Cubase Tempo Change?? vraag

Milano

Stamgast
Hallo Jongens,

Ik heb net een acapella die ongeveer 130 bpm heeft of wel meer heb eigenlijk geen flauw idee in mijn project gedropt de track is spontaan een chipmunk effect gaan geven alsof mijn project op 135 oig BPM aan het afspelen is.

Ik heb alles op 128 BPM nog steeds maar speelt freaky chipmunky snel de track af.

Weten jullie wat hier aan de hand is?

Het komt doordat ik de acapella heb gedropt dat weet ik zeker maar hoe kan ik dit weer terug draaien? ik heb niet gesaved en het project opnieuw gestart maar nog steeds hetzelfde verhaal. Acapella heb ik niet meer in Audio pool...

Kan iemand me helpen aub?

vriendelijk dank alvast.

Dat lijkt inderdaad een sample rate die niet overeen komt.

Je kunt het volgende doen:

Selecteer accapella>Rechtermuisknop>Process>Resample

Bovenaan in het venster staat de sample rate van je Pella, bij New rate geef je de sample rate van je project aan (staat links onder in je cubase project)

Druk op ok, en dan zou het goed moeten wezen...

Succes

Hey Jongens,

In Fl Studio kan ik een sample in de mijn track droppen en ermee spelen en doen wat ik wil...Heb het over een single sample..Een audio synth sound.

Kan ik dit ook in cubase doen??

Als ik een audio track open dan kan ik daar een sample droppen maar kan er voor de rest niet veel mee doen....

Kunnen jullie mij wegwijs maken?

Bedankt

Wat is jouw probleem?

Koop je zo'n duur pakket, neem je niet eens de moeite om het gewoon te proberen :P (dus da's eerder jouw probleem dan zijn probleem)

Cubase heeft gewoon audiosporen maar geen ingebouwde sampler. Als je echter alleen maar vocalen wil afspelen heb je aan een audiospoor genoeg. Wil je het in stukjes hakken en daarmee aan de slag, dan mag je naar een leuke software sampler op zoek (voor Windows is Short Circuit van Vemberaudio leuk).

Ondanks het hogere prijskaartje zit er geen bootlading aan synths bij.

Back