hoi !
Ik heb eens een vraagje. Ik ben al een paar maand of zo op eigen houtje synthesizer aan het leren spelen. (een Yamaha!)
Maar nu zit ik misschien wel met een domme vraag naar jullie toe.
Ik krijg soms wel leuke melodietjes, maar als ik alleen op de witte toetsen speel dan klinkt het zo "klassiek" & als ik alleen op de zwarte speel dan klinkt het zo "chinees" (k zou niet weten hoe ik het anders moet verwoorden).
Hebben jullie misschien wat tips voor mij over hoe ik deze witte & zwarte toetsen met elkaar kan combineren ?
Ik ben hier alvast op de juiste plaats om verder geholpen te worden!
groetjes 'Lex
Ik heb eens een vraagje. Ik ben al een paar maand of zo op eigen houtje synthesizer aan het leren spelen. (een Yamaha!)
Maar nu zit ik misschien wel met een domme vraag naar jullie toe.
Ik krijg soms wel leuke melodietjes, maar als ik alleen op de witte toetsen speel dan klinkt het zo "klassiek" & als ik alleen op de zwarte speel dan klinkt het zo "chinees" (k zou niet weten hoe ik het anders moet verwoorden).
Hebben jullie misschien wat tips voor mij over hoe ik deze witte & zwarte toetsen met elkaar kan combineren ?
Ik ben hier alvast op de juiste plaats om verder geholpen te worden!
groetjes 'Lex

>hoop niet dat 't weer een theorie thread gaat worden
] psies hetzelfde maar dan begin je met een c#3. probeer de toonladder hetzelfde te laten klinken als degene die je daar voor speelde. [maar dan een halve noot hoger]

Ik zweer het jullie! Iemand op dit forum is ons in de zeik aan het nemen