

Olaf

ik heb er al een paar geluisterd olafmol, en ze klinken echt lekker!

goeie inspiratie :)
ik denk dat ik deze soort muziek met een mix van wat rauwere progressive house
wel ultiem vind....misschien dat ik dat met deze track kan realiseren

ja ik snap wat je bedoeld..ben ook meer op zoek naar een wat dubby'er sound.....ben al vanaf het begin met house, deephouse en us garage bezig...maar de laatste tijd begin ik het gevoel te krijgen dat de boel een beetje uitgemolken is....ik bedoel MAW maken een soort formule-house, de echte gospel US garage kneiters zijn nog steeds wel vet, maar door die hele naked music sound is deephouse een beetje een lounge/sky-radio house geworden...en dat hoort niet...en dat mag niet! ;)

gelukkig komen er weer wat vette tracks aan die wel degelijk house zijn maar ook ballen hebben......zonder dat het gelijk knalhard beuken is...... een kennis van me in de UK begint binnenkort met een label en daarop komen gelijk wat super-releases uit, check hier voor wat promo-snippets:

http://www.flatandround.com/

dat is wel de sound waar ik ook naar op zoek ben..... echt een beetje het oude "jack" gevoel maar toch wel met de huidige productie-values....house met ballen maar ook diep zeg maar

Olaf

ik snap wat je bedoelt denk ik, voor mij is het allemaal nog redelijk nieuw dus niet zo'n groot probleem

maar ballenhouse zie ik wel zitten ;)

die eerste track van die site die je postte komt daar al wat in de buurt (voor mij), het liefst nog iets darker

Back