Welke soft sampler?

Stabby

Ouwe rot
Ik zou graag eenvoudig en goedkoop sounds van mijn Microkorg willen samplen met bv een Korg Nanopad. Welke software zou ik hier best voor gebruiken? Ik heb een niet zo krachtige netbook met volgende specs:

Windows XP Home Edition
1.6Ghz Intel Atom Processor
Resolutie: 1024x600
1GB RAM

De Geluidskaart is geïntegreerd in het moederbord, meer weet ik er niet over

Wat zijn mijn opties? Ik wil gewoon kunnen samplen, choppen en zo wat beats maken dmv de Nanopad. Meer hoeft dat eigenlijk niet te zijn. Effecten heb ik al extern.

Alvast bedankt!

Kan ik daar zelf samples mee opnemen?
Dat doe je met iets anders. Iets zoals Audacity.

De reden dat een hardwaresampler opnemen en afspelen er tegelijk in heeft is stomweg omdat het apparaat anders onbruikbaar is. Bij een computer heb je de luxe om voor beide bewerkingen het beste programma te pakken, en dat is voor bewerken van geluidsbestanden vaak niet de softwaresampler met het kleine priegelscherm met het coole kleurenschema.

Bij bewerken wil je het meest nauwkeurig kunnen selecteren, knippen en plakken en heb je destructieve bewerking (je gemaakte veranderingen worden opgeslagen. Bij afspelen wil je dat filters en effecten juist niet destructief zijn en dynamisch worden toegepast.

Wat is ASIO4ALL?
Wat krijg je terug van Google als je het intikt?

Thanks. Dus als ik een geluidskaart koop en Audacity + Shortcircuit installeer kan ik normaal alles wat ik met een hardware sampler ook kan?

En wat zijn nu eigenlijk de systeemvereisten voor Shortcircuit? Ik was verkeerd in mijn beginpost, de processor is een 1,4Ghz Atom processor en komt overeen met een 900Mhz Celeron. Vraag me dan wel af of dit gaat werken...

Gezien de specs van je pc kan ik het volgende zeggen:
Ik heb de softsampler Kompakt te koop die hele lichte systeemeisen heeft. Zit ook een berg geluidenbanks bij om direct te kunnen muzieken en is ongeregistreerd :mega:
Ik heb er € 100 voor betaald via SF, mag nu weg voor € 40,00.
Dit lijkt mij een serieuze optie, zonder mijn spul teveel te willen promoten.

Kompakt_final_005_browser800-0c373d945c841047fb8f03b5be64ef32.gif

- http://www.kvraudio.com/get/405.html
- http://www.zzounds.com/item--NINKOMPAKT

Minimum Requirements:
* Windows XP/2000/ME/98, Pentium III/ Athlon 400 MHz, 256 MB RAM
* Mac OS 9.2 or higher, G3 500 MHz, 256 MB RAM

Recommended System:
* Windows XP, Pentium III/ Athlon 700 MHz, 512 MB
* Mac OS 9.2 or higher, G4 733, 512 MB

Daar heb ik zeker interesse voor! Ik heb sinds gisteren de Kaoss Pad 3 leren gebruiken als midi-controller en dat heeft me gemotiveerd om ook met software te werken.

Kan ik dat ook zonder CD/DVD installeren? Want mijn netbook heeft geen cd/dvd-lezer...

edit: ik kan wel goedkoop aan een externe cd-lezer raken. Of is het een DVD?

Ik vraag me af of dit gezien de lage cpu snelheid goed gaat werken ?
Systeem req zeggen ook niet alles plus je moet je seq ook nog draaien.

juist vanwege zijn lage cpu gaat het wel werken denk ik en zijn andere mogelijkheden eerder uitgesloten. Dat is het voordeel van een iets ouder pakket. Net als met oudere games.

Je moet wel een cd speler lenen om te installeren (logisch) want alles staat op cd's (1 install, 2 extra libraries en een update cd).

Als het echt moet kan ik zelfs een goedkope externe dvd brander voor je regelen (iomega).

juist vanwege zijn lage cpu gaat het wel werken denk ik en zijn andere mogelijkheden eerder uitgesloten.

Je bedoelt, ondanks de lage cpu is dit je beste optie.
Niet, dat het door zijn trage cpu juist wel zou werken.

Beetje mierenneuken van mijn kant, maar wel een fundamenteel verschil.

Ook zijn de Atom cpu's relatief nieuw vergeleken met de software.
Of dit voor problemen zorgt durf ik niet te zeggen maar, de kans is wel aanwezig.

Ik zou dit alleen kopen als je het weer kan ruilen.

juist vanwege zijn lage cpu gaat het wel werken denk ik en zijn andere mogelijkheden eerder uitgesloten. Dat is het voordeel van een iets ouder pakket. Net als met oudere games.

Je moet wel een cd speler lenen om te installeren (logisch) want alles staat op cd's (1 install, 2 extra libraries en een update cd).

Als het echt moet kan ik zelfs een goedkope externe dvd brander voor je regelen (iomega).

Ik heb wel interesse. Hoeveel kost het me dan?

Back