toetsen spelen; Help mij ff a.u.b.

ach zo, zoals in bv C+ neem ik aan ?? nooit geweten dat zoiets augmented heette...
maarreuh, thnx !!

hmm tjah, tis ermm een soort van mineur akkoord 6 maar dan de 5 weg. voor C aug:

C, Eb, A dat is dan dus augmented. niet een plus akkoord. das een majeur of mineur met de laatste noot (hoogste dus) een noot hoger. Die dus kruis geven... naja, ben niet goed in uitleggen van dit in de originele vaktermen... ken enkel akoorden lezen en spelen. das alles...

pfffffff, dacht dat ik ook acc. kon lezen.......... bweuh, moet nog veel leren
heb les gehad op 'n keyboardje, nooit meer dat ik les ga nemen !!!!
les sucks, spelen dat het behang van de muur komt rulezzzz !!!!!

Origineel geplaatst door Slipperman
hmm tjah, tis ermm een soort van mineur akkoord 6 maar dan de 5 weg. voor C aug:

C, Eb, A dat is dan dus augmented. niet een plus akkoord. das een majeur of mineur met de laatste noot (hoogste dus) een noot hoger. Die dus kruis geven... naja, ben niet goed in uitleggen van dit in de originele vaktermen... ken enkel akoorden lezen en spelen. das alles...

even een kleine rechtzetting...
een augmented akkoord is een maj akk met een overmatige kwint in dus C aug7
is dus C E G# B

gr. Jazz

Het lijkt me verstandig om keyboardles te nemen. Je leert hierbij akkoorden en noten lezen. Dit kan ook van pas komen als je wilt gaan produceren. Je leert ook het verschil tussen de witte en de zwarte toetsen!

Ik weet dat produceren niet alleen spelen is. Maar de basisprincipes van keyboard spelen kunnen wel van pas komen bij produceren. zoals noten lezen bij het programmeren van midi. En via een keyboard kun je bepaalde dingen beter inspelen

Als je zelf muziek maakt gaat het toch veelal om het improviseren, dus om het gevoel wat je krijgt als je een willekeurig melodietje speelt.
Maar het is gewoon handig om wat accoorden kennis te hebben voor de begeleiding en de bassen e.d.

Gewoon veel oefenen en effe googlen. Dan moet je een heel eind komen.

simpel antwoord op een simpele vraag.
Je kan al met witte spelen en met zwarte toetsen alleen....

EUHH....probeer zelf eens te combineren?!?!?!? lukt dat niet, want je gehoor begrijpt het niet? verkoop je spullen want dan wordt het niks.

Dit is geen sarcasme of ironie, is gewoon hoe ik erover denk.
Trouwens, een maat van me kan gene noten lezen en niet spelen, hij maakt nummers op gehoor met de pianoroll. Gaat ook "prima".

Re: Help mij ff a.u.b.

Re: Help mij ff a.u.b.

Origineel geplaatst door Alex G
hoi !:doei:

Hebben jullie misschien wat tips voor mij over hoe ik deze witte & zwarte toetsen met elkaar kan combineren ?
Ik ben hier alvast op de juiste plaats om verder geholpen te worden!
:okdan:

groetjes 'Lex:peukie:

Gewoon oefenen oefenen oefenen en nog eens oefenen.
Je hoeft niet perse notenschrift te kunnen lezen (maakt het wel makkelijker)
De namen van de toetsen in combinatie met een beetje akkoordenleer met omdraaiingen en transponeer principes.
Veel oefenen met nummers en die in alle toonaarden te proberen spelen is ook een aardige leer je veel van.
Maar het belangrijkste is een beetje muzikaal zijn.
Dat kan je niet leren als je dat niet hebt houdt het gewoon op.
Dan zou er misschien dan nog een optie zijn om alleen noten te leren lezen maar als je niet muzikaal bent dan ga je klinken als een emotieloze machine en kan je beter een GM-midifile afspelen op je computer.

Mijn vraag is gewoon: "Waarom koop je een keyboard, als je er niet kan op spelen?"
Je geeft eigenlijk jezelf een antwoord, want je vraag was: "hoe kan ik zwarte en
witte knoppen combineren?"

=> simpele oplossing: PROBEER HET EENS.

en lukt het in het begin niet, er zal ooit wel iets leuks uitkomen.

indien je er echt iets wil aan doen, ga dan es naar de bib, en lees enkele boeken over
harmonieleer, akkoorden, ....
ofwel leg je een makkelijke plaat op, en zoek je gewoon de noten. Dit kan mss een namiddag
duren, maar dan weet je hoe die artiest aan z'n plaat begonnen is.

greetzzz

djoene

djiezes, kan deze thread niet dicht?
er zijn nog steeds mensen die denken dat alex g een bestaand persoon is...

Re: Re: Re: Re: Re: Help mij ff a.u.b.

Re: Re: Re: Re: Re: Help mij ff a.u.b.

Origineel geplaatst door Bass
Nou...het is toch net zoiets als lid worden van een Porsche club terwijl je je rijbewijs nog niet eens hebt!!!:D :D ;)

damn wat doe jij op een forum als jij toch al alles weet. Het doel van een forum is informatie vergaren die anderen met je willen delen. Het is niet een plaats van "Zal ik jouw ff de grond in boren omdat ik alles denk te weten".

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Help mij ff a.u.b.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Help mij ff a.u.b.

Origineel geplaatst door Exilim
damn wat doe jij op een forum als jij toch al alles weet. Het doel van een forum is informatie vergaren die anderen met je willen delen. Het is niet een plaats van "Zal ik jouw ff de grond in boren omdat ik alles denk te weten".

Exilim....
waar zit je gevoel voor humor ?

probeer zeker niet iedereen te serieus te nemen...
...
vooral mij niet

anyway.. welkom in de arena

Back