Serieuze problemen met mijn computer, wie kan me helpen?

In Cubase 4 (heb ik toevallig vorige week gekocht) is ondersteuning voor meerdere Cores aanwezig.
Ik gebruik het op een E6600 (2400MHz Dual Core), 2Gb Ram en XP Prof. met zowel softsynths als hardwaresynths.
Ik heb eigenlijk nog zelden mijn CPU boven de 50% gekregen bij normaal gebruik ( meestal ca. 15 sporen audio, soft- en hardwaresynth door elkaar )

Een van de weinige dingen die inderdaad WEL goed voor m'kaar zijn in Cubase 4, de multicore-ondersteuning. Draai hier op Q6600 gemiddeld zo'n 30 audiotracks (voornamelijk stereo), 15 softsynths en +- 5 inserts per track (zowel de audiotrack-kanalen als de synth-kanalen) en kom zelden boven de 50%.

Je pc is echt snel genoeg om die demo song van FL te kunnen draaien, ik heb dezelfde systeemspecs als jij alleen ik draai op XP en kan moeiteloos de demo songs draaien. Maargoed, alle beetjes helpen, dus ik weet niet of je al eens geprobeerd hebt in FL: "Tools > Macros > Switch smart disable for all plugins" aan te klikken. Hier zou het niet aan moeten liggen, maar hey, je weet het nooit. Succes. En ga eens XP draaien, kijken of het dan wel werkt ;)

Back