[deep? house] preview trackje

ik heb hem al weer geupdate, het deel wat nieuw is komt er qua structuur nog niet echt mooi in maar ik heb iig alweer iets om mee verder te werken

ook heb ik een melodietje toegevoegd, dit is overigens nog steeds puur muiswerk geweest (freestylen komt nog wel denk'k :P)

lower3.mp3

luistertip, protonradio (.com) op dit moment 8~

Lekker lounge nummertje Gerwin. Wat misschien leuk is om een fender rhodes solootje erbij te doen na een minuutje ofzo. Die stijl vraagt er een beetje om.
Voor de rest lekker kalm :peukie:

dankje

het lijkt me wel tof om zoiets als een solo erin te verwerken, maar ik weet niet of dat mij gaat lukken...kan het altijd proberen natuurlijk :)

als je zo een mp3tje kan maken met een idee kan ik daar heel goed m'n inspiratie uit halen, dan graag! :)

ik heb nu zelf ook wat geprobeerd, het is eigenlijk meer toonladderwerk...ik heb ook wat ge-edit en gequantized natuurlijk :P (hoge latency he)

LowerFreeStyle.mp3

Origineel geplaatst door Sander02
Lekker lounge nummertje Gerwin. Wat misschien leuk is om een fender rhodes solootje erbij te doen na een minuutje ofzo. Die stijl vraagt er een beetje om.
Voor de rest lekker kalm :peukie:
Dat zou wel nogal voorspelbaar zijn. Iets geimproviseerd zou wel leuk zijn, maar val niet in clichés... hoe goed ze ook mogen klinken.
Probeer misschien eens wat sounds uit die nog nooit iemand bij dit soort muziek heeft gebruikt en selecteer op je eigen gevoel. Kortom : doe je goesting en vergeet alles wat je kent (toch voor een deel) ;)

Origineel geplaatst door Gerwin
als je zo een mp3tje kan maken met een idee kan ik daar heel goed m'n inspiratie uit halen, dan graag! :)

ik heb nu zelf ook wat geprobeerd, het is eigenlijk meer toonladderwerk...ik heb ook wat ge-edit en gequantized natuurlijk :P (hoge latency he)

LowerFreeStyle.mp3

Is wel ok...
kheb het nog niet volledig beluisterd (tis al wat laat en kmoet vroeg opstaan), maar wat ik gehoord heb is wel OK...

Origineel geplaatst door Gerwin
ik heb hem al weer geupdate, het deel wat nieuw is komt er qua structuur nog niet echt mooi in maar ik heb iig alweer iets om mee verder te werken

ook heb ik een melodietje toegevoegd, dit is overigens nog steeds puur muiswerk geweest (freestylen komt nog wel denk'k :P)

lower3.mp3

luistertip, protonradio (.com) op dit moment 8~

kijk nou praten we! dit is echt al een heel stuk interessanter! die "lift" die je inbouwt doordat je ineens de harmonieen veranderd vinnik toppie.... ik zou misschien nog daarvoor een break ofzo inbouwen, dat je de boel ff lekker afbouwt...zodat het gedeelte erna weer extra lekker erinkomt en de boel verder meeneemt..... daarnaast zou je misschien eens kunnen experimenteren met wat organische samples....dus van bv fluitjes, trommeltjes, oerwoudgeluidjes...of stukjes stem...wat vaak heel goed werkt is een stukje vocal heel klein opknippen en die dan af en toe triggeren door een delay met veel feedback...krijgt het gelijk iets herkenbaarders van..

ik vind dit goed hoor!

Olaf

Vind t een erg lekker nummer.
Vooral die wending in de bas is erg goed!
het maakt t nummer meteen "groovy"
en dat melodie lijntje er in maakt m af!

Fraai!

Michael.

hey gerwin, kan niet anders zeggen dan dat dit al top klinkt! ben (nog) niet zo thuis in deze stijl, maar imo klinkt het erg lekker. Dat melodielijntje is ook fijn!

lekker :okdan:

pingelwerk kan wel wat furtuoser, kijkt nu een beetje op liftmuziek..
ik hoor liever de versie zonder rhodesgepingel

dank u dank u!

tja dat freestylen was ook meer voor de gein

lower4.mp3

ik heb nu geprobeerd om er een soort van break in te bouwen, kvind hem zelf wel aardig
zou hem liever nog langer maken om het terugkomen van de track nog punchi-er te maken

moet ik nog even testen...het fluitje is lekker zweverig al vind ik hem aan de andere kant
misschien wat te clean...

ja ik vond nr 3 ook veel beter....bij versie 4 ga je een beetje over de top....

Olaf

hmmm, ik moet een andere keer weer met een fris gehoor er mee verder gaan dan
als ik zo nog eens luister heb ik het gevoel dat het wel wat minimaler mag afgebouwd
worden, al vind ik de wat meer symfonische (?) elementen wel mooi maar dat kan ook
aan m'n gewoonlijke muziekstijl liggen....even wat inspiratie zoeken!

Misschien heb je er niets aan maar,
ik vind dat ze allebei iets goeds hebben!

Je kan het nummer verder met lower4.mp3
toch uitbouwen...?

Dus het nummer met lower3.mp3 opbouwen
en met lower4.mp3 naar een mooi outro
toe werken.......

Michael.

Back